וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קואליציית הסלולר של גוגל

5.11.2007 / 18:43

גוגל הכריזה על מערכת הפעלה פתוחה סלולריים ומקימה ברית עסקית עם כ-30 חברות גדולות בתחום. נוקיה בחוץ

חברת גוגל הכריזה היום, בהודעה שבאה לאחר חודשים של שמועות ורחשים, על התוכניות שלה לעולם הסלולר. נכון לעכשיו, לא מדובר ב-Gphone - טלפון רשמי של גוגל עם מיתוג החברה. במקום זה, העדיפו אנשי גוגל להתרכז ביצרנים אחרים. התוצאה של ההחלטה הזו היא שתי הכרזות.

ההכרזה הראשונה היא על הרכבת Open Handset Alliance – ברית הטלפון הפתוח. מדובר בשיתוף פעולה בין כ-30 חברות, חלקן יצרניות של טלפונים או רכיבים וחלקן יצרניות תוכנה. המטרה המוצהרת של הברית היא יצירת הטלפון של העתיד, תוך מחויבות לאווירה של דו-שיח ופתיחות. כך, למשל, חלק מחברות התוכנה יאפשרו להפיץ חלק מהטכנולוגיות שלהם תחת קוד פתוח, יצרניות השבבים יתאימו את מרכולתם לטכנולוגיות האלה ויצרני הטלפונים ייצרו מכשירים שמשתמשים במה שיש לשותפות שלהם להציע. השחקניות הגדולות בברית הן היצרניות HTC, LG, מוטורולה וסמסונג; חברות התוכנה גוגל, איביי ו-Livingimage; ספקיות סלולריות NTT, ספרינט, T-Mobile, טלקום איטליה, KDDI ו-China Mobile; ויצרני החלקים אינטל, Marvell, Nvidia, SiRF, Qualcomm ו-Synaptics. מעבר לכך, יש עוד מספר לא מבוטל של שותפים בברית הזו.


המיזם הראשון של הברית הוא ה-Android, סט של כלי תוכנה לטלפונים סלולריים. הסט הזה יכלול מערכת הפעלה, ממשק משתמש, תוכנות בסיסיות ומנועים לפיתוח תוכנות צד שלישי. המערכת הזו תהיה פתוחה לגמרי (רישיון Apache V2), ותיבנה על בסיס לינוקס. בגוגל מבטיחים שהמערכת לא תגביל מפתחים בגישה לתכונות הטלפון, ואפילו תעזור לכל מי שירצה לפתח בשבילה תוכנות בעזרת מתן כלים. כל זה אמור לאפשר למשתמש בטלפון שפועל על אנדרואיד להתאים את הטלפון לצרכיו ולסגנונו האישי באופן מלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully