וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

27.11.2007 / 21:10

בבזק מציעים לכם מנוי חודשי לספרייה מקוונת של משחקי מחשב קלאסיים. בסוני מציעים לכם פלייסטיישן 3

אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה דיברנו בטור הזה על משהו שקשור לישראל. אי אפשר להגיד שאין כאן תעשיית משחקים – אנחנו מעצמת משחקי סלולר, וגם בכל הקשור לטכנולוגיות שמשמשות את הקונסולות החדשות יש לישראלים הישגים, אבל פיתוח של משחקי מחשב וקונסולות לא ממש ממריא. עדיין.

עם זאת, יש סיבה לפתוח היום את הטור במשהו שקשור אלינו, ויותר נכון לחברת 'בזק'. ענקית הטלפוניה הארצית הודיעה אתמול על פתיחתו של אתר אינטרנט חדש – Bgames, שיציע לכל המבקש תמורת תשלום חודשי קבוע גישה אל מאגר המשחקים. לא מדובר בכותרים חדשים מאוד, אבל אפשר למצוא כאן קלאסיקות כמו Deus Ex, Hitman, ו-Thief. הגישה תהיה דומה מאוד לשירות ה-VOD שיש כיום בטלוויזיה בכבלים, רק שכאן יהיה צורך בהורדה של בסיס כלשהו ואז ניתן יהיה לשחק בזמן ששאר המשחק יורד.

הרעיון הזה, שכבר מיושם בארצות הברית, הוא לא פחות מגאוני. נכון שעדיין לא מדובר במשחקים חינם תמורת צפיה בפרסומות, אך השימוש המושכל באינטרנט בשביל ליצור ספריה של כותרים הזמינים בלחיצת כפתור הוא צעד אחד לכיוון הנכון. הרי אנחנו לא באמת צריכים את הדיסקים הפיזיים, וגם המשחקים עצמם לא מותקנים כל הזמן על המחשב. אז למה שהמאגר לא יהיה ברשת, ואצלנו יהיה יותר מקום על המדף ועל הכונן הקשיח?

השאלה היחידה היא של תמחור – בבזק עוד לא הודיעו מה יהיה המחיר החודשי של המנוי. נכון שאם הוא יהיה 200 ¤ בחודש, זה לא ישתלם. אבל סביר יותר להניח שיבקשו מאיתנו קרוב ל-50 ¤ בתמורה לגישה למאגר, וזה מאוד סביר. בתקווה גם יוספו כל הזמן כותרים לשירות, בשביל להפוך אותו לאטרקטיבי גם אחרי שנמאס לכם מההיצע הראשוני.

האתר צפוי להפתח לכל הלקוחות של בזק בינואר הקרוב.

השבוע של סוני

לפני מספר שבועות הבעתי כאן תקווה שיגיעו ימים טובים יותר בשביל קונסולת הפלייסטיישן 3. כיום אפשר להגיד שהימים האלה הגיעו, לפחות באופן זמני. הצגת גרסה חדשה, זולה יותר של הקונסולה בזמן לחגים הצליחה להעלות את המכירות בשוק האמריקאי בכ-245 אחוזים! אין, אמנם, נתונים מדוייקים, אך רשתות השיווק מדווחות על עליה חדה.

מצד שני, לא מדובר בשבוע רגיל. יום שישי האחרון היה "יום שישי השחור" – יום השופינג העמוס ביותר בשוק האמריקאי. היום הזה, שמגיע בדיוק לפני חג ההודיה, פותח רשמית את עונת הקניות הגדולה, ובו נערכים המוני מבצעים בכל חנות אפשרית במדינה. עם זאת, הסבירות היא שהמכירות הגבוהות של הקונסולה ימשיכו בזכות התחרותיות החדשה בשוק. הצרכן האמריקאי, שראה הפרש עצום בין מחירי הקונסולות והעדיף לקנות ווי או אקס-בוקס, מתחיל לראות את הייתרונות שבהשקעה של 100 דולרים נוספים, כשהתמורה היא אפשרות חיבור לרשת אלחוטית ונגן בלו-ריי.

ואילו בצד השני של העולם – ביפן, הודיעה חברת סוני כי הצליחה למכור מיליון יחידות של הגרסה הרזה והחדשה של קונסולת ה-PSP. כל זה תוך כחודשיים, ושבועיים פחות ממה שנדרש ל-PSP הישנה בשביל להגיע למעמד הזה. מה שזה אומר הוא שגם ה-PSP עוד לא מתה, אפילו אם היא מחווירה מעט בהשוואה לנינטנדו DS שמצליחה להימכר בקצבים מטורפים ברחבי העולם.

הצרות של נינטנדו

נינטנדו, מנגד, סובלת השבוע משתי בעיות מינוריות. הראשונה היא הדירוג המאוד-נמוך לו זכתה במדד המפעלים של גרינפיס. בנינטנדו, כך מסתבר, לא ממש דואגים לחומרים רעילים ולמחזור של קונסולות ישנות. מה שאולי ינחם את אנשי החברה, זה שגם מיקרוסופט נמצאת ברשימה.

הבעיה השניה היא שבב בשם R4 שהפך לפופולרי מאוד ביפן. השבב הקטן נכנס לאחד החריצים של קונסולת ה-Nintendo DS ומאפשר הרצה של משחקים מועתקים ושל תוכנות צד שלישי. בנינטנדו לא ממש מרוצים מההצלחה של R4, אך אין להם ברירה אלא להבליג. הסיבה היא שאין שום דבר לא חוקי במכירת האביזר, ורק כשמישהו מריץ עליו עותק לא חוקי של תוכנה הוא עובר על החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully