וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאדג'ט היום: Robophilo

אפשר להתייחס לרובוט הזה כאל צעצוע גרידא, אבל למה להיות שליליים? יש לו גם שימושים מדעיים

עולם הגאדג'טים משיק לא פעם לעולם הצעצועים. אולם המטרה של שני סוגי המוצרים שונה בבסיסה – הגאדג'ט בא להיות שימושי, ואילו הצעצוע נועד לשעשע – אבל המוח האנושי מוצא דרכים לשלב את שני הדברים. אם לא מבחינת השימושיות עצמה, אז לפחות בעזרת קישור תרבותי. כך, למשל, סיבות היסטוריות מכתיבות לנו להכניס את הרובוטים לקטגוריה של גאדג'טים, אפילו אם הם לא באמת שימושיים.

הקוריוז הזה מאוד משמח אותי היום, כי הוא מאפשר לי להכניס למדור גאדג'ט היום משהו לא ממש שימושי. מדובר ברובוט, Robophilo שמו, שמתנשא לגובה 33 סנטימטרים ושוקל 1.2 קילוגרמים. לרובוט הזה, שנראה ממש מגניב, יש 20 מנועים, שלט אלחוטי וחיבור למחשב. למה זה טוב? לא להרבה, מעבר למגניבות.

אבל אי אפשר להגיד שהרובוט הזה הוא סתם צעצוע, ולפסול אותו כלא-שימושי-בעליל. עם ה-Robophilo מגיעה תוכנת מחשב, שמאפשרת למשתמש לתכנת בצורה גרפית את תנועותיו ולשייך רצף תנועות לכפתור מסויים בשלט. תיאורטית זה מאפשר לכם, אם הרובוט עומד כל הזמן באותו המקום, לתכנת אותו ללכת לקצה השולחן, להרים עט ולחזור למקומו. אבל על מי אני עובד, אף אחד לא יעשה את זה! מה שמרבית המשתמשים יעשו זה לבלות שעות על גבי שעות בתכנות מקרנה ולמבדה. כי, גברותי ורבותי, אין מחזה שמח כמו רובוט רוקד.

אם אתם אוהבים להרכיב דברים, תוכלו לקנות ערכה של Robophilo בכ-400 דולרים ולהרכיבה בבית. לחלופין, בעבור כ-500 דולרים תקבלו אותו מורכב ומוכן. רק אל תחשבו שזה מחיר גבוה מאוד – מדובר ברובוט שמגיע לא מחברת צעצועים אלא מחברת רובוטיקה, ויש לו גם שימושים מדעיים בזכות יכולות התכנות. ובכל זאת, מי צריך מדע כשיש למבדה?

  • עוד באותו נושא:
  • robophilo

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully