וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניון הפרומו הגדול

דידי חנוך

14.11.2007 / 12:15

החנות הוירטואלית החדשה של פלאפון היא צעד אחד קדימה, ושני צעדים גדולים אחורה

פלאפון השיקה היום את החנות הוירטואלית החדשה שלה. משמח לראות עוד ספקית סלולר שפותחת חנות מקוונת בה ניתן למצוא את כל הפרטים בנוגע למחירי הדגמים, החבילות והשירותים הנוספים. זה צעד משמעותי של פלאפון וניתן לקוות שסלקום תצטרף לפלאפון ואורנג' ותשיק חנות דומה גם היא.

אבל השמחה על עצם קיום החנות מהולה בצער על ההחלטה של פלאפון לבנות אתר "חדשני" ולא אתר נוח לשימוש.

האתר החדש בנוי בפורמט של חנות וירטואלית, עם קומות ועמדות לתחומים השונים. אבל הוא מצליח לכלול בתוכו את כל החסרונות של הפורמט הנבחר בלי היתרונות הפוטנציאליים.

איזה מדף?

משמעותו של ממשק הניווט הגרפי והחדשני היא שאי אפשר לחפש באופן טקסטואלי את הדגם שאתם רוצים. צריך ללכת "פיזית" אל ה"מדף" הרלוונטי, ולקוות שאתם צודקים ושפלאפון בחרה לשים את המכשיר שחיפשתם באזור המוזיקה ולא באזור האופנה.

החלטות השיבוץ נראות מעט אקראיות, כשמכשירים דומים מאד מאותן הסדרות משובצים בקטגוריות שונות. כך, טלפון הצדפה של LG מסדרת שוקולד הוא מכשיר "מוזיקה", בעוד הסליידר הוא מכשיר "אופנה". למה? ככה.

הניווט ה"פיזי" גורר הקלקות מיותרות לגמרי על העכבר בנסיון לנווט לאזור הרצוי. מציאת מכשיר לוקחת זמן רב יותר מאשר בחנות סטנדרטית, והאתר נתקע לעתים בלופים בהם לחיצה על כפתור הניווט מחזירה אתכם לאזור בו הייתם ולא מקדמת אתכם לאזור אליו אתם רוצים להגיע.

יתרונות? יוק

לפורמט התלת מימדי יכולים להיות יתרונות. מדובר בפורמט שיכול לאפשר הצגה תלת מימדית של המכשירים, השוואת מימדים ואמולטורים של הדגמים השונים. החנות החדשה של פלאפון לא כוללת אף אחד מהדברים האלה. כשיש למכשיר יותר מצבע חלופי אחד, תוכלו לראות את הצבעים השונים בלחיצת כפתור. וחלק מהמכשירים מסתובבים. אבל לא יותר מזה.

מהבחינה הזאת, נראית החנות כאילו הודבקו חלקים מחנות מקוונת מסורתית על סימולציה בסיסית מאד של חנות פיזית. האתר נראה כמעט כמו גרסת דמו של חנות, ולא כמו חנות אמיתית.

לא הכל שחור

יש לציין לטובה את המידע המפורט יחסית בנוגע לחבילות השונות המופיע באתר כחלק מתהליך הרכישה. הנתונים עדיין לא מלאים במידה המקובלת בעולם, ומחיר המכשיר מופיע בשלב מאוחר יחסית של התהליך, אבל לעומת האתר של סלקום – לדוגמה - עדיין מדובר בהתקדמות יפה.

המחסור בשקיפות הוא אולי הרעה החולה החמורה ביותר של תעשיית הסלולר הישראלית, והחנות הזאת היא עוד צעד חיובי בכיוון זה. הוא המצטרף לצעדים אחרים שנעשו על ידי חברות הסלולר בשנה האחרונה ומקרבים את ישראל לסטנדרט סביר בתחום זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מעידן אחר

כמוצר פרומו, החנות החדשה של פלאפון היא די חביבה. אבל כערוץ המרכזי של חברת סלולר גדולה לרכישה מקוונת היא יותר מעציבה מכל דבר אחר. החנות מייצגת גישה של האינטרנט כקוריוז, ולא כאפיק משמעותי למסחר.

יותר מכל, החנות נראית כמו מוצר שסביר היה להעלות לרשת בימי הבועה הראשונה, אז הושקעו כספים רבים באתרי אינטרנט מבלי שתתלווה להשקעה הכספית חשיבה משמעותית בנוגע לשימושיות של האתרים והשירותים המקוונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully