וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באים עם המוזיקה

דידי חנוך

9.12.2007 / 14:50

אז מה בדיוק מתכננת נוקיה עם Comes With Music, והאם חלוקת המוזיקה בחינם תגיע גם לארץ ישראל?

בשבוע שעבר כתבנו על ההכרזה הגדולה של נוקיה בתערוכת נוקיה וורלד: Comes With Music. העיקרון פשוט: קונים מכשיר (ספציפי או אחד מרשימה מצומצמת) ומקבלים שנה הורדות חינם של מוזיקה מהחנות של נוקיה.

נכון לעכשיו, מלאי ההורדות לא זהה למלאי החנות, אבל בנוקיה מקווים לסגור הסכמים עם כל החברות הגדולות עד השקת השירות באמצע השנה הבאה. החברה הגדולה שמהווה את עמוד התווך הראשוני של השירות היא UMG, שנטשה לאחרונה את iTunes של אפל ונראה שבחרה בנוקיה כשותפה המקוונת החדשה שלה.

ארוחת חינם?

סופר המדע הבדיוני רוברט היינליין כתב לפני שנים שאין דבר כזה ארוחת חינם. וגם הפעם נראה שהוא צדק. השירים אמנם בחינם, אבל עלות השירות צפויה להיכלל פשוט במחיר המכשיר. עדיין מדובר ככל הנראה בהצעה משתלמת, מכיוון שיש לנוקיה אינטרס חזק שאנשים ירכשו את המכשירים .

מה האינטרס? ובכן, השירים שלקוחות יורידו מהאתר מוגנים בטכנולוגיית PlaysForSure של מיקרוסופט. זה אומר שניתן לנגן אותם בנגנים של רוב החברות - ובטלפונים של נוקיה. אבל לא ניתן לנגן אותם באייפוד. וגם לא ב-Zune של מיקרוסופט. כך מקווה נוקיה לבנות קהל לקוחות גדול לחנות שלה, קהל שבתום שנת החינם יהיה לו מלאי של שירים שלא עובדים באייפוד. נוקיה לא מחפשת להרוויח מהסיפור הזה כסף כרגע. היא רוצה לקוחות.

חברת הנגנים?

נוקיה מתעקשת שהיא יצרנית הנגנים הגדולה ביותר בעולם, ויש לה גם סטטיסטיקה שתומכת בטענה. אין ספק שיצרנית הסלולר הגדולה בעולם היא היצרנית הגדולה ביותר בעולם של מכשירים שמסוגלים לנגן מוזיקה. מכירות הטלפונים הסלולריים שלה עם נגנים עולות בהרבה על כלל המכירות של תעשיית נגני המוזיקה. בנוקיה טוענים שכ-60 אחוז מבעלי הטלפונים האלה משתמשים במכשיר שלהם כנגן המוזיקה העיקרי שלהם. אין לנו נתונים עצמאיים שיגבו או יסתרו את הטענה הזאת, אבל ראיות אנקדוטליות מראות שיותר ויותר אנשים משתמשים בנייד שלהם כנגן. זה עדיין לא בקנה המידה אליו הגיעו בתחום המצלמות (נוקיה היא ללא ספק יצרנית המצלמות הגדולה בעולם, וזה כולל שימוש במצלמות), אבל אנחנו מכירים אנשים שרכשו נוקיה N95 או סוני אריקסון W850 ספציפית כדי שישמשו כנגן המוזיקה שלהם.

גם ללא נתונים ניתן להסיק שרוב האנשים ששומעים הרבה מוזיקה בנגן שלהם עדיין מעדיפים לעשות את זה עם נגן ייעודי, אבל שוק המצלמות הוכיח שיש הרבה מאד אנשים שלא משתמשים במשהו כל הזמן, אבל רוצים שהוא יהיה זמין. האנשים האלה הם השוק העיקרי של הטלפונים הסלולריים בעלי הנגנים.

רק (לא) בישראל?

תחום המוזיקה הדיגיטלית בישראל סבוך ביותר. מי שרוצה למכור מוזיקה דיגיטלית בארץ צריך הסכמים גם עם החברות בחו"ל וגם עם החברות בארץ. עד כה, איש לא הצליח להקים בישראל חנות מוזיקה דיגיטלית, ולא בגלל שלא ניסו.

בשיחה עם טומי מוסטונן, ראש חטיבת המוזיקה של נוקיה, אמר מוסטונן שהחברה בהחלט רוצה לפתוח סניף של חנות המוזיקה שלה בישראל, מה שיאפשר גם את הכללת מדינתנו במבצעי ComesWithMusic. אבל כוונות לחוד ומציאות לחוד. בסופו של דבר, מישהו יצליח לשבור את המחסומים ולפתוח חנות מוזיקה דיגיטלית בישראל. אולי iDigital עם גרסה מקומית של iTunes, אולי מישהו אחר. אולי אפילו יורוקום ונוקיה. ברגע שמישהו יצליח להחתים את כל הצדדים על הסכם, סביר להניח שהסכמים נוספים ייחתמו. עד שזה יקרה, חנות המוזיקה של נוקיה ו-Comes With Music יצטרפו לרשימת הדברים המגניבים שאין בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully