וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמרנים נגד מיקרוסופט

תמיכת החברה בקהילה ההומו-לסבית עוררה את קיצפו של מטיף נוצרי, שהינחה את מאמיניו לקנות מניות על מנת להשתלט עליה

אם מישהו אומר לכם שארצות הברית היא מדינה חילונית – אל תאמינו לו. המעצמה הגדולה בעולם היא נוצרית, ולא מסתירה את זה כל כך טוב. נכון שיש הפרדה של דת ומדינה, אבל הדת חזקה כל כך ומקושרת כל כך במעגלים פוליטיים ועסקיים עד שקשה מאוד להפריד בין עסקים להשפעות דתיות. רק אתמול שמעתי ברשת טלוויזיה שמרנית (Fox News, למי שתוהה), דיון מרתק על הזוועה שבהחלפת ספרי הקודש, אשר נמצאים כמעט בכל חדר מלון אמריקאי, בקונדומים. ופוקס, גברותי ורבותיי, היא לא רשת שוליים אלא אחת הגדולות בארצות הברית.

דוגמה טובה שממחישה את הבעיה של השפעת הדת על העסקים היא זו של קן האצ'ינסון – שחקן פוטבול בעבר ומטיף נוצרי אוונגליסטי בהווה. האצ'ינסון הוא ראש ה-Antioch Bible Church, מגה-כנסייה שמרנית מאוד שממוקמת בעיר רדמונד אשר במדינת וושינגטון,, ומונה כ-3,500 חברים. מעבר לכך, יש לאיש ולארגונו השפעה ומעמד בקרב כל הקהילה האוונגליסטית המאוד-חזקה של ארצות הברית.

האצ'ינסון לא אוהב הומוסקסואלים. הוא חושב שהם חוטאים, ומאמין בעמדת התנ"ך לגביהם. מי שלא שותף לדיעותיו הם בכירי חברת מיקרוסופט, אשר ממוקמת גם היא ברדמונד. במיקרוסופט יש מדיניות של הגברת מודעות לשוויון זכויות בשביל חברי הקהילה ההומו-לסבית, מה שגורם להאצ'ינסון לחרוק בשיניו ולחשוב שכולם שם חוטאים מרושעים.

הפתרון של המטיף השמרני הוא לא הפגנה, וגם לא חרם על מיקרוסופט. במקום זה, מעדיף האצ'ינסון להלחם בעסק בעזרת שיטות עסקיות גרידא. במפגש בעלי המניות אשר התקיים בשבוע שעבר, קם המטיף ואמר שאם מיקרוסופט לא יפסיקו עם החטאים שלהם, הוא יהפוך לסיוט הכי גרוע שלהם. הדרך הנבחרת היא פניה אל הקהילה האוונגליסטית, כמו גם ליהודים ומוסלמים שמרנים, בבקשה לקנות מניות של מיקרוסופט, ולהשפיע על הקו אותו מנהיגה החברה מבפנים.

במבט ראשון, אפשר לשלול את הסיפור הזה כקוריוז ותו לא, אבל תהיה זו טעות. מדובר בסיבה אמיתית לדאגה – כפי שאמרתי בתחילת הסיפור, ארצות הברית היא, בבסיסה, מדינה מאוד נוצרית. מספר השמרנים שעלולים להקשיב להאצ'ינסון והכסף אותו הם מחזיקים בבנקים יכולים לאיים על חברות גדולות. מיקרוסופט היא אמנם מטרה כבדה מדי – ענקית התוכנה מרדמונד יכולה להגן על עצמה, אבל מה עם חברות קצת יותר קטנות? אלה יכולות ליפול ולהיכנע לכסף הפונדמנטליסטי, וזה, לדעתי, לא יוביל לעולם טוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully