וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליה הדיגיטלית

מעיין כהן

11.11.2007 / 12:02

הנהירה בעיצומה: מספר הישראלים בפייסבוק חצה את ה-150 אלף; גידול של כ-50% בשבועיים

הנהירה לפייסבוק לא עוצרת: ההצטרפות של ישראלים לפייסבוק ממשיכה לגדול בקצב מדהים, ומספר החברים בתת הרשת הישראלית עומד כעת על 152 אלף - זינוק של כ-50% לעומת אמצע אוקטובר, אז עמד מספרם על כ-74 אלף.

הקהל הישראלי שנמצא בפייסבוק נחשב קהל איכותי וממוקד של בני 25-40, הנחשבים "ארלי אדפטרז" (מאמצים ראשונים של טכנולוגיות חדשות). גם העובדה כי האתר הוא בשפה האנגלית נחשבת כסנן ראשוני המעיד על איכות, ועל כן נחשב פייסבוק כמקום מוצלח לאיתור כוח אדם.

האם בעקבות הנתונים ניתן לצפות להתגברות קצב הפרסום הישראלי ברשת? כפי שפורסם ב-TheMarker בשבוע שעבר, סנוניות ראשונות של קמפיינים של מפרסמים ישראלים גדולים עלו ברשת החברתית הפופולארית בימים האחרונים, ביניהם של נוקיה ושל ביטוח ישיר, שניהם לגיוס עובדים.

מוכרים פרסומות

תימור גורדון, מנכ"ל ארק אינטראקטיב, אמר ל-TheMarker בשבוע שעבר, כי הלקוחות עצמם רוצים להיות בפייסבוק - עניין חריג לכשעצמו - לאחר שפתחו בו פרופיל, קראו על האתר או שמעו עליו מחברים. לדבריו, בפייסבוק ניתן להסתפק ב-15-20 אלף שקל לשבוע על מנת ליצור נוכחות בקרב קהל היעד, לעומת כ-150-200 אלף שקל בוואלה, פריים טיים. עד לאחרונה נמכרו בפייסבוק רק באנרים, אולם מצב זה השתנה עם הכרזת פייסבוק על תוכנית הפרסום החדשה שלה.

בשבוע שעבר החלה הרשת החברתית הפופולארית למכור פרסומות המציגות תמונות של מנויי האתר, המדווחות לחבריהם על מוצרים שרכשו או שכתבו עליהם באתר. עוד תאפשר פייסבוק למפרסמים ליצור פרופילים משלהם באתר ללא תשלום, והיא צפויה לשתף פעולה עם כ-60 חברות מדיה ואתרי קמעונאות ליצירת קישורים בין התנהגות הגולשים והעמודים האישיים שלהם. החברה הצהירה, כי "תאפשר לעסקים ליצור שיתוף קשר עם המשתמשים ולכוון פרסומות לקהל היעד המדויק".

עם החברות שכבר אימצו את התוכנית החדשה נמנות "ניו יורק טיימס", שיצרה עמוד המאפשר למשתמשים גישה לפיצ'רים כמו חדשות מובילות, המאמרים הנשלחים ביותר באי-מייל וחידון חדשותי; ו-CBS, המתכוונת לקדם בפייסבוק את תוכנית הריאליטי The Amazing Race. כצפוי, מעוררת התוכנית חששות כבדים באשר לפרטיות הגולשים וניצול המידע האישי עליהם. נציבות הסחר האמריקאית (FTC) הביעה חשש, כי למפרסמים יש גישה למידע רב מדי על פעילויותיהם של הגולשים.

פייסבוק היא רשת חברתית שהוקמה על-ידי מארק צוקרברג ב-2004, ויש לה היום כ-50 מיליון משתמשים רשומים. בחודש שעבר רכשה מיקרוסופט נתח של 1.6% בחברה עבור 240 מיליון דולר, המשקפים לאתר שווי עצום של 15 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully