וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשלומים סלולריים

ערן גבאי

5.11.2007 / 11:36

כבר בשנה הבאה נוכל, כנראה, להעביר כספים באמצעות הטלפון הסלולרי שלנו, בלי שימוש בשירותי בנקאות סדירים

איגוד ה-GSMA, ארגון חברות הסלולר הפועלות בטכנולוגיית ה-GSM המאגד 700 מפעילים ועוד כ-170 יצרנים ברחבי העולם, וחברת ווסטרן יוניון, מובילה גלובלית בשירותי העברת כספים, חתמו על הסכם לקידום העברת כספים בסלולר.

ווסטרן יוניון וה-GSMA מפתחים מסגרת מסחרית וטכנית שבה יוכלו מפעילי סלולר להשתמש לטובת שירותי העברת כספים בהיקפים קטנים באמצעות הטלפונים הניידים. השקת השירותים המסחריים הראשונים שיעשו שימוש במסגרת זאת צפויה להתחיל ברבעון השני של 2008.

השירות הנייד של ווסטרן יוניון יקשר מפעילים למערכת העברת הכספים הגלובלית הקיימת של החברה, שעיבדה כ- 17% מכלל כמות העברות הכספים בעולם ב-2006. חברת דואר ישראל היא הנציגה הבלעדית של ווסטרן יוניון בישראל.

"רשתות סלולר מכסות עתה יותר מ- 80% של אוכלוסיית העולם, ול-3 מיליארד אנשים יש טלפון סלולרי, מה שיוצר הזדמנות ללא תקדים להביא לראשונה את היתרונות של שירותים פיננסיים", אומר רוב קונוויי, מנכ"ל ה-GSMA.

המטרה: מיליארד אנשים

קרייג ארליך, יו"ר ארגון ה-GSMA, אמר השנה ל-TheMarker כי "כיום יש 4 מיליון מהגרים בפיליפינים שמעבירים כסף באמצעות מכשירי הסלולר, אך המטרה שלנו היא להגיע למיליארד איש ברחבי העולם שעושים שימוש בהעברת כספים בסלולר בתוך 3-5 שנים וזה אפשרי".

חברות סלולר ובנקים בעולם משתפים כיום פעולה כדי לסייע למאות מיליוני מהגרים ומהגרי עבודה לשלוח כסף למדינות המוצא שלהם באמצעות הטלפון הסלולרי. מטרת הפרויקט אותו מוביל ארגון ה-GSMA היא לצמצם את העמלות שמשלמים המהגרים על שליחת סכומי כסף קטנים למשפחותיהם, מהשיעור הנוכחי של 24% לסכומים הנעים סביב 50 דולר לשיעור של אחוזים בודדים.

"ל-4 מיליארד איש בעולם כיום אין שירותי בנקאות סדירים והדרך היחידה עבורם להעברת כספים היא בתקשורת סלולרית", אמר ארליך באותו ראיון, "ברגע שנצליח לשים בידיהם של האנשים האלה את מכשירי הסלולר זה יהיה מודל עסקי חדש למפעילות הסלולר שיגדיל עבורן את ההכנסות. השירות עבור מהגרי העבודה הוא המטרה שלנו הן חברתית והן עסקית, אבל בשירותי הבנקאות בסלולר ייעשה שימוש רחב יותר גם בקרב מנויי הסלולר בעולם כולו".

כמה עשרות מפעילות סלולר הפרושות בעשרות מדינות כבר יצרו מערכת גלובלית שבאפשרותה להגדיל את מספר מקבלי העברות הכספים באמצעות הסלולר. כיום, היקף שוק העברת כספים בעולם מוערך ביותר מ-230 מיליארד דולר בשנה. "אנחנו עובדים בנושא בשיתוף פעולה עם הבנק העולמי, כמה מחברות האשראי הגדולות בעולם, ועם ארגוני הבנקאות הגדולים כי אין היגיון לעבוד נגדם בעניין זה", אמר ארליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully