וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

כשאתם רואים צילום מסך של משחק, נראה לכם שזו האיכות הגרפית האמיתית שלו? לא תמיד זה המצב

במשחק הפרסומי – זה שמתנהל על הארנקים וההערצה שלנו – יש הרבה מאוד אמצעים כשרים. חלקם כאלה כי אין בהם שום דבר פסול, ואילו חלק אחר פשוט הפך למקובל על הצרכנים. אני מדבר על הטעיה מינורית, העלאת ציפיות באמצעות דברים לא הכי אתיים וייפוי המציאות. החלק האחרון הזה הוא משהו שאנחנו רואים הכי הרבה, בזכות אמצעים ממוחשבים.

דוגמה טובה לכך היא השימוש המאסיבי בפוטושופ ותוכנות אחרות לעריכת תמונות בפרסומות. פגמים מינוריים בעור של הסלבריטאים נעלמים, הצבעים של המכוניות מעט יפים ממה שמקבלים ומשחקי המחשב מקבלים טריילרים שלא משקפים את המשחק הסופי. זה מה שקרה ל-Killzone 2 – משחק שמגיע בקרוב לקונסולת הפלייסטיישן 3. בתערוכת E3 בשנת 2005, כשסוני רצתה להציג את היכולות של הקונסולה החדשה שלה, הציגה החברה קדימון מדהים ביופיו למשחק הזה, כשהטענה הראשונית הייתה שמדובר בדמו "חי". לאחר מכן הגיעו ההסברים שטענו כי הקדימון לא באמת רץ בזמן אמת, אלא יוצר מראש. ב-2006 לא ראינו את המשחק, ואילו השנה קיבלנו קדימון פחות יפה מהקודם, אבל עדיין מרשים להפליא, ובו כבר לא היה ספק שהפלייסטיישן 3 באמת מייצרת את האיכות שרואים על המסך.

הסיבה לכך שאני מספר את זה, היא ש-Killzone שוב בצרות. לפני מספר ימים, הוציאה חברת Guerrilla - מפתחת המשחק מספר צילומי מסך שנלקחו מאותה ההדגמה של E3 2007, ומשהו בהם לא הסתדר. דיון בפורומים הרשמיים של קונסולת הפלייסטיישן העלה טענה כי מישהו עבר עם פוטושופ על התמונות, בשביל לייפות את המציאות. מנהל מחלקת בקרת האיכות של Guerrilla הגיב בדיון והודה שכך היה. הוא טען שהשינויים שנעשו היו מינוריים – מעט ליטוש ותיקון צבעים, ואותו הדבר יכול להתקבל גם בעזרת טלוויזיה מתאימה. מהסתכלות בסרטון רואים שזה אכן המצב, לא היו שינויים מהותיים, אבל אי אפשר להגיד שהכל זהה.

הסיפור הזה מעלה את השאלה – מה אתם מעדיפים: האם עדיף שהפרסומות יספקו לנו משקפיים עם קורטוב של צבע ורוד, או שמא הכל צריך להיות טבעי? יש למין שלנו יכולות של חשיבה ביקורתית, אנחנו מבינים שלא הכל טוב כמו שאומרים לנו בפרסומות, ואם נראה את המוצרים בדיוק כפי שהם, גם לא תהיה לנו תקווה לחוויה טובה יותר. התקווה הזאת חשובה לא רק למפרסמים, אלא גם לתחושת ההתלהבות שלנו כצרכנים.

הישרדות על פי WoW

הסיפור הבא פשוט חמוד. האנס יורגן אולסן בן 12 מנורווגיה – שחקן World of Warcraft, גילה ששימוש בדברים שלמד במשחק יכול לעזור גם בחיים האמיתיים. כשהאנס יצא עם אחותו הקטנה לטיול ביער הסמוך לביתם, הם פגשו מוס (סוג של אייל). לא ברור איך, אבל ביחסיהם של בני האדם עם המוס קרתה הסלמה, מה שהציב שני ילדים למצב של סכנה מפני ייצור עצבני.

האנס לא היסס, והחליט להציל קודם את אחותו ואז את עצמו. הוא צעק על המוס בשביל למשוך את תשומת ליבו, ואז השתמש ביכולת אותה לומדים ציידים ב-WoW כשהם מגיעים לדרגה 30 – זיוף של מוות. הילד פשוט נשכב על האדמה ושיחק תפקיד של מת. המוס, שהאמין למשחק של האנס או פשוט החליט שמה שקרה היה מוזר מדי בשבילו, פשוט הלך מהמקום. ואחר כך אנשים עוד אומרים ש-WoW הורס חיים. ההפך הוא הנכון, גברותי ורבותי.

ואם כבר ב-WoW עסקינן, בקרוב תוכל אוכלוסייה נוספת ליהנות ממנו וללמוד איך לשרוד עימותים עם חיות יער. מדובר בדוברי הרוסית, שיקבלו בשנה הבאה לוקליזציה משלהם למשחק הפופולרי. אמרו "דא" לאוזרות'!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully