וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספר של אמזון

חנות הספרים המקוונת הגדולה בעולם הציגה את קורא הספרים הדיגיטליים שלה. יערות הגשם נושמים לרווחה

אמזון היא אחת החנויות הגדולות והותיקות ברשת האינטרנט. מאז שנפתחה ב-1995 כחנות ספרים, היא צברה תאוצה והתפתחה לכל-בו מקוון, שכיום מוכר אפילו מוצרי מזון באזורים מסויימים של ארצות הברית. אבל המודל העיקרי של החנות נשאר קבוע – נכנסים, מזמינים ומתחילים לחכות לחבילה. נכון שיש גם מוצרים אותם אפשר לקנות ולקבל דרך הרשת, כמו סרטים ושירים, אבל הם לא העיקר כאן.

אתמול השיק ג'ף בזוס – המייסד של אמזון ומי שעומד בראשה גם כיום, את ה-Kindle – מוצר שפותח על ידי החברה ונועד לשנות את הדרך בה אנו צורכים את אחד המוצרים הפופולריים ביותר של החנות מאז ומעולם, הספרים.

ה-Kindle – קורא הספרים הדיגיטליים של אמזון, מורכב ממסך שחור-לבן ומקלדת מלאה. על גבי המסך תוכלו להציג קבצי טקסט ותמונות, לחפש מילים מסויימות בתוך הטקסטים ואפילו לגלוש באינטרנט. בניגוד לציפיות, באמזון החליטו לא להכניס חיבור Wi-Fi לתוך המכשיר. במקום זה, יש בו חיבור סלולרי בטכנולוגיית EV-DO, עליו לא תשלמו כסף באופן ישיר. חלק מהעלויות טמונות במחיר המכשיר, אשר מגיע ל-400$, ואילו החלק השני מגיע מהשירותים אותם אמזון מספקת יחד עם הקינדל.

אז מה עושים איתו?

השירות הראשון, ואולי הכי חשוב בשביל אמזון, הוא זה של קניית ספרים מקוונים. נכון לעכשיו, יש בחנות הספרים 88,000 כותרים, בהם 100 מתוך 112 הספרים שזכו לתואר "רב המכר של הניו יורק טיימס". הספרים החדשים, כמו גם רבי המכר, יעלו 9.99$, וזה המקסימום שתתבקשו לשלם על ספר. מנוי חודשי למגזינים שבועיים יעלה בין 1.25$ לבין 3.49$, מנוי לעיתונים יומיים 5.99$ עד 14.99$ ומנוי לבלוגים – 0.99$ דולרים לחודש. באשר לגלישה באינטרנט, יש במכשיר דפדפן מאוד בסיסי, שמאפשר להציג טקסט ותמונות. הגלישה היא, כאמור, חינם.

את ה-Kindle ניתן לחבר למחשב דרך USB, בשביל להעביר אליו קבצים. הקבצים שנתמכים הם ТХТ ו-Plaintext בתחום הטקסטים, ו-MP3 במוזיקה או ספרי אודיו (אותם שומעים דרך האוזניות. השקע מצורף). אם תרצו להמיר קבצי טקסט אחרים – חוץ מ-PDF בו אין תמיכה - תאלצו להשתמש בהמרה המיוחדת של אמזון. ההמרה הזאת כוללת שליחה של הקובץ אל כתובת דוא"ל מיוחדת אותה פותחים באמזון, ושתי דרכים בהם תוכלו לקבל את הקובץ בחזרה: הדרך החינמית בה תקבלו את הקובץ לכתובת הדוא"ל שלכם ותעבירו אותו ידנית למכשיר דרך חיבור USB, ושליחה ישירה של הקובץ אל המכשיר שלכם דרך השירות של אמזון שעולה 0.10$.

הקבצים שיועברו יהיו בפורמט .AZW של אמזון, מה שאומר שתוכלו לשמור אותם על המחשב אבל לא לקרוא. על פי האתר של אמזון, תוכלו לשים כ-200 כותרים על המכשיר. אם זה לא מספיק, יש גם מקום הרחבה לכרטיס SD.

שבוע הספר לא בסכנה

ועכשיו נעבור לניתוח קצר ולא אובייקטיבי של הנתונים. קשה לי לראות את ה-Kindle, בגרסתו הנוכחית, כובש שווקים ומביא את בשורת הספר הדיגיטלי להמונים. הסיבה הראשונית היא המחיר שלו – 400 דולרים. אפילו אם מחשיבים את הגלישה החינמית באינטרנט בתוך המחיר הזה, הוא עדיין גבוה מאוד. מה עוד, שבאמזון מצפים מהקונים של המכשיר גם להצדיק את ההוצאות של הגלישה על ידי קניה של ספרים ושירותים. אם ג'ף בזוס יראה שהוא מפסיד מכל העניין, עלולה להיווצר התניה של גלישה חופשית בקניה בסכום מסויים. וחייבים לזכור שהיעדר WiFi הופך את המכשיר הזה לאמריקאי בלבד.

מעבר לכך, אי-התמיכה בקבצים נפוצים כמו doc ו-html אולי מייצרת רווח בזכות ההמרה הלא-חינמית, אבל היא גם הופכת את השימוש בקינדל להרבה יותר מסובך. הרעיון של שליחת מייל וקבלת קובץ נז"ק אותו אי אפשר לקרוא על המחשב, אלא רק במכשיר, הוא רעיון שהופך את הקורא הזה להרבה-פחות אטרקטיבי.

לבסוף, אני חושב שאנשים מבינים כי זהו כלי מאוד ראשוני. אין ספק שבעתיד נוכל לצרוך חומרים בקלות על גבי מכשירי דיו אלקטרוני – כל הקטע הזה של נייר יהפוך לארכאי עוד במאה הזאת, אבל הכלים האלה צריכים להפוך לפשוטים יותר, אינטואיטיביים יותר, זמינים יותר ויקרים פחות בשביל שנתנפל עליהם. אחרי הכל, הריח של הספרים עדיין משלהב אנשים, וצריך משהו באמת מיוחד בשביל לגרום להם לוותר על הריח הזה. קינדל, בגרסתו הנוכחית, לא נראה לי כמו המשהו הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully