וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק WiMax

ערן גבאי

10.12.2007 / 15:37

מירס: בחמש השנים הקרובות נמשיך לשמור גם על רשת הסלולר הקיימת שלנו לצד פיתוח רשת ה-WiMax

"בחמש השנים הקרובות נמשיך לשמור על רשת הסלולר הקיימת שלנו בטכנולוגיית ה-IDEN, והיא לא תעלם. עם זאת, כבר ברבעון הראשון של 2008 אמור משרד התקשורת לקבוע את מדיניות ה-WiMax ואת חלוקת הרישיונות כך שהחברה תחל לבסס את מעמדה כמפעיל WiMax", כך אומר בכיר בחברת הסלולר מירס.



לדברי אותו בכיר, שר התקשורת, אריאל אטיאס, אמר לו לאחרונה כי בדעתו למצות את מהלך ניידות המספרים במשך כמה חודשים, ורק אחר כך יתפנה לשוב ולעסוק ב-WiMax. מירס כבר הצהירה כי היא צפויה להשקיע כ-150 מיליון דולר בטכנולוגיית ה-WiMax בחמש השנים הקרובות.



זו פעם ראשונה שבכיר במירס מתבטא באופן הזה באשר לטכנולוגיית הרשת העתידית של החברה שבבעלות מוטורולה. מירס קיבלה לאחרונה עדיפות עליונה במכרזי הקמת רשת ה-WiMax על פני חברות הסלולר האחרות, במסגרת קווי המדיניות הראשוניים שפורסמו על ידי משרד התקשורת. עם זאת, דיווחנו שמשרד התקשורת אינו מתכוון לאפשר למירס לקבל רצועת תדרים הגדולה מ-15 מגה הרץ, מה שאומר שיכולת פריסת הרשת שלה תהיה מוגבלת יחסית.



גרג בראון, נשיא מוטורולה העולמית ומי שנבחר לאחרונה למנכ"ל מוטורולה אחרי הדחת המנכ"ל הנוכחי, ציין לאחרונה בביקורו בישראל כי מירס היא מפעילת הסלולר היחידה שבה מחזיקה מוטורולה העולמית, וכי היא עוברת לטכנולוגיית ה-WiMax לצד טכנולוגיית ה-IDEN - ורק כך תעשה קפיצת מדרגה של ממש.



מירס קיבלה לפני יותר מחצי שנה החלטה אסטרטגית לאמץ את טכנולוגיית ה-WiMax כפלטפורמה הטכנולוגית העתידית של החברה. בכך מנסה החברה להילחם בהערכות הנפוצות על כך שעתיד הטכנולוגיה הנוכחית של החברה מוטל בספק ועל כן מירס תירכש על ידי אחת ממתחרותיה במהלך השנה הקרובה.



בעוד שחברות הסלולר הגדולות רואות בטכנולוגיית ה-WiMax בעיקר איום, ומנסות לדחוק את השפעותיה האפשריות על תחום הסלולר אל מעבר ל-2010, מירס מכוונת לשם בפה מלא. בכוונת מירס להוות שחקן מהותי בתחום ה-WiMax. באמצעות טכנולוגיית ה-WiMax אמורה להתרחב התחרות בשוק התשתיות הנייחות והניידות בישראל. עד כה, העניק המשרד אישור למירס לבצע ניסוי טכנולוגי ב-WiMax נייח ונייד.

  • עוד באותו נושא:
  • מירס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully