וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותו של ענק

CompUSA - רשת חנויות מחשבים ענקית בארצות הברית, סוגרת את 103 הסניפים האחרונים שלה בתחילת השנה הבאה

לפני 23 שנים, כשתחום המחשבים הביתיים עדיין היה בחיתוליו, הוקמה בארצות הברית רשת חנויות שהתמחתה בתחום הצעיר. לרשת הזו קוראים CompUSA, ואם הייתם בארצות הברית בשנים האחרונות, ודאי ראיתם לפחות אחד מסניפיה. בשיא, כללה הרשת יותר מ-200 חנויות שסיפקו את צרכי הגאדג'טים והמחשבים של האומה. תחשבו בכיוון של 'באג' או 'עתיד מחשבים' ז"ל, אבל הרבה יותר גדול.

בתחילת 2007, הודיעה החברה כי היא סוגרת 126 חנויות מתוך 229 שהיו להם ברחבי ארה"ב ופוארטו ריקו. לפני מספר ימים הסתבר שזה לא מספיק בשביל להציל את CompUSA, והנהלת החברה הוציאה הודעת סגירה כללית לכל סניפי הרשת.

זה לא יהיה מיידי – החנויות הנותרות ימשיכו לפעול עד לאחר תקופת החגים, ואף יציעו מוצרים בהנחות משמעותיות. לאחר ששנת 2008 תתחיל, חלק מהסניפים יימכרו וחלקם פשוט ייסגרו. בכל מקרה, CompUSA מתה.

כרוניקה של מוות ידוע מראש

הסיבה למוות הממש לא פתאומי הזה נעוצה, כנראה, בנישאיות של הרשת. כל עוד תחום המחשבים לא היה מפותח, אנשים ידעו שכדי לספק את הצרכים הטכנופיליים שלהם, צריך ללכת ל-CompUSA. אבל אז העולם השתנה.

ראשית כל, האינטרנט נכנסה לחיינו, והשפיעה בעיקר על אנשים שמכירים ומוקירים את הטכנולוגיות החדשות. אלה היו הראשונים שהתחילו לקנות דברים באינטרנט, והמחירים של Compusa.com מעולם לא היו תחרותיים מאוד, כמו גם הניסיון שלהם למכור מוצרים באיביי.

שנית, רשתות שיווק גדולות נכנסו למשחק המחשבי הזה. מגה-חנויות כמו בסט ביי, קוסטקו, אופיס דיפו ורבות אחרות החלו למכור ציוד מחשבים. אמנם לא היה להם את המבחר של CompUSA, אבל הם החזיקו את כל המותגים הגדולים והחשובים, וזה מה שהצרכנים רצו.

בסופו של יום, עידן חנויות המחשבים הייעודיות מגיע לסיומו. אני לא אומר שמנהלי רשת 'באג' צריכים לדאוג החל מעכשיו – ישראל היא לא ארה"ב, אבל בהחלט כדאי שיחשבו על העתיד, ועל התאמתם אליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully