וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: ארכוס 605WiFi

דידי חנוך

7.11.2007 / 9:00

נגן השנה של השנה שעברה זוכה ליורש בעל יכולות משודרגות ומחיר זול יותר. אנחנו התלהבנו

בשנה שעברה השיקו בחברת ארכוס את 604WiFi - נגן וידאו מעולה עם מסך מגע וקישוריות אלחוטית שהקפיצו אותו מדרגה והפכו אותו לנגן השנה.

במשך קרוב לשנה נראה היה שהצרפתים שוקטים על שמריהם. אבל בתערוכת IFA השנה זכיתי לבחון לראשונה את הדור הבא של הנגן האלחוטי מבית ארכוס: 605WiFi. לאחרונה אף קיבלתי את המכשיר לסקירה. כמו בדור הקודם, גם הפעם הגיע המכשיר לבדיקה עם תחנת ה-DVR שהופכת אותו למקליט וידאו דיגיטלי לכל דבר, ולמרות שהפעם לא נתמקד בתוספים כי אם בנגן, נרחיב קצת גם על התחנה. אבל עיקר הביקורת עוסקת בהבדלים בין 605WiFi לבין קודמו המהולל.

מגע חם ואוהב

בסקירה של ארכוס 405 שהתפרסמה בתחילת השבוע ציינתי שמסך המגע של ה-605 הופך את הממשק המשותף לשני המכשירים לנוח בהרבה. מדובר באנדרסטייטמנט. מסך המגע מוחק את רוב הבעיות שהיו לי עם הממשק של 405 ומותיר ממשק שהוא לא פחות ממעולה. הוא עדיין לא פשוט ומהיר כמו זה של האייפוד, אבל עדיין מדובר במערכת מאד נוחה. האייקונים הגדולים מאפשרים שימוש במסך המגע ללא עט ההצבעה המצורף, ומרבית המשתמשים ילמדו לנצל את יכולותיו של הנגן בקלות יחסית.

לא לכלכו

אחת הבעיות הנפוצות ביותר במסכי מגע היא הנטייה שלהם להתלכלך. זה כל המגע, כמובן. אבל המסך של ארכוס התגלה כעמיד במידה מרשימה ללכלוך. לא במידה מוחלטת, אבל זהו ללא ספק מסך המגע שנשאר נקי יותר בכל מכשיר בו השתמשתי.

מגוון נפח ומחירים

604WiFi היה נגן יקר מאד עם כונן קשיח. 605, לעומתו, הוא נגן במחיר סביר עם מגוון דגמים, כשהזול שבהם מגיע עם זכרון פלאש במקום כונן הקשיח. טווח המחירים ונפחי האחסון די מדהימים בהתחשב בכך שמדובר בדגם אחד. גרסת 4 הגיגה (עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס SDHC) עולה 1214 ש"ח - מחיר שהוא לא פחות ממדהים לנגן עם קישוריות אלחוטית ומסך מגע בגודל 4.3 אינץ'. פרט לגרסת הפלאש יש גרסאות של 30, 80 ו-160 גיגה. גרסת 160 הגיגה עולה 2350 ש"ח, שנשמע מחיר סביר לנפח הזה ומרשים עוד יותר כשזוכרים שגרסת 30 הגיגה של הדגם הקודם עלתה 2500 ש"ח. בשורה התחתונה, ארכוס הורידו כ-1000 ש"ח מהמחיר לכל דגם והפכו את הנגן שלהם למכשיר שכמעט כל אחד יכול להרשות לעצמו בגרסה זו או אחרת.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

השלט

הבדל המשמעותי ביותר בין הגרסה החדשה של תחנת ה-DVRלזו הקודמת טמון בשלט הרחוק המצורף למטרות גלישה באינטרנט דרך הטלויזיה, כמו גם שימוש במכשיר בעודו בתחנה ומחובר למקלט. השלט הקודם היה בסיסי מאד, ורבים התלוננו שהוא לא מספק חוויית גלישה סבירה. זה לא המצב הפעם: השלט הנוכחי מכיל מקלדת מלאה ואמצעי שליטה נוח בסמן העכבר. חוויית הגלישה בטלויזיה באמצעות הערכה של ארכוס הפכה לנוחה בהרבה.

הדפדפן, הספרים והיוטיוב

דפדפן של ארכוס 605WiFi הוא דפדפן אופרה מלא. לא הגרסה שתמצאו בסלולרים כי אם הגרסה שתוכלו להתקין במחשב עם לינוקס. הסיבה לכך היא שה-605WiFi הוא, מעשית, מחשב לינוקס קטן עם מסך מגע וממשק ייעודי.

אחד היתרונות החביבים ביותר של הדפדפן הזה הוא שהוא מסוגל לנגן וידאו ממגוון אתרים, כולל יוטיוב.

המכשיר גם מסוגל לקרוא קבצי PDF, אם כי ממשק ה-PDF מוגבל מעט ולא מאד נוח לקבצים גדולים מכיוון שאין דרך להותיר סימניות בקובץ.

עדיין מתקטננים

אין ברירה אלא לחזור על אותה התלונה שעולה בכל סקירה של כל מכשיר מבית ארכוס. יכולות חשובות של הנגנים האלה תלויות ברכישת תוספים מהחברה. תוסף הדפדפן המצוין מהפסקה הקודמת עולה 30 דולרים, לדוגמה, והוא קריטי למי שרוצה להפיק מהמכשיר את המיטב. וכמו ב-405, גם כאן צריך לשלם עוד כדי לצפות בקבצי MPEG2 ולשמוע קבצים שמקודדים בפורמט AC3. במיוחד לאור הורדת המחירים הדראסטית של הנגן עצמו, מדובר בבחירה מעצבנת.

המתחרה

אז איך נראה 605WiFi בהשוואה לאייפוד טאץ' של אפל? טוב מאד. את החסרונות שלו ניתן למנות על שתי אצבעות כף יד: הוא מסורבל יותר והוא פחות יפה. היתרונות כוללים נפח אחסון גדול בהרבה במחיר נמוך יותר ונפח אחסון גדול פי 10 במחיר דומה, מסך שמתאים הרבה יותר לצפייה בוידאו באורך מלא בזכות גודלו (אותו הגודל שהופך את הארכוס למסורבל יותר מהאייפוד).

עד הגעתו של Archos 605WiFi לארץ, היה האייפוד טאץ' נגן הוידאו הטוב ביותר שיצא השנה. אלה מבין קוראינו שחשוב להם להיות מסוגלים לשאת את הנגן שלהם בכיס בקלות עדיין יעדיפו ככל הנראה את האייפוד. אבל למי שרוצה נגן וידאו עם יכולות טובות יותר במחיר זול יותר, אין ספק שהארכוס הוא הרכישה החכמה יותר.

הסיכום

הפסקה הקודמת, מבחינתי, אומרת הכל. ארכוס 605WiFi הצליח להחזיר לי את ההתלהבות שעורר בי הדגם הקודם, והפעם מדובר גם במכשיר שאדם ממוצע יכול לרכוש לעצמו ולא בקוריוז לעשירים או פנאטים בלבד.

מבחינתי, ארכוס 605WiFi הוא לא רק הנגן הטוב ביותר שבדקתי עד כה השנה, הוא גם הרכישה המומלצת לכל אלה שרוצים לצפות בסרטים או פרקי טלוזייה בנגן שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully