וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

הפלייסטיישן 3 חוגג יום הולדת ראשון לא ממש שמח, אבל השנה השנייה של חייו נראית, נכון לעכשיו, מאוד מבטיחה

בשבוע האחרון חגגה קונסולת הפלייסטיישן 3 – המתמודדת של סוני בדור השביעי של קרב הקונסולות 0- שנה ראשונה להשקתה. מדובר, אמנם, בחגיגה מצומצמת, כיוון שבשטחי PAL הושקה הקונסולה רק באביב 2007, אבל עדיין, שנה ראשונה עברה. בשנה הזאת יצאו לא פחות מ-5 גרסאות של ה-PS3 (20 גיגהבייט, 40 גיגהבייט, 60 גיגה של אירופה, 60 גיגה של ארה"ב, 80 גיגה), כשלכל גרסה ייתרונות ומגרעות משלה. ברשימת ויקיפדיה יש, נכון לעכשיו, 296 כותרים שהוכרזו לקונסולה – חלקם כבר נמצאים בשוק והשאר עדיין בפיתוח.

מה שעוד לא ראינו בשנה הזאת, הוא משחק חובה. אם בדור הקודם שמו בסוני דגש על כותרים בלעדיים גדולים, הפעם הם כמעט ולא התעסקו בזה. הם הצליחו להפסיד את הבלעדיות על GTA, Armored Core וכותרים רבים אחרים, ביניהם אולי אפילו Metal Gear Solid (אם כי זה עוד לא ידוע).

בנוסף, דבר מוזר קרה. מיקרוסופט, שהייתה שנואה על אנשים בכל הקשור לתוכנה, דווקא הצליחה ליצור לעצמה תדמית נחמדה בתחום הקונסולות, למרות כל הבעיות הטכניות של האקס-בוקס 360 (והיו המון כאלה). סוני – שצברה קהל מעריצים ענק בגודלו בזכות הפלייסטיישן 3, הפכה תוך פחות משנתיים לאנטגוניסטית הראשית של עולם המשחקים, בעיקר בזכות יחסי ציבור גרועים. הסיפור עליו דיווחתי כאן בשבוע שעבר – זה עם האבק שלא מכוסה על ידי אחריות הקונסולה, רק ממחיש שיש עוד דרך ארוכה עד שמודעות השירות של חטיבת הבידור האלקטרוני בסוני תגיע לרמות סבירות.

ובכל זאת, שום דבר עוד לא סגור בקרב הזה. לפני מספר שבועות השיקו בסוני גרסה חדשה, הרבה יותר זולה של הקונסולה, והמשחקים – הם מתחילים להגיע. Pro Evolution 2008 ו-Uncharted הם הסנוניות הראשונות של האיכות אותה כנראה נקבל בשנה הבאה, בה נראה את GTA IV, Metal Gear Solid IV ועוד כמה מאות כותרים. מעבר לכך, אין לשכוח שה-PS3 היא מערכת בידורית. יש בה כונן בלו-ריי, חיבור אלחוטי שמאפשר הזרמת תוכן ממחשב ועכשיו גם תמיכה מובנית ב-DivX.

סינגפור נגד חייזרים לסביים

אם אתם מאמינים לכל מה שחיים הכט אומר, חבל. אבל כן, אם זה המצב, אתם בטח חושבים שכיף מאוד בסינגפור. הכל מגניב, הכל סבבה. באיזשהו מובן זה נכון, אלא מה – קצת פוריטנים, אנשי הממשל שם. הקורבן האחרון שלהם היה כותר האקס-בוקס 360 מבית מיקרוסופט, Mass Effect, אשר נאסר להפצה במדינה. מה עורר את זעמם של הסינגפורים? האם זו אלימות מוגזמת? לא, ממש לא. מה שגרם לבעיות היא, אהם, סצינה לסבית אפשרית בין אשה לחייזרית.

אני לא יודע מה זעזע אותם יותר – ההומוסקסואליות של העניין או העובדה שאחת ממשתתפות הסצינה לא אנושית, אבל לזכותם ייאמר שלא לקח להם הרבה זמן להתעשת. יומיים אחרי ההכרזה על איסור ההפצה, הוחלט לשנות את הגזירה ולהפיץ את המשחק, אך רק עם דירוג שמאפשר למכור אותו לבני 18+.

מריו במקום הראשון

לא בכל יום אנחנו רואים משחק שזוכה לתשבוחות מכל מי שמבקר אותו. משחק שמגיע לציון ממוצע של 97.9 אחרי 31 ביקורות שפורסמו עד כה באתרים ומגזינים גדולים דוברי אנגלית לא רואים גם בכל שנה. האמת היא, שאם להאמין ל-Gamerankings – אתר שעושה ממוצעי ציונים של ביקורות על משחקים, מעולם עוד לא ראינו משחק כזה. עד עכשיו.

Super Mario Galaxy, שיצא לפני מספר ימים, התברג במקום הראשון ברשימה של Gamerankings, כשמתחתיו עוד שני כותרים של נינטנדו – Ocarnia of Time ו-Metroid Prime. מה שבאמת מלבב, זה לראות כי בעשיריה הפותחת יש 2 משחקים מ-2007 – מריו גלאקסי והקופסה הכתומה של Half Life 2. והשנה עוד לא נגמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully