וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

Crysis - אחת ההבטחות הגדולות של השנה, הוא אולי לא משחק גרוע, אבל הוא גם רחוק מלהיות להיט בחנויות

קרייזיס, קרייזיס, קרייזיס. הציפיות מהמשחק הזה היו בשמיים עוד לפני שנה וחצי, כשכל מה שראינו זה דמו קצר וסרטונים מרהיבים ביופיים. אנשים אמרו שזה הדבר הגדול הבא, משחק שיקבע סטנדרטים גרפיים חדשים ויתחרה בפלייסטיישן 3 ובאקס-בוקס 360. גם הביקורות הראשונות שהוא קיבל באתרים גדולים נראו מבטיחות, עם ציון ממוצע של 90%. אבל מסתבר שלא כל מה שנראה טוב ומקבל ביקורות טובות, יהיה להיט.

על פי נתונים שהתפרסמו לפני מספר ימים, ב-18 הימים הראשונים להפצתו נמכרו רק 86, 633 יחידות של המשחק הזה. המספר הזה הוא לא נמוך, גם כשמדובר בכותר גדול, אבל מסתבר ש-Crysis הוא בכלל לא להיט. מה הסיבה לכך? הפחד, כנראה.

מאז ששמענו על המשחק וראינו הדגמות שלו, שמו אנשי Crytek היצרנית ו-EA המפיצה דגש חזק מאוד על הדרישות הגרפיות הגבוהות של המשחק. הם כנראה חשבו שזה ידרבן גיימרים לקנות חומרה חדשה בשביל לחזות בפלא במו עיניהם, אבל קיבלו את האפקט ההפוך – אנשים פחדו לקנות את המשחק, מחשש שלא יוכלו לשחק בו על מערכת רגילה.

הדרישות הגרפיות הן אחד הייתרונות הגדולים של קונסולות המשחק. כשאתם מסתכלים על מדף המשחקים של פלייסטיישן 3 בחנות, אין לכם ספק שכל אחד מהמשחקים האלה ירוץ על הקונסולה. לא צריך לשדרג חומרה, להתפשר על ההגדרות הגרפיות ולסבול מאי-תאימות של כרטיס מסך. פשוט מכניסים את המשחק ומשחקים.

מי שהמחיש את הנושא הוא Assassin's Creed, שמכר בחודש הראשון להפצתו לא פחות מ-2.5 מיליוני יחידות – מספר מדהים בגובהו, והגבוה ביותר למשחק ראשון בסדרה אי פעם. גם כאן ראינו את הסרטונים עם הגרפיקה המדהימה שנה לפני ההשקה, אבל לאף אחד לא היה ספק שזו האיכות אותה יוכלו לראות גם על הפלייסטיישן 3 והאקס-בוקס 360 כשיקנו את המשחק. אז אנשים קנו, ואם לפני כן דיבורים על כותר המשך היו רק ספקולציות, עכשיו ברור שהוא בדרך. Ubisoft לא תנטוש זיכיון מוצלח כל כך. ומה באשר ל-Crysis? הוא יוכל להצליח אם יהגר לקונסולות או יחכה בחנויות עד שהגיימרים ישדרגו את החומרה במחשבים שלהם.

בריטים נגד Manhunt 2 - סיבוב שלישי

לאחר שבשאר העולם כבר שכחו מ-Manhunt II, אחרי שהמשחק האלים עבר עריכה והאלימות בו מותנה, הבריטים מסרבים להירגע. צכשהוא הגיע למועצה לדירוג סרטים (שאחראית גם למשחקי וידאו) בגרסתו המקורית, היא – כמו ארגונים דומים בשאר העולם – סירבה לתת לו דירוג ובכך מנעה את הפצתו בבריטניה. אך בניגוד לאחרים, גם הגרסה המתונה יותר של המשחק לא עברה את הצנזורה הבריטית.

המפיצים ערערו לגוף נפרד שתפקידו לטפל בבקשות כאלה, וההחלטה של המועצה בוטלה. ועדת הערעורים לא ראתה משהו שצריך להפריע להפצת המשחק עם דירוג למבוגרים בלבד. אבל הפרשה, כאמור, לא נגמרה. עכשיו עתרה מועצת דירוג הסרטים לבית משפט, בבקשה לדון בעניין. הם טוענים שועדת הערעורים הבינה לא נכון את לשון החוק, ואם ההחלטה תבוטל, תהיה לה השפעה מרחיקת לכת על דירוג של יצירות עתידיות.

קשה לי להבין את הסיפור הזה. מילא אם היה מדובר בתקדים, אבל דברים אותם רואים ב-Manhunt 2 הערוך לא יותר קשים ממה שהיה במשחק הראשון, וספק אם יותר מטרידים ממהדורת חדשות ממוצעת של סקי ניוז. ומילא אם זה היה משחק טוב שהיה צפוי למכור הרבה עותקים, אבל זה משחק רע! כל מה שהסיפור הזה עושה, זה לתת לו עוד קצת פרסום, להדרבן עוד כמה בריטים לקנות אותו סתם בשביל לראות על מה כל המהומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully