וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שידורי המהפכה

מעיין כהן

4.12.2007 / 13:17

מקימי ICQ חוזרים לשתף פעולה ב-Knocka.TV - מיזם טלוויזיה מקוון עם קהילה שמשתתפת בתהליך ההפקה

כמו לכל סטארט-אפ שמכבד את עצמו, גם למייסדי נוקה יש קוריוז קטן לספר על תחילת הדרך: כשחיפשו המייסדים ניר ארליך וספי ויגיסר שם לסטארט-אפ החדש שלהם, קפצה כלבת השנאוצר של שכניו של ויגיסר על ברכיו. השנאוצרית ענתה לשם קנוקה, ומכאן נולד שם החברה - Knocka. קנוקה נהפכה לנוקה, ומה שהיה אמור להיות שם זמני, קיבל מעמד של קבע.
"החברה אשר מעסיקה בישראל 27 עובדים גייסה עד היום כ-5 מיליון דולר בהובלת קרן הון הסיכון אוורגרין. בין המשקיעים: אריק ורדי, יאיר גולדפינגר, אילון תירוש וקרן פרטם"

כעשור לאחר שהקימו את ICQ, חוזרים ספי ויגיסר, יאיר גולדפינגר ואריק ורדי לשתף פעולה - הפעם במיזם טלוויזיה באינטרנט, שיכלול תוכן גולשים לצד תכנים מקצועיים שייארזו ויוגשו בערוצים ובתוכניות כמו בטלוויזיה רגילה. בפעם הקודמת, כזכור, נמכר הסטארט-אפ שלהם ב-407 מיליון דולר ל-AOL והכניס לכל אחד מהם, וכן גם ליוסי ורדי שהשקיע בחברה הצעירה, כ-60 מיליון דולר.

רשימת השידורים בכל ערוץ נוצרת על בסיס העדפות הקהילה. החברה מעסיקה כיום 27 עובדים, כולם בישראל, חלקם עובדי ICQ לשעבר. בעתיד, עם התרחבות החברה, עשוי חלק מהפעילות הטלוויזיונית לעבור לארה"ב. בימים אלה עולה לאוויר גרסת האלפא, שתהיה סגורה ל-5,000 משתמשים. האתר צפוי להיפתח בתוך חודשיים-שלושה.

נוקה טי.וי נוסדה לפני שנה על ידי ויגיסר וארליך; ורדי וגולדפינגר הצטרפו כמשקיעים פסיוויים. אמנון אמיר, אף הוא ממקימי ICQ, מעורב בפיתוח המוצר, אך אינו נושא תפקיד רשמי. החברה גייסה עד כה כ-5 מיליון דולר בהובלת קרן הון הסיכון אוורגרין; עם המשקיעים נמנים גם אילון תירוש וקרן פרטם.

נוקה היא טלוויזיה מבוססת דפדפן, המבססת את תכניה על סרטוני גולשים ותוכן מקצועי. בין מפיקי התוכן המקצועיים ניתן למצוא את אניבום, מינסטרי אוף סאונד, Shocking Humor ועוד. בשלב ראשון יעלו שלושה ערוצים: נוקה one, שיציג את ה-Best Of - התוכניות הטובות ביותר באינטרנט; קילו וואט - ערוץ מוזיקה; וקנדי - ערוץ לדוגמניות מקצועיות וחובבניות.

קהילת המשתמשים בנוקה תשתתף באופן פעיל בתהליך ההפקה ודירוג התכנים שישלחו הגולשים. לאחר מכן התוכן ייערך וישודר בערוצי המיזם. במלים אחרות: כל אחד יכול להציע קליפ לכל ערוץ, וכל גולש יכול להשתתף בהחלטה אילו קליפים בסופו של דבר ישודרו בנוקה. כמו כן יכלול האתר צ'אטים טקסטואליים, צ'אטים בווידאו ומסרים מיידים.

המהפכה של נוקה

לדברי ויגיסר, "כאשר ICQ סללה את הדרך של מסרים מיידיים, ידענו שאנחנו ממלאים צורך של אנשים שרצו לשתף מידע כתוב על גבי האינטרנט. עכשיו אנו עושים אותו הדבר עם הדור החדש של משתמשי האינטרנט, שצורכים וידיאו באינטרנט - צופים מתוחכמים שיודעים מה הם אוהבים ויוצרי תוכן שעדיין חשים בצורך לשתף וליצור יחד.

"יצרנו את הפלטפורמה המתאימה, וכעת אנו פותחים אותה לקהילה כדי ליצור פורמטים חדשים, ערוצים ותוכן. נוקה טי.וי מאחדת אנשים יצירתיים מרחבי האינטרנט כדי להפיק יחד את רשת הטלוויזיה המקצועית הראשונה הנוצרת על ידי המשתמשים - זו המהפכה של נוקה".

"המטרה של נוקה היא לעשות משהו ייחודי בשוק הווידאו", אומר ארליך בראיון מיוחד ל-Themarker. "השוק כבר היה עמוס, אבל ראינו את הפוטנציאל של משתמשים שצופים בווידאו באינטרנט, וכמובן את השימוש שעושה בו קהילת היוצרים.

"אז מה הבעיה? קודם כל, חוויית הצפייה בווידיאו היא אישית. מעבר לזה, מספר הערוצים האינסופי שדרכו אפשר לצרוך את התוכן נהפך לבעיה. מציאת תוכן טוב דרשה הרבה מהצופים, שהגיעו אליו בעיקר באמצעים כמו מייל, או באמצעות חיפוש. מה שאנחנו מנסים לעשות זה לפתור את הבעיות האלה - גם לארוז ולהגיש את הווידיאו במקום אחד, וגם ליצור חוויה של 'ביחד'.

"אנחנו לא מנסים להיות הולו וגם לא ג'וסט" (אתרים המשדרים תכנים טלוויזיוניים באורך מלא ובאיכות גבוהה), אומר ארליך. "אנחנו בונים את המערכת על קהילה. זו פעילות שנבנית מלמטה למעלה. אנחנו מנסים ליצור את הברודקאסט באינטרנט".

חלק מההכנסות - ליוצרים

מהו מודל ההכנסות שלכם?

"מודעות וידיאו ובאנרים במודל הכי פשוט. החסם של המפרסמים כיום הוא שהם לא יודעים ליד מה הפרסומת שלהם תופיע. הם לא יכולים לשלוט בזה. עוד בעיה היא המלאי. כשיש מיליון ערוצים קשה לחדש, האתרים לא יודעים איפה למקם את הווידיאו. שתי הבעיות האלה לא יהיו קיימות בנוקה: אנחנו שולטים בתוכן. יש כאן עבודה של עריכה ואנחנו יודעים מה עולה. המלאי יהיה מוגבל וגם קהל המטרה מוגבל. כל תוכנית בנוקה היא בין שלוש ל-12 דקות".

ומתי זה יקרה?

"כשנגיע למסה קריטית נצא למפרסמים".

תשתפו את יצרני התוכן בהכנסות?

"כן. אנחנו עוד לא סגורים על אופן החלוקה, אבל חלק לא מבוטל מההכנסות יילך ליצרני התוכן".

תצנזרו תכנים?

"לא נעלה כל סוג של עירום, אלימות או סרטים המפרים זכויות יוצרים. אבל יהיה מותר אצלנו להגיד פאק".

למה יוסי ורדי נעדר מרשימת המשקיעים?

"התחלנו לגייס מאוד מהר, ואז כבר היה מאוחר בשבילו להיכנס לזה, אבל הוא ראה את זה ואהב את זה".

השם ICQ פתח לכם דלתות?

"ללא ספק השם של ספי עזר לגייס כסף, אבל הרעיון היה מעניין כבר מההתחלה. אני נותן את הקרדיט לראש של ספי".

מה הציפיות לעתיד?

"אנחנו רוצים שזו תהיה רשת טלוויזיה מזן חדש בעולם האינטרנט. אנחנו מקווים להגיע לעשרה ערוצים, כאשר המטרה העיקרית היא להגיע בתוך שישה חודשים ל-500 אלף משתמשים שנכנסים לפחות פעמיים בשבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully