וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: Logitech Wave

מקלדת ה-Wave מבית לוג'יטק מגיעה לחנויות, וזה הזמן להבין אם האופי הגלי שלה הוא גימיק או חידוש שימושי

כשהייתי עוד צעיר, איש שאת דעתו אני מאוד מעריך אמר לי כי יש במחשב שני דברים עליהם אסור להתקמצן: מסך ומקלדת. הסיבה לכך היא שהם האביזרים בעלי הפוטנציאל הכי גבוה להזיק למשתמש. פיזית, זאת אומרת, לא נפשית. מסך לא טוב יכול לגרום לכאבי עיניים, כאבי ראש ואפילו לפגום בראייה. מקלדת לא טובה יכולה ליצור כאבים כרוניים בפרקי הידיים ובאצבעות.

הדרך היחידה לבחור איזו מקלדת ואיזה מסך לקנות היא פיזית – חייבים לבוא ולראות (במקרה של מסך) או להרגיש (במקרה של מקלדת). אין בושה בלבקש מהמוכר בחנות לפתוח את האריזה של המקלדת ולבדוק איך הידיים שלכם מסתדרות איתה. אז בבקשה, גם אם נראה לכם שהביקורת שלי על ה-Wave של לוג'יטק חיובית מאוד (והיא תהיה חיובית), אל תאמינו לה באופן עיוור – לכו ותבדקו אם זו המקלדת שמתאימה לכם.

גימיק, אבל שימושי

ה-Wave, עליה נדבר כאן, היא עוף מוזר בתחום המקלדות. התחום הזה מחולק, בחלוקה גסה מאוד, לשני סוגי מוצר: שימושי וגימיקי. המקלדת השימושית לא חייבת לעלות הרבה, לא צריכה עשרות מקשי מולטימדיה ייעודיים ולא מציגה שטויות על המסך המובנה שלה. המקלדת הגימיקית, לעומת זאת, לא צריכה להיות נוחה או טובה – אף אחד לא מבקש את זה ממנה, היא נמצאת שם בשביל להרשים אנשים. הסוג השני, והנחות יותר מבחינתי, כולל את המקלדות הרכות, המקלדות הוירטואליות (כאלה שמקרינות את המקשים על כל משטח) ודברים סופר-ארגונומיים שמתבררים כלא נוחים בעליל.

ה-Wave, כאמור, היא מוזרה. על פניו, מדובר במקלדת גימיקית שמקשיה מסודרים בצורת גל. מי צריך את זה בכלל? מסתבר שאנחנו. את השינוי לאו דווקא מרגישים כשעוברים להשתמש בה – צורת הסידור אמנם לא סטנדרטית, אבל גם לא מאוד שונה, ולא מצריכה זמן הסתגלות גבוה. הדבר טוב מאוד לאנשים שנוהגים להשתמש במספר מקלדות במהלך היום, כיוון שאין בלבול או אי-נוחות בהדפסה עיוורת. אך כאמור, כשמפסיקים להשתמש במקלדת, מרגישים שינוי ברמת הנוחות.

יש משהו מאוד אינטואיטיבי בסידור של ה-Wave. היא אמנם לא מעלה בהרבה את מהירות ההדפסה, אבל כן הופכת את התהליך לפחות מעיק בשביל הידיים. בשבועות בהם השתמשתי במקלדת הזו, היו לי הרבה פחות כאבים בידיים בסוף היום. גם המקשים שלה ממש נוחים – לא נתקעים ויוצרים מספיק התנגדות לאצבעות בלי להקשות על הלחיצה.

האחלה שמסביב

מבחינת כל מה שמסביב לסידור המקשים עצמו, ה-Wave הרבה פחות ייחודית, אבל עדיין טובה. משענת הידיים שלה ענקית ונוחה מאוד (אלמנט חשוב מאוד בשימוש ממושך והקלדה בה פרקי הידיים נמצאים על השולחן ולא באוויר), והמקלדת קלה ודקה מספיק בשביל להרימה ביד אחת בלי להתאמץ. כמו במרבית המקלדות, יש כאן אפשרות לקבוע שיפוע של מקלדת על ידי הוצאה או הכנסה של מדף אנכי. רק שב-Wave יש מדף כפול, המאפשר שתי דרגות שיפוע. זה אמנם דבר קטן, אבל מאוד נחמד ומראה כמה מחשבה הוקדשה לנוחות המקלדת..

העכבר שמגיע בערכה עם הדגם האלחוטי של המקלדת הוא עכבר הלייזר LX8 של לוג'יטק. אין בו חידושים או משהו ששווה להתעכב עליו, אבל מדובר בעכבר טוב, נוח גם לידיים גדולות מאוד, שמתאים גם לשמאליים ועושה את עבודתו נאמנה.

עם זאת, לא הכל אחלה בממלכת Wave. ראשית, לוג'יטק לא למדו מטעויות העבר של המקלדות האלחוטיות שלהם – גם כאן יש מקשים שממוקמים בצד המקלדת, דבר המקשה מאוד על הרמתה בלי לגעת בשום דבר. מעבר לכך, שוב פעם אנחנו מקבלים סידור אנכי של מקשי הניווט (Home, End) במקום זה האופקי המוכר. אני יודע שזה יותר חסכוני מבחינת מקום, אבל צריך איזושהי סטנדרטיזציה בכל התחום הזה, בשביל שלא נצטרך להתרגל מחדש בכל פעם שעוברים ממקלדת למקלדת.

על איכות, לצערנו הרב, משלמים

בסך הכל, מדובר באחת המקלדות האיכותיות ביותר בהן השתמשתי. הכביכול-גימיק שלה מתברר כדבר באמת נוח, והחסרונות הטכניים שלה מעטים ומינוריים מאוד. הבעיה הגדולה ביותר של ה-Wave היא המחיר.גרסה אלחוטית של מקלדת ועכבר תעלה לכם, נכון להיום, 599 ש"ח - מחיר גבוה מאוד, אם כי לא בלתי-סביר בהתחשב בתמורה אותה אתם מקבלים. אם תרצו לחסוך כסף ועדיין ליהנות ממרבית הייתרונות של ה-Wave, תוכלו לרכוש את הגרסה החוטית ונטולת-העכבר ב-299 ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully