וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: סלקום GPS

דידי חנוך

12.11.2007 / 14:19

סלקום שדרגו את הניווט הלווייני שלהם עם נתוני תנועה בזמן אמת. בדקנו איך זה עובד

בשנה שעברה, בהשוואה בין סוגי ה-GPS שנמצאים בשוק בישראל, הגענו למסקנה שמומלץ לרוב הלקוחות להשתמש בערכת ניווט סלולרית ולא במכשיר ייעודי. כמו כן, עקב התוכנה שטובה מזו של אורנג' והעובדה שהערכה עובדת גם בחו"ל, בחרנו בערכה של סלקום כטובה והמשתלמת ביותר בשוק הישראלי.

כל המסקנות משנה שעברה עדיין תקפות. אורנג' הוציאה בינתיים גרסה משודרגת לתוכנה שלה, אבל היא עדיין פחות טובה בסדרי גודל מטלמפ נביגייטור שגרסאות שלה מותקנות במכשירי סלקום ופלאפון. המכשירים של פלאפון, כידוע, עדיין לא עובדים בחו"ל, ואף יצרן מכשירים ייעודיים לא שדרג את ההיצע שלו מספיק כדי להתחרות עם היתרון הכלכלי הכרוך בהוספת ערכה למכשיר סלולרי קיים לעומת רכישת מכשיר ייעודי יקר.

המחסור המשמעותי בשירותי הניווט המקומיים בשנה שעברה היה נתוני תנועה בזמן אמת, ושדרוג שהכניסו בסלקום לפני מספר חודשים עונה על החסרון הזה.

מדובר עדיין בתוכנה של טלמפ, ששודרגה עם תוספים שמתייחסים לנתוני התנועה. הנתונים מתקבלים משילוב של גורמים, הכוללים דיווחי תנועה, מעקב של החברה, ונתונים שמכשירים של משתמשים מעבירים לשרת של החברה (באופן אנונימי. טלמפ לא עוקבת אחר המיקום שלכם).

לא אמין בעיר

ערכנו מספר בדיקות עם הערכה של סלקום לאורך מספר שבועות. בבדיקה, ובשיחה לאחר מכן עם אנשי סלקום וטלמפ, התברר שהמערכת לא תומכת כרגע בכבישים עירוניים, כי אם רק בבין עירוניים. עם זאת, המערכת מגדירה מספר עורקים משמעותיים ככבישים בין עירוניים. כך, כשז'בוטינסקי בפתח תקווה עמוס, המערכת תשלח אתכם לדרך חלופית. אבל היא לא יודעת אם החלופות ברחובות הצדדיים עשויות להיות עמוסות עוד יותר.

הבעיה הזאת נכונה גם לאיילון, שם תדע המערכת לכוון אתכם לאיילון או לכביש גהה, אבל לא כדאי לסמוך עליה אם תשלח אתכם לנסיעה בתוך תל אביב.

כן אמין מחוץ לעיר

בנסיעה מחוץ לעיר, לעומת זאת, המערכת הוכיחה את עצמה בבדיקות שלנו. הנתונים שלה עדכניים ומתעדכנים כל מספר דקות, והמשתמש יכול גם לאלץ אותה להתעדכן בכל רגע נתון אם מתקרבת החלטת מסלול חשובה. המערכת יודעת לחשב מסלול מחדש בעקבות נתונים חדשים, ובכך מספקת את המטרה העיקרית שלה.

שורה תחתונה

שירות עדכוני התנועה של מערכת הניווט של סלקום הוא שירות שיעזור לכם מאד בנסיעות מחוץ לעיר, ובעיקר מחוץ לאזור המרכז היכן שההפרדה בין כבישים "עירוניים" ל"בין עירוניים" מעורפלת מעט. השירות לא מושלם, ואנחנו מקווים לראות תוספת של נתונים עירוניים בעתיד הקרוב (בטלמפ אומרים שזה בתכנון אבל לא מוכנים לדבר על לוח זמנים), אבל בסך הכל מדובר בשדרוג חיובי למערכת ניווט שעוד לפניו הייתה לטעמנו המשתלמת ביותר בארץ (שירות הניווט הבסיסי של סלקום עולה 19.90 ש"ח לחודש, וחבילת דיווחי התנועה עולה 7.90). אצטער כאשר אאלץ להחזיר כעת את ערכת הניווט, וזה אולי המדד המשמעותי ביותר לשירות טוב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully