וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגאדג'ט הגרוע של השבוע

16.11.2007 / 4:50

המקלדת של cre8txt מביאה את אמצעי ההקלדה של הסלולריים גם למחשב הביתי. אנחנו חושבים שזה רעיון נוראי

בחילה, סחרחורת, תחושת בלבול – כל אלה הם לא רק תוצרי לוואי של התרופות אותן אני נוטל על בסיס יומי, אלא גם ההרגשה שלי כשראיתי את הגאדג'ט הגרוע של השבוע. למזלי הרב לא ראיתי אותו באופן אישי, אז הצלחתי להשתלט על הבחילה ולא להדגים מה בדיוק אני חושב עליו לרצפה של החדר שלי.

מדובר במוצר של חברה ששמה (הנוראי) הוא cre8txt, וההגיון מאחוריו פשוט: צעירים משתמשים בסלנג מסויים בשביל לשלוח הודעות SMS, אז למה להכריח אותם לרשום במחשב את המלים המלאות והנכונות כשאפשר לבקש מתוכנת מחשב לעשות את זה. התוצאה היא מקלדת USB קטנה אשר מאפשרת להקליד מילים באותה הצורה בה זה נעשה בסלולרי. התוכנה לוקחת את הסלנג, ומתרגמת אותו לאנגלית תקנית.


גם אם נתעלם מהויכוח על הצורך בתקניות של השפה, המכשיר הזה מעודד לא רק שימוש בסלנג תוך ידיעה שהתוכנה תתרגם אותו לאנגלית, אלא גם פוגע ביכולת הביטוי של המשתמש. ההודעות ה-SMS נועדו להיות קצרות בדיוק בגלל הבעייתיות ואי-הנוחות של אמצעי הקלט, ועכשיו מנסים אנשי cre8txt להעביר את אותו הדבר אל המחשב. עם המקלדת הזו אנשים לא יכתבו דברים ארוכים ויפים מבחינה אסתטית ולשונית, אלא רק הודעות קצרות ויבשות שמורכבות מאוצר מילים דל המתאים לטלפונים סלולריים. ואם ייתנו את המקלדת לילדים בבתי ספר כדי שיכתבו יותר מהר, הם לעולם לא ילמדו לכתוב בצורה לא-מסרונית. זה מה שהופך את המקלדת הזו לגאדג'ט הגרוע... של השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully