וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: סמסונג בלאקג'ק

דידי חנוך

5.11.2007 / 15:10

הסמארטפון הראשון של סמסונג בישראל סובל מחסרונות ונהנה מיתרונות. המסקנה הסופית תלויה בצרכים שלכם

סמסונג היא חברה שעושה קפיצה נחשונית קדימה בשנה וחצי האחרונות. הטלפונים שלה מוצלחים יותר, מהנים יותר לשימוש ובנויים טוב יותר מכפי שהיו בעבר. כל זה מתבטא בנתח שוק בעולם, שם הפכה סמסונג לחברה מספר 2 אחרי נוקיה.

בשנה האחרונה החלה סמסונג להיכנס באופן משמעותי מאד בתחום הסמארטפונים, והמוצרים הנפוצים ביותר של החברה משווקים תחת שם המותג "בלאקג'ק". לאחרונה הגיע לארץ לראשונה סמארטפון בסדרה. בדקנו אותו.

גלגל המזל

מערכת ההפעלה של הבלאקג'ק היא Windows Mobile 5, מערכת הפעלה בעלת ממשק בעייתי שזכתה כבר לביקורות שליליות כאן ובמקומות אחרים. סמסונג מודעים ככל הנראה לבעיות של מערכת ההפעלה, והם ניסו לפצות על כך באמצעות ממשק Card Wheel. כמו ממשק Touch Flo ש-HTC פיתחו בעבור מכשירי מסך המגע שלהם, גם ה-Card Wheel נועד לספק גישה קלה ונוחה יותר ליישומים החשובים ביותר במכשיר.

CW הוא ממשק נוח מאד, אינטואיטיבי ונעים לשימוש. הוא בהחלט עולה במידה משמעותית על הממשק המובנה של מערכת ההפעלה. עם זאת, יש לו כמה חסרונות. הראשון מביניהם הוא שמדובר בממשק חלקי בלבד. CW הוא בעצם ממשק מסך פתיחה שהותאם לשמש כממשק למכשיר. הדברים שניתן לעשות בו מוגבלים לבחירות של סמסונג, ולא תמצאו בו דברים די בסיסיים כגון שעון מעורר ודפדפן אינטרנט. כדי להגיע לאלה תאלצו להיכנס לממשק המוכר והעייף של מיקרוסופט.

כמו כן, יש לממשק מגבלות תמוהות אחרות. לדוגמה, עם הכנסת כרטיס סים למכשיר חדש, נקבע המספר הראשון בספר הטלפונים של הסים כמספר הראשון באנשי הקשר המועדפים של הממשק. הדרך היחידה להסיר אותו היא למלא את כל 9 הסלוטים לאנשי קשר מועדפים ולנסות להוסיף איש קשר נוסף. רק אז מרשה הממשק להעיף את איש הקשר שכפה על המשתמש.

על צבים וחלזונות

רוב הסמארטפונים כיום סובלים ממחלה משותפת: איטיות. סימביאן וחלונות מובייל הן מערכות הפעלה מעט כבדות בעבור רוב המעבדים הסלולריים, ועד השקת האייפון נראה היה שממשק מהיר באמת לסמארטפון הוא דבר קרוב לבלתי אפשרי כיום.

אבל אם רוב הסמארטפונים בשוק הם צבים, הרי שהסמסונג בלאקג'ק הוא חלזון. הממשק מקרטע בשימוש רגיל, אבל האיטיות בולטת במיוחד כשמנסים לפתוח קבצים. סמסונג בחרו להתקין במכשיר את תוכנת Picsel Viewer, שמאפשרת הצגה יפה מאד של תמונות וקבצים. אבל התוכנה עולה לאט. לאט מאד. סמסונג בחרו לשים במכשיר מעבד OMAP 1710 של טקסס אינסטרומנטס, שעובד במהירות 200 מגהרץ. ואין ברירה אלא להסיק שהמעבד פשוט לא חזק מספיק בעבור מערכת ההפעלה והיישומים שמותקנים במכשיר.

יצויין לטובה

יש תחום אחד שבו הבלאקג'ק כן מצטיין, והוא טקסט. ממשק הגלגל מאפשר גישה מאד נוחה להודעות שהתקבלו וקל להשתמש במייל וב-SMS. המכשיר תומך בסטנדרטים המקובלים לפוש מייל, כך שאנשי עסקים שרוצים מכשיר נוח כדי לשמור על קשר עם המשרד ולא רוצים שום דבר מעבר לכך יימצאו בבלאקג'ק את מבוקשם.

הבלאקג'ק חזק מאד בכל הנוגע לקישוריות. האינטרנט הסלולרי שלו הוא HSDPA 1.8, המהיר פי חמש מדור 3. הוא מצויד גם בווייפיי ובבלוטות' ובסלוט הרחבה לכרטיס מיקרוSD. קשה להתעלות על המכלול הזה, ומכשירים מועטים משתווים אליו.

הרחבה נוספת היא הסוללה הנוספת שמצורפת למכשיר. הבלאקג'ק מצטיין גם כך בזמן סוללה סביר יחסית לסמארטפון: הוא מחזיק יום שלם בשימוש רציף, וזה הישג יפה כיום. אבל עם הסוללה הנוספת והשמנה יותר, הוא יכול להחזיק גם יומיים בקלות.

הבלאקג'ק הוא מכשיר זול יחסית ליכולותיו. פרט למכשיר של סמסונג, Q של מוטורולה הוא הסמארטפון היחיד עם מקלדת QWERTY שנמכר כיום שמחירו מקביל לזה של הבלאקג'ק, ולמרות חסרונותיו אין ספק שהבלאקג'ק עולה על המכשיר של מוטורולה. הוא גם מגיע עם חבילה סבירה בהחלט שכוללת שתי סוללות (עבה ודקה), שני מכסי סוללה (עבה ודק), מטען חיצוני לסוללה ואוזניות.

בנוסף, במחיר 209 ש"ח כולל מע"מ ללקוח פרטי ו-159 ללא מע"מ ללקוח עסקי ניתן להוסיף למכשיר ערכה משלימה עם אוזניית בלוטות, מטען לרכב וכרטיס זיכרון בנפח 1GB. החבילה הזאת הופכת את המכשיר למשתלם במיוחד למי שיכולותיו של המכשיר מתאימות לצרכיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

סיכום

הכדאיות של הבלאקג'ק תלויה באופן מוחלט בשימוש שאתם עשויים לעשות בו. למי שרוצה אך ורק שיחות, סמס ומייל מדובר במכשיר מצוין. למי שרוצה להריץ יישומים, לגלוש באינטרנט ובאופן כללי לנצל את היכולות שהופכות אותו לסמארטפון, מומלץ לחפש חלופה אחרת. ובמאמר מוסגר, נציין שבאמת הגיע הזמן להשיק בארץ עוד כמה חלופות. מספר השקות מקומיות של מכשירים של מוטורולה, נוקיה וסוני אריקסון בעלי מקלדת מלאה שאמורים היו להגיע אלינו נדחו או בוטלו בחודשים האחרונים, וחבל.

בלאקג'ק במספרים

* מחיר ללקוח פרטי
ללא התחייבות: 124x36= 4464
מעל בשיחות של 200 ומעלה החזר 50. עוד מאה נוספת שווה 10
בהתחייבות וחבילה: 91x36= 3274
מעל 200 החזר 50. עוד מאה נוספת שווה 10
* מחיר ללקוח עסקי:
79 לחודש כפול 36. לא כולל מעם

* קישוריות: HSDPA1.8, WiFi 802.11b/g, בלוטות', GSM900/1800/1900
* מעבד: TI OMAP 1710 220 מגהרץ
* זיכרון: 128מגבייט ROM. 64 מגבייט RAM
* מצלמה: 1.3 מגפיקסל + מצלמת VGA לשיחות וידאו
* נגן מולטימדיה: Windows Media Player 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully