וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

מטאליקה מתכננים להשיק סינגל כרצועה להורדה בשביל משחק המוזיקה הפופולרי Rock Band

אם לתאר את השבוע שעבר על עולם הגיימינג במלה אחת, תהיה זו כנראה המלה "המולה". זה התחיל עם הפיטורים המפתיעים של אחד מהעורכים הראשיים של גיימספוט - מאתרי הגיימינג המובילים בעולם, אם לא המוביל שבהם. שמועות שצצו ברחבי הרשת טענו בעיקשות כי העורך, גף גרטסמן, פוטר בגלל הביקורת השלילית אותה כתב על המשחק Kane & Lynch: Dead Men. אם הדבר נכון, מדובר בהתערבות בזויה של עולם העסקים בתוך עולם התוכן. אבל אין לנו הוכחות לכך שזה מה שקרה, ואף אחד מהצדדים לא יכול – במסגרת החוזים – להגיב על הנעשה.

ואילו אתמול בלילה נפלה עלינו ידיעה מרעישה - אקטיוויז'ן מתמזגת עם חטיבת המשחקים של Vivendi, ויוצרת חברה ענקית חדשה בשם Activision Blizzard. החברה החדשה גדולה עד כדי כך, שיש לה רק מתחרה אחת מבחינת הגודל – Electronic Arts. ואם שתי החברות הענקיות תתחלנה לריב על זכויות למותגים, ממש לא בטוח מי מהן תנצח.

אבל זה לא כל מה שקרה השבוע, נשארו עוד כמה דברים מעניינים בשביל הטור הזה.

קונסולות סרטים, לא רק משחקים

לפני מספר שבועות, הודיעה חברת סוני על הסכם עם DivX שנוגע לקונסולת הפלייסטיישן 3. כבר עכשיו מסוגלת הקונסולה להתמודד עם סרטי DivX בתוך המשחקים, ועוד מעט מבטיחים בסוני לאפשר גם צפיה בסרטים שמשתמשים בפורמט הזה. המטרה היא, ללא ספק, להגביר את קצב המכירות לפני תקופת חג המולד.

אבל לא רק לסוני יש את האס הזה בשרוול – גם מיקרוסופט החליטה לאפשר לבעלי אקס-בוקס 360 לצפות בסרטי DivX ו-Xvid באמצעות הקונסולה שלהם, כחלק מעדכון החורף המסורתי למערכת ההפעלה של ה-360. בנוסף, הוסיף העדכון החדש סממנים של רשת חברתית, טיימר להורים שרוצים להגביל את זמן המשחק של ילדיהם, שינויי ממשק ועוד מספר דברים.

בכל זאת, שדה המשחק לא ממש שווה, בגלל שמהנדסי מיקרוסופט לא חשבו שמתאם אלחוטי מובנה בתוך הקונסולה זה חשוב. אני באמת לא יודע למה הם חשבו שאנשים יהיו מוכנים להסתפק בחיבור אלחוטי או יסכימו לשלם 100 דולרים על מתאם אלחוט, אבל זה המצב הקיים. איך זה קשור לסרטים? הכל עניין של נוחות. חומרי DivX מאוכסנים, בדרך כלל, על מחשבים של אנשים. בשביל לנגן אותם על הפלייסטיישן 3, כל מה שצריך זה ראוטר אלחוטי – מוצר שגרתי וזול שנמצא בהרבה מאוד בתים. בשביל לנגן אותם על אקס-בוקס נטול מתאם אלחוט, לעומת זאת, חייבים חיבור חוטי או העתקת סרטים לכונן פלאש. הסיפור הזה אולי מאריך את כל העסק רק בכמה דקות, אבל אלה דקות מייגעות של הכנה.

מטאליקה ב-Rock Band

רוצים הוכחה לכך שמשחקי וידאו הם המיינסטרים בימים האלה? תסתכלו על משחקי המוזיקה דוגמת Guitar Hero ו-Rock Band. גם אנשים שלא שיחקו ב-Doom מעולם, מתמכרים למשחקי הגיטרות האלה. הם מופיעים בסדרות טלוויזיה, מלהיבים מנחי תוכניות טוק-שואו ובעוד זמן מה, אולי אפילו יהפכו לפלטפורמה לגיטימית בשביל השקת סינגל חדש. לא מדובר בלהקה אלמונית שצריכה את הקהל, אלא באחת מלהקות המטאל המוכרות בעולם - Metallica.

חברי הלהקה נמצאים עכשיו במשא ומתן על שחרור סינגל חדש שלהם בראש ובראשונה כרצועה בשביל Rock Band – משחק שמאפשר לאנשים לדמות להקת רוק בעזרת בקרים שנראים כמו גיטרות ותופים, יחד עם מיקרופון. לא ידוע אם ומתי יגיע השיר למשחק, ומה יהיה מחירו, אבל כל העניין הזה באמת מעניין, מנקודת מבט גיימר שרואה את המדיום "שלו" הופך למדיום של כולם.

זמן לטעות

עיתונאי לא תמיד כותב על דברים בהם הוא מתמצא. ככה זה, סיפורים שמתחילים במקום אחד מובילים למקומות אחרים לגמרי. אבל האינטרנט נותן לנו אינסוף הזדמנויות לקרוא, אפילו קריאה שטחית, על הנושא, בשביל להבין בו קצת. מה עוד, שאם אנחנו לא בטוחים בעובדות – תמיד אפשר לבדוק אותן בעזרת אותה הרשת המופלאה.

אני אומר את זה כי לפני מספר ימים, עיתון גדול מאוד ומכובד מאוד – הניו יורק טיימס, פרסם כתבה על מתנות לחג, בה הוקדש מספר לא רב של מילים לפלייסטיישן 3, אקס-בוקס 360 ו-Wii. החלק על הקונסולה של נינטנדו עבר בהצלחה, אבל אז התחילו הבעיות. בשלוש הפסקאות שהוקדשו ל-PS3 ו-X360 אפשר היה למצוא לא פחות מ-4 שגיאות, רובן ככולן בנושאים אותם אפשר לבדוק בכל מנוע חיפוש.

כך, למשל, הוכרז ש-Gran Turismo 5 הוא משחק רב מכר מאוד פופולרי לפלייסטיישן 3 (למרות שהוא עוד לא יצא), היילו 2 פותח לאקס-בוקס 360 (לא, הוא פותח לאקס-בוקס), PS3 עולה 299$ (מאה דולרים פחות ממחירו האמיתי) ומשתמש, כמו גם X360, במעבד ה-Cell (רק פלייסטיישן משתמש במעבד הזה, אקס-בוקס פועל על קסנון). ט.ל.ח, כפי שאומרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully