וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרת, שילמת

רויטרס

13.11.2007 / 12:46

בעקבות משפט בין אי-ביי לטיפאני, עלול אתר המכירות הפומביות להיות אחרא על מותגים מזויפים הנמכרים דרכו

ביום חמישי הקרוב ייפתח המשפט בענין הפרת זכויות יוצרים והפרת מותג של ענקית התכשיטים ומוצרי היוקרה טיפאני על ידי חברת המכירות הפומביות המקוונות אי ביי. המשפט מהווה ציון דרך חשוב, והוא עשוי לקבוע מי אחראית למנוע מכירת זיופים באינטרנט - אתר המכירות או בעל המותג.

בשנת 2004 הגישה טיפאני תביעה לבית המשפט המחוזי במנהטן, בטענה כי אי ביי הפרה את זכויות היוצרים שלה ואת זכויות המותג כשאפשרה למכור מוצרי טיפאני מזויפים באתרה. הפסיקה במשפט צפויה להיות מכרעת, ותטיל את האחריות על הפיקוח על מוצרי מותגים על בעלת המותג או על האחראית על מכירתו.

"אם טיפאני תזכה במשפט תהיה אי ביי חייבת לשנות באופן קיצוני את הצורה בה היא מוכרת מוצרים בעלי מותג מפורסם", אמר ג'פרי פוטר, יו"ר חטיבת המלחמה בזיופים של חברת עורכי הדין קריימר לווין נפטליס אנד פרנקל, והוסיף: "אם אי ביי תזכה, יישמר הסטטוס קוו".

עד כה, הפעילה אי ביי תכנית ששמה VeRo (קיצור ל-Verified Rights owners), על מנת לסייע לחברות למנוע ממוצרים מזוייפים להימכר באתר. "אנחנו מאמינים שעשינו כל מה שהחוק דורש, ומעבר לזאת", אמר דובר אי ביי, האני דורזי, והוסיף: "אבל ההצלחה במלחמה בזיופים תלוי במאמץ משותף בין אי ביי, בעלת המותג והחוק האמריקאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully