וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורייזון פותחת את המכשירים ליישומים חיצוניים

רויטרס

28.11.2007 / 11:50

המהלך מהווה היפוך מוחלט לעמדתה של ורייזון, ששאפה עד כה לשליטה מוחלטת במכשירים ובשירותים ברשת שלה

מפעילת הסלולר האמריקאי ורייזון ויירלס הודיעה כי תפתח את הרשת שלה, כך שניתן יהיה להשתמש בכל מכשיר סלולר או תוכנה על גביה. המהלך צפוי להסתיים עד סוף 2008. בכך נכנעה ורייזון ללחצים שהפעילו ענקית האינטרנט גוגל וגורמים נוספים, אשר פועלים לקידום רשת סלולרית פתוחה.

גוגל קוראת זה זמן מה למפעילות הסלולר בארה"ב לאפשר גישה חופשית לרשתותיהן, והצליחה אף לשכנע את נציבות התקשורת הפדרלית של ארה"ב (FCC) להתנות חלוקת תדרי סלולר במכרז הקרוב, לפתיחת הרשת.

לדברי אנליסטים, ההודעה של ורייזון היא היפוך מוחלט של עמדת החברה, הידועה כאחת הרשתות הסגורות ביותר בארה"ב. בעבר ניסתה ווריזון לשלוט באילו מכשירים, תוכנות ואתרי אינטרנט פועלים ברשת שלה. שליטה שכזו מאפשרת לרשת לדרוש מספקיות החומרה והשירותים השונים שיתוף בהכנסות. טענת ורייזון בעבר הייתה כי שליטה זו נועדה לאפשר לה להבטיח את איכות השירותים והמכשירים השונים ברשת שלה.

ביולי הודיעה ורייזון כי תעמוד בתנאים הנדרשים למכרז התדרים, אך כי אינה יכולה להבטיח את איכות פעולתן של תוכנות בלתי מוכרות לה ברשת. אך כעת הודיעה החברה כי בתחילת השנה תפרסם תקנים טכניים לגישה לרשת, שיאפשרו לכל יזם ומפתח תוכנה ליצור מוצרים הפועלים ברשת. לדבריה, מכשירים ושירותים שיעמדו בתקנים, יפעלו ללא בעיות ברשת, והלקוחות יוכלו לבחור בכל יישום העולה על דעתם.

"אנחנו צופים שהשוק אליו אנחנו נכנסים יצמח משמעותית", אמר מנכ"ל ורייזון ויירלס, לואל מקאדם. החברה כבר אינה יכולה להסתפק בשיווק ישיר של מכשירים ותוכנות. "צרכי הלקוחות רבים ומגוונים יותר, ובקרוב ורייזון כבר לא תוכל לענות על כולם", אמר בשיחת ועידה עם עיתונאים.

ספרינט נקסטל, יצרנית הסלולר השלישית בגודלה בארה"ב, אמרה כי בכוונתה להגדיל את מספר המכשירים בהם הרשת החדשה שלה תומכת, אך אין בכוונתה לפתוח את הרשת כליל כפי שעשתה ורייזון.

למרות המהלך הנרחב שמתארת ורייזון, אנליסטים מעריכים כי עדיין יידרשו שנים עד שיהיה שיפור משמעותי בפתיחות השוק למכשירים ושירותים, במידה אליה הגיעו באירופה ובאסיה. מכשירים שיירכשו עצמאית יהיו יקרים יותר מהמכשירים המסובסדים של הרשתות, ותעריפי שירותי הסלולר עבור לקוחות אלה עשויים להיות גם הם גבוהים יותר. בנוסף, הרשת של ורייזון מבוססת טכנולוגיית CDMA של קואלקום, שכמעט ואינה משמשת רשתות מחוץ לארה"ב, ולכן נשאלת השאלה כמה מכשירים חדשים ייוצרו עבור הרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully