וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לגיק – פרק ראשון

רותם ברוכין

26.11.2007 / 15:21

סקירות והמלצות שבועיות על אתרים לגיקים גאים, וגם לכאלו שעדיין בארון הוירטואלי. נתחיל בקלאסיקה: Wired

כבר שנים שהמילה "גיק" לא מעלה אסוציאציה של איזה חננה עם משקפיים, חולצות משובצות וחצ'קונים. הגיקים של היום הם המעודכנים ביותר, אלו שיש להם גישה לכל הדברים המגניבים עוד לפני שהמדף ממנו יחטפו בכלל שמע עליהם, אלו שמרוויחים הכי הרבה – ולעיתים קרובות, הנחשקים ביותר. מה הפלא שמשבצות חזרו לאופנה.

ברוח הדברים האלו, ועם הרצון של כולנו להיות קצת – טיפה – ממש טיפה – יותר גיקים, ולהבין גם מה זה בדיוק iPhone, מה חדש בעולם ה- web 2.0, באיזה מניות כדאי להתעניין והאם דארת' ויידר באמת אמר, "לוק, אני אביך" או שהכל השמצות גסות, מוגשת בזאת סדרת כתבות עם אתרים שגיקים אוהבים – ואם לא, הם צריכים להתחיל לאהוב.

Wired הוא מגזין טכנולוגיה אמריקאי המודפס בקביעות כבר יותר מעשרים שנה (כן, מאלו שמודפסים על נייר אמיתי). בגלגולו האינטרנטי, הוא אחד מאותם מגזינים מקוונים שכל גיק וגם כמה גיקים בפוטנציה מכירים. לא מדובר בפורטל כלל-טקי המתעדכן מדי יום ומציף את העין בעשרות אייטמים טכנולוגיים חדשים המעניינים את הגיק המתחיל כקליפת השום. הכתבות והידיעות ב- Wired מגוונות ומושקעות, בין אם מדובר באייטם קטן ומצחיק (כמו "עשרת היצורים הכי קלישאתיים מהסדרה "סטאר טרק" המקורית"), או בכתבה מעמיקה ורצינית (כמו "החיפוש אחרי פצצות אטום", שמפרטת את כל האופציות העומדות בפני העולם המודרני במציאת כורים גרעיניים, כולל יתרונות וחסרונות).

מה עושה את Wired למגזין-גיקים מובהק כל כך? להגיד שהוא פונה אל כל הגיקים ואל כל התחומים שמעניינים אותם יהיה יומרה – אבל הוא בהחלט מנסה לתת קצת מכל דבר, בלי להתבייש לקבוע שמי שמתעניין באיי.סי.קיו החדש יתעניין כנראה גם בצילומים של "בייוולף" (למרות, ולא בגלל אנג'לינה ג'ולי), וגם ב"תחרות סביבת העבודה המדכאת ביותר" (הזוכה הוא דיוויד גאנלס מאוניברסיטה באלבמה, שחי ב"משרד" נטול אור בין מגרש החנייה לשירותים למטבח של החברה שלו), ואפילו ב"מחקר האורגזמה של הגוף והמוח", המספר על סדרת ניסויים חדשה שחוקרי סקס המצויידים במכשירי MRI עושים על קבוצת מתנדבים כדי לעמוד על הקשר בין המוח לגוף במהלך אורגזמה ולנסות לפענח את האיבר הזה שאף אחד לא מבין באמת (המוח, המוח).

ב – Wired אפשר גם לקרוא את המגזין המודפס עצמו, או לפחות חלקים מתוכו (כתבת השער החודש מוקדשת לכיבוש המאנגה היפנית את אמריקה), ולעיין בכתבות עבר על פי קטגוריות נוחות המחלקות את החומר הרב שבאתר: מדע, מכוניות, תרבות, בידור, מולטימדיה, תוכנה, משחקים, ועוד. מומלצת במיוחד קטגוריית "How to", מדריכים מבוססי ויקי הנוגעים לגיקים, מ"איך להתלבש כמו גיק", ו"איך לעבוד באמת מהבית כשצריך לעבוד מהבית", ועד ל"איך להתקבל לעבוד ב- Wired". יש אפילו צ'יטים למשחקים.

גם בלוגים יש ב- Wired, שם כותבים נבחרים מתלהבים ממכוניות סולאריות או מחידושים מופלאים, מדווחים מישראל על הסכנות המוחשיות והערטילאיות יותר ברמה הטכנולוגית, או סתם מספרים על משפחתם שמנסה להתמודד עם האבא הכי גיק בעולם. אל תטעו: לא תמצאו כאן בלוגים תל אביביים משועשעים ומודעים לעצמם של אנשים שבעצם אין להם מה להגיד, אבל חוזרים על זה כל שבוע: הכל עמוס במידע מעניין, כל אחד בתחום התעניינותו.

העורכים, גיקים גאים, הם מסוג האנשים שלא מתביישים לשים בעשר המתנות שהיו רוצים לקבל רובוט של מלחמת הכוכבים מלגו, ומצהירים "בעולם מושלם, הכל היה עשוי מלגו וג'ורג' לוקאס היה צריך לשבת ולצלם מחדש את פרק 1-3 של מלחמת הכוכבים, עד שזה היה יוצא לו טוב". הגישה הכיפית והמודעת לעצמה הזו, שצוחקת קצת על עצמה וקצת על אחרים, היא חלק ממה שהופך את האתר מומלץ עבור כל גיק, מקצוען או בתחילת דרכו. כולם מוזמנים, אפילו אם מעולם לא הצמדתם אוזני-וולקנים מחודדות מגומי לראש שלכם. רק תבררו קודם כל שאתם יודעים מה זה וולקנים. שלא יהיו פאדיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully