וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פייסבוק מבקש סליחה

TheMarker

6.12.2007 / 8:41

מארק צוקנברג - מנכ"ל פייסבוק, התנצל בפני משתמשי האתר על מערכת הפרסום השנויה במחלוקת "ביקון"

מארק צוקנברג, מנכ"ל פייסבוק, פירסם אתמול התנצלות הקשורה למערכת הפרסום השנויה במחלוקת החדשה של החברה, שהעלתה חששות לגבי נושא פרטיות הגולשים.

מערכת הפרסום, המכונה ביקון (Beacon), הושקה לפני חודש ומיד עוררה את זעם המשתמשים. 70 אלף משתמשים חתמו על עצומה שקראה לחברה לשנות את מערכת ביקון, אשר היתה מעבירה לעסקים שונים פרטים לגבי אתרי האינטרנט בהם חברי פייסבוק ערכו רכישות או הסתכלו על מוצרים לרכישה. רבים ממשתמשי פייסבוק ראו במערכת ביקון כחושפת את פרטיותם ברמה הגורמת להם חוסר נוחות.

בתגובה לדרישת המשתמשים, כ-55 מיליון המשתמשים באתר פייסבוק קיבלו שליטה מסוימת על המידע המועבר באמצעות מערכת ביקון. לפני השינוי, היתה מערכת ביקון מערכת "אופט אאוט", שנותנת לגולשים את האפשרות לבחור שהמידע לא יועבר הלאה. כל עוד המשתמשים לא דורשים שהמידע לא יעבור - הוא עובר באופן אוטומטי.

רבים מהמשתמשים התלוננו ואמרו כי הם פיספסו את ההזדמנות לבחור באפשרות שלא להעביר מידע לעסקים לגבי הרכישות שהם ביצעו באתרי אינטרנט. מערכת ביקון החדשה תהיה מערכת "אופט אין", בה מידע יועבר רק אם המשתמשים יתנו היתר להעביר אותו.

"עשינו טעויות רבות בבניית המערכת וטעויות רבות מכך בדרך בה התמודדנו עימה", כתב צוקנברג בבלוג החברה אתמול. "פשוט עשינו עבודה גרועה עם מאפיין זה ואני מתנצל על כך. לקח לנו זמן רב מדי לאחר שאנשים החלו ליצור עימנו קשר בקריאה לשנות את המוצר כך שהמשתמשים יוכלו לאשר את המידע שברצונם לחלוק. במקום לפעול במהירות, לקח לנו זמן רב להחליט על הפיתרון הנכון. איני גאה בדרך בה התנהלנו ואני יודע כי יכולנו לעשות זאת בצורה טובה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully