וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לפייסבוק יש חברים

דידי חנוך

16.12.2007 / 16:52

בתגובה לפלטפורמת Open Social של גוגל, מכריזה פייסבוק על פתיחת הפלטפורמה שלה לאתרים נוספים

משחק השחמט בין פייסבוק לגוגל על השליטה באינטרנט החברתי ממשיך. בפרקים הקודמים: פייסבוק הפכו לאתר דומיננטי בעקבות פתיחת הפלטפורמה שלה למפתחים, וגוגל השיבו על ידי הקמת Open Social, פלטפורמה לפיתוח יישומים לרשתות חברתיות שונות, כולל מייספייס.

כעת הגיעה תורה של פייסבוק להשיב. רבים ציפו שהחברה תאלץ להצטרף לאופן סושיאל או להתמודד לבדה עם הקואליציה הגדולה של גוגל. אבל פייסבוק בחרו בדרך שלישית: פתיחת הפלטפורמה שלה לאתרים אחרים בשיטת הזכיינות. אתרים יוכלו להתאים את עצמם לפלטפורמה של פייסבוק כך שהיישומים הרבים שפועלים ברשת החברתית המצליחה יעבדו גם אצלם.

Bebo הבריטי, אחד האתרים החברתיים המצליחים בעולם עם כ-40 מיליון משתמשים, הוא הראשון שמצטרף לברית החדשה של פייסבוק. ביבו אמנם הצטרפו גם לאופן סושיאל, אבל מכיוון שהפלטפורמה של גוגל עדיין לא מוכנה במלואה, היישומים של פייסבוק צפויים להופיע מוקדם בהרבה.

איגפו מימין

המהלך של פייסבוק נראה, על פניו, כמהלך מבריק. מאז ההכרזה של גוגל, נוצר הרושם כאילו הפיכת הפלטפורמה של גוגל למובילה ברשת היא רק עניין של זמן. אחרי הכל, היא תעבוד במגוון של אתרים, כולל מייספייס - עדיין האתר החברתי הפופולרי בעולם - לעומת פייסבוק שאמנם צומחת במהירות אבל לא יכולה להתחרות עם פלטפורמה שיכולה לעבוד בכל אתר שיחפוץ בכך.

פתיחת הפלטפורמה החדשה יוצרת קרב חדש לגמרי, שיוכרע על ידי נוחות השימוש ביישומים והתאמתם לכל אתר. לפייסבוק יש יתרון ראשוני מכיוון שכבר עכשיו יש לה אינספור יישומים שונים שעובדים ונהנים מציבור משתמשים גדול.

לגוגל יש יתרון של פתיחות, מכיוון שהפלטפורמה של פייסבוק פתוחה לזכיינים בעוד זו של גוגל פתוחה לכולם. אבל עדיין לא ברור כמה קל יהיה ל"כולם" לקחת את היישומים של גוגל ובנות בריתה ולהשתמש בהם באתריהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully