וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הז'ורנאל עובר לרוסיה

סוכנויות הידיעות

3.12.2007 / 14:11

אתר הבלוגים לייבג'ורנל נמכר לחברת SUP הרוסית, שהפעילה עד כה את נציגות האתר ברוסיה

חברת Six Apart מתכוונת להודיע על מכירת אתר הבלוגים שלה, LiveJournal, לחברת SUP הרוסית, לאחר שלוש שנים של שותפות, מדווחת סוכנות הידיעות אי-פי. תנאי העסקה לא פורסמו.

SUP, שכבר מפעילה את לייבג'ורנל ברוסיה במסגרת הסכם רישוי, מתכוונת להקים חברה חדשה בסן פרנסיסקו על מנת לקדם את צמיחת לייבג'ורנל בעולם כולו. "אנחנו מעריכים שיש לנו הזדמנויות צמיחה טובות מחוץ לצפון אמריקה", אמר אנדרו פולסון, מנכ"ל SUP. תשעה מעובדי Six Apart יעברו לחברה החדשה. ב-Six Apart יישארו כ-150 עובדים ברחבי העולם.

מאז שהחלה SUP לנהל את זכויות הרישוי של לייבג'ורנל ברוסיה, כמעט והוכפל מספר המשתמשים הרשומים של האתר ברוסיה, והגיע ל-1.35 מיליון. מתוכם, כ-523 אלף נחשבים לבלוגרים פעילים - כשליש מבין 1.7 מיליון הבלוגרים הפעילים בלייבג'ורנל כולו. למרות הצמיחה היפה של לייבג'ורנל ברוסיה בשנה החולפת, ארה"ב עודנה השוק העיקרי שלו.

לייבג'ורנל פועל בתחום תחרותי במיוחד - תחום הרשתות החברתיות. רבים ממשתמשי לייבג'ורנל, שחלקם הגדול צעירים בגיל תיכון ותחילת שנות ה-20, נהרו לפייסבוק ולמייספייס הפופולריים. באוקטובר, לייבג'ורנל משכה 3.9 מיליון גולשים אמריקאיים - לעומת 72 מיליון במייספייס, ו-32.9 מיליון בפייסבוק, לפי נתוני קומסקור מדיה מטריקס. פולסון טוען כי מדיה מטריקס מעריכה בחסר את הקהל של לייבג'ורנל.

העלייה המהירה של הרשתות החברתיות הובילה את Six Apart להשיק אתר משלה בז'אנר זה ? Vox.com, שכולל גם כלים לכתיבת בלוגים. החברה תמשיך להחזיק באתר זה, כמו גם בשירות הבלוגים העיקרי שלה, TypePad ובתוכנת Movable Type. מכירת לייבג'ורנל תאפשר ל-Six Apart להתמקד ב-3 מוצרים אלה.

לייבג'ורנל היתה אחת מקהילות הבלוגים הראשונות עם הקמתה ב-1999 על ידי בראד פיצפטריק, שהיה אז בן 19. שלוש שנים לאחר מכן הקים הזוג בן ומינה טרוט את Six Apart, שרכשה ב-2005 את לייבג'ורנל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully