וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השער של נוקיה

דידי חנוך

7.12.2007 / 13:32

המסר של תערוכת נוקיה וורלד באמסטרדם ברור: החברה הפינית רוצה להיות השער לעולם המקוון שלכם

בלתי אפשרי להאשים את נוקיה בחוסר שאפתנות. החברה הפינית שחולשת על עולם הסלולר ומכרה ברבעון האחרון בעולם כולו יותר יחידות משלושת הבאות ברשימה יחדיו ממש לא מסתפקת בסלולר. כתבתי את זה כשהם הכריזו לראשונה על Ovi, אבל עכשיו זה ברור עוד יותר: נוקיה לא רק מתכוונת להיות היצרנית של המכשיר שלכם, היא רוצה למנף את המכשיר הזה לווב במידה כזאת שתהפוך אותה לשער הרשמי שלכם לכל דבר ממפות לחשבון שלכם בפייסבוק.

Ovi הוא לא רק אתר, והוא לא באמת רשת חברתית. Ovi הוא ממשק שנועד לאפשר לכם לשלב את המכשיר שעושה שיחות טלפון ומשמיע מוזיקה ומנווט גם בעולם הלא מקוון. יישום לדוגמה שצוין בהדגמה של אובי היום הוא מיפוי. בנוקיה יודעים שקל יותר לתכנן מסלול נסיעה במחשב מאשר בטלפון סלולרי. באובי, כך סופר לנו, תוכלו לתכנן מסלול במחשב ולהעביר אותו לטלפון בעל הג'יפיאס (נוקיה מתכננת להכניס רכיבי GPS ליותר ויותר מכשירים) כדי שיכוון אתכם בדרך.

קשר בין הסלולרי למחשב

אחד המפתחות המשמעותיים ביותר לאסטרטגיה הזאת הוא גרסת הדסקטופ של אובי. מדובר בעצם בתחליף ל-PC Suite, התוכנה שמחברת את הסלולר למחשב למטרות גיבוי והעברת קבצים וכיו"ב. בנוקיה מאמינים שהתוכנה הקיימת היא הטובה ביותר בתחומה, אבל גם הם מודים שעדיין מדובר ביישום שרחוקה הדרך בינו לבין שלמות. Ovi Desktop היא התוכנה שתחליף את PC Suite, ונוקיה בונים עליה שתעשה הרבה יותר מהתוכנות הקיימות.

מה זאת אומרת הרבה יותר? ובכן, התוכנות הקיימות משמשות שער בין המחשב לבין הסלולר. וזה חשוב. אבל התוכנה החדשה היא גם שער בין הסלולר לווב. כמובן שנוקיה רוצים גם שמשתמשים ישתמשו בווב מהנייד עצמו, אבל התוכנה נועדה לעשות דברים מסוימים מהר יותר ובקלות רבה יותר. וגם הגיבויים והשחזורים יוכלו ככל הנראה לעבור לא רק למחשב כי אם לווב.

צוהר

כאמור, אובי לא אמור להיות באמת רשת חברתית. במקום זאת, הוא נועד לתת ממשק סלולרי וובי לשלל שירותים חברתיים קיימים ועתידיים. לא נראה שאכפת לנוקיה באילו שירותים תשתמשו, כל עוד תשתמשו בהם בעזרת אובי. פייסבוק, מייספייס, Open Social, בנוקיה מתכוונים לבנות כלים לכל אלה. מההדגמות שנערכו לממשק במהלך התערוכה, נראה שהממשק של השירות יהיה פשוט במובן הטוב של המילה. כלומר, נוח לשימוש וגמיש מספיק כדי לעשות את כל הדברים שנוקיה רוצה שהוא יעשה.

אקו-אקו

אובי הוא הפקת לקחים של נוקיה מהצעדים של אפל וחברות אחרות. נוקיה ראתה את אפל יוצרת אקוסיסטמה סביב האייפוד וראתה איך זו (iTunes, החנות והתוכנה) גורמת לאנשים להמשיך לרכוש אייפודים. המטרה האמיתית של נוקיה, לטעמי, היא להמשיך למכור טלפונים סלולריים. משתמש שרגיל לממשק האחיד שהם יוצרים ברשת, בנייד ובמחשב יעדיף, כך מהמרים בנוקיה, להישאר עם הממשק האחיד הזה.

במידה רבה, זאת הגרסה הנוכחית לממשק הוותיק של נוקיה. במשך שנים, היה לכל מכשיר נוקיה ממשק זהה. זה היה ממשק פשוט מאד, נוח מאד ואינטואיטיבי מאד. מי שהתרגל אליו סבל כשניסה מכשירים אחרים בגלל ששום דבר לא היה היכן שהתרגל שיהיה.

בחלוף השנים, ועם הפיכת המכשירים למורכבים יותר, נאלצה נוקיה לנטוש את הממשק ההוא, ולמרות שבעבר היה לה עדיין יתרון גדול בתחום זה על המתחרות, רובן התקדמו מאד בשנים האחרונות. לקוחות שקונים מכשיר של סוני אריקסון או סמסונג כבר לא נתקלים בממשק מטריד שמפריע להם לעבוד כי אם בממשק שניתן בהחלט להתרגל אליו בקלות.

Ovi צפוי להיות הגרסה החדשה של הממשק ההוא. רק שהפעם, זה לא ממשק רק לטלפון הסלולרי, כי אם גם לרשת, למדיה האישית, למשחקים ולכל סוגי התקשורת. זה הימור אמיץ מצד נוקיה, שהצלחתו או כישלונו תלויה בנוחות השימוש ובגמישות שלו. בחודשים הקרובים אני מקווה שנוכל גם לבדוק אותו יותר לעומק, כשהחברה תשיק את הבטא הציבורית של השירות.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה
  • ovi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully