וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

האם הגיוני שחברות המשחקים ישיקו את רוב הכותרים הגדולים שלהן בסתיו? דניס ויטצ'בסקי חושב שלא

בשבוע שעבר הזדמן לי להגיע למסיבת העיתונאים של אטארי ישראל, בה נכחו גם שני נציגים של חברת Activision העולמית. בשיחה עם אחד מהם, העליתי את סוגיית "חלון החגים" – התקופה הזאת, שלפני חגי סוף השנה, בה יוצאים עשרות כותרים מאוד גדולים. ככה זה מאז ומעולם, וחלק גדול מהחברות מאוד מרוצה מהעניין – זה הזמן בו נקנות הכי הרבה מתנות, ולכן גם התקופה הכי רווחית בשנה.

הטענה של נציג אקטיוויז'ן הייתה שככה זה, זו הדרך הכי טובה למכור מוצרים, והצרכן מרוויח. אני, אישית, חושב שהמרוויחים היחידים מהסידור הזה הם אלה הנהנים לראות את האחרים לסבול. אנשי התעשייה סובלים בגלל הלחץ העצום שמופעל עליהם לייצר ולשווק כותרים בזמן מאוד מוגדר, העיתונאים קורסים תחת כמות הכותרים שיש להם לביקורת והצרכנים צריכים לבחור על מה לבזבז את הכסף. היוצאים מהכלל כאן הם זיכיונות פלדה – כאלה שחזקים מספיק בשביל שלחברות לא יהיה אכפת מתי הם מגיעים לחנויות. World of Warcraft: Burning Crusade, למשל, הושק ביאנור, ואילו GTA IV צפוי להגיע באביב הבא. זה נהדר מבחינתי, אך חבל שלא כל התעשייה עובדת ככה.

בשבועות הקרובים ייאלצו בעלי הפלייסטיישן 3 שחשקה נפשם במשחק חדש אחד, לבחור בין Assassin's Creed, Ratchett & Clank, Call of Duty: Modern Combat, Kane & Lynch, Timeshift, Haze ועוד... איך אפשר, אני שואל? הדרך ההגיונית יותר, לדעתי, היא לפזר את השקת המשחקים הגדולים לאורך כל השנה – להעלים את עונת המלפפונים ולאפשר לאנשים מנות קצובות של משחקים חדשים טובים בכל רגע נתון.

מהומה רבה

לאחר ש-Manhunt II – המשחק השערורייתי התורן של חברת רוקסטאר, קיבל בארצות הברית דירוג מחודש בעקבות הוצאת כמה מאלמנטים האלימים יותר, והגיע בסופו של דבר לקונסולת הפלייסטיישן 2, PSP וה-Wii, העניין סביבו לא נרגע. מספר ימים לאחר השקתו, הצליחו פורצים להסיר את אפקט הטשטוש מהסצינות האלימות-במיוחד, שטשטושן היה חלק מ"מיתון" המשחק לכדי דירוג פחות בעייתי.

על פניו זה נראה דומה מאוד לפרשיית המיני-משחק המיני של GTA:SA (גם הוא כותר של רוקסטאר), הידוע בתור Hot Coffee, אבל בהודעה שהוציא הארגון שמטרתו לדרגת את המשחקים – ESRB, מוסבר שלא כך העניין. במקרה של GTA, מדובר היה בתוכן אותו היוצרים הכניסו לדיסקים של המשחק אך נעלו, כך שאפשורו כלל רק שינוי של מצב הנעילה. ההאשמה נגד רוקסטאר במקרה ההוא הייתה שהחברה לא הציגה את החומר הנעול למועצת הדירוג, ולא הסבירה כמה קל יהיה לגשת אליו (כל מה שנדרש היה שינוי של ביט באחד הקבצים של המשחק).

הפעם כל החומרים הוגשו, והדרך היחידה להוריד את הטשטוש הייתה לשנות באופן מהותי את המשחק. בנוסף, כיוון שמדובר בכותר קונסולות, שינוי הקוד הזה מצריך שימוש באמצעים שלא נחשבים לחוקיים, וניתן לצפייה רק בקונסולות פרוצות.

האם זה יעצור את העסקנים? לא נראה לי. עוד לא שמעתי על תביעות שהוגשו כנגד רוקסטאר במקרה הזה, אבל ללא ספק עוד נשמע מעורכי דין, פוליטיקאים (שנת הבחירות מתקרבת...) ושלל אקטיביסטים אחרים. דיווח אחד כבר אומר שרשת החנויות Target מסרבת למכור את המשחק, למרות האישור וההבהרה של מועצת הדירוג. ואתם יודעים מה הכי מצחיק? שזה בכלל לא משחק מצליח כל ך. הציון הממוצע שלו הוא 7, וטבלאות המכירות לא ממש מושפעות מיציאתו לשוק. אבל להבליג בלי סקנדל? מה פתאום, זה אסור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully