וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: פיליפס CINEOS 42PFL9632

עפר לאור

26.12.2007 / 16:33

המסך ה-42 אינץ' של פיליפס מראה שהחברה ההולנדית ערוכה בהחלט לפריצת ה-HD לחיינו

בשנים האחרונות הפכה פיליפס לאחת החברות המתקדמות ביותר בתחום מסכי ה-LCD. היא הראשונה שהציעה מסך FULL HD זמין והציגה את נושא ה-Ambilight שקרוב מאוד לליבנו. לאחרונה, הייתה פיליפס הראשונה שפיצחה את נושא זמני התגובה של המסכים עם טכנולוגית APTURA / CLEAR LCD ועברה לכיוון עיצובי יותר עם מסכי סדרת ה-Aurea.

ה-CINEOS 42PFL9632 - מסך אותו נבדוק היום, מציע חבילת פיצ´רים מקיפה ביותר. מאמר זה ינסה כמיטב יכולתנו להציג את מכלול היכולות של המסך, ולעמוד על יתרונותיו וחסרונותיו ביחס למה שמוצע כיום בארץ.

נתחיל מכך שזה אחד המסכים היותר-מיוחדים שבדקנו לאחרונה, ורואים את זה כבר בשלב ההתרשמות החיצונית. המסך כולל מסגרת שחורה מבריקה, הממוסגרת בפס כסף דקיק. בניגוד לדגמים הקודמים של החברה, אשר השתמשו במסגרת עבה למדי, העובי של המסגרת כאן הוא סביר יותר. עם זאת, היא מצליחה להסתיר במידת מה את הרמקולים שמשובצים לאורך המסך. האפקט מוצלח מאוד ובהחלט מעביר תחושה של אריסטוקרטיה אירופאית ללא שימוש במסגרת עבה.

פאנל המסך עצמו אינו מבריק, אך הינו כיווני מאוד, הרבה יותר ממסכים דומים אחרים. מה שזה אומר, הוא שמבט מהצד גורם לשינוי בתאורת המסך. הדבר אינו בעייתי, אלא אם התוכנית שלכם היא להביט במסך מזוית קיצונית או ממרחק צפיה נמוך, וגם אז עיקר הפגיעה היא בצבע השחור. החזרי האור מהמסך אינם גדולים, ואופייניים למסכים רבים אחרים שקיימים בשוק.

חיבורים ואור

המסך משופע בחיבורים. כמעט כל חיבור שניתן לחשוב עליו, קיים כאן: החל מ-USB, דרך S-Video, קומפוזיט, Scart, קומפוננט, RF עם תמיכה ב-DVB-T, 3 חיבורי HDMI, חיבור אודיו דיגיטלי, Common Interface, ועד ל-RCA הפשוט.

מעבר לכך, יש לו יש שני פסי תאורה מסוג Ambilight עם אפשרויות כיוון מרובות.. המטרה של הפסים היא כפולה:: לעבוד על הראיה הפריפריאלית ולגרום לכך שהעין תחשוב שהיא רואה המשך של תוכן גם מחוץ לטווח הראייה; ולצמצם אישונים בעין בכדי לגרום לתחושה של שחורים עמוקים יותר.

במסכים אחרים כבר ראינו 3, ואפילו 4 פאנלים של תאורה כזאת, אך בעיני שני הפסים בהחלט עושים את העבודה ובמצב רגוע (RELAXED), הם מבצעים כראוי את שתי הפעולות: מרגיעים את העין ולאחר זמן הסתגלות בהחלט תורמים לחווית הצפיה.

רק השחור קצת פחות שחור

יחס הניגודיות של המסך במדידה היה בערך 1:12,000, אפילו יותר גבוה מ-1:8,000 שפיליפס מפרסמת. החיסרון הוא שהמסך הוציא שחורים פחות טובים מאשר היה יכול ולבנים בהירים מאוד (כ-400 נרות למטר מרובע). פיליפס היו יכולים להוסיף עוד פילטר כהה ולהוריד את העוצמה של הבהירים בכדי להגיע לשחורים עמוקים טיפה יותר.

בתחום עיבוד התמונה עבור מקורות טלוויזיה רגילה, המסך שוב מפתיע לטובה. בעבר לא התלהבתי מהעיבוד תמונה של פיליפס, למרות ניסיונות חוזרים ונשנים לשפר את מנגנוני PERFECT PIXEL, הם לא עמדו בסטנדרטים הגבוהים שהצבתי להם. הפעם יש בהחלט שיפור. אני לא יכול לומר שהמעבד טוב עד כדי השוואה למעבד חיצוני, אך הוא בהחלט שופר וכשצפיתי בשידורי יס ממרחק של 2.5 מטרים, הרגשתי שהמסך עושה עבודה טובה.

תגובה מהירה

נושא ה-HZ100 הוא נושא בוער בעצמות כל החברות. אם שולחים למסך פעמיים את אותה תמונה בקצב כפול, מקבלים זמן תגובה נמוך בהרבה. מה שפיליפס הוסיפו זה שבמקום לשים תמונה זהה, הם מייצרים תמונה חדשה שנוצרת כתוצאה מעיבוד של התמונה הקודמת והנוכחית. כך נוצרות כמה תמונות ביניים. התוצאה היא תנועה חלקה יותר.האלגוריתם עובד לא רע כאשר התנועה לא חזקה מדי.

מנגנון זה מתאים בעיקר למי ששונא, אבל ממש שונא את נושא ה-Film Judder - תנועה לא חלקה שמקורה בעובדה שסרטים מצולמים בקצב של 24 תמונות בשניה. קצב זה מספיק בשביל לגרום לאשליה של תנועה, אך כאשר המצלמה שטה או נעה בזריזות, האשליה מופרת והתנועה הופכת למגומגמת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

רץ על לינוקס

אחד הרעיונות המבריקים של פיליפס הוא שצד התוכנה של המסך מבוסס על מערכת ההפעלה הפתוחה לינוקס. מעבר לעדכוני תוכנה תקופתיים, ניתן להוריד באתר של פיליפס גם את קוד המקור של תוכנת המסך עצמה.

עדכון התוכנה קל ופשוט, מכניסים זכרון פלאש עם עדכון תוכנה עליו, והמסך מנחה אותך מאותו רגע והלאה.

יתרונות רבים יש בכך שמדובר במסך חכם, והיתרון המעניין ביותר הוא היכולת לכייל את עצמו. המסך מציג מספר תמונות, כל אחת מהן עם מספר מאפיינים בולטים (טיפול בצבע עור, בהירות, טמפרטורת צבע, חדות וכו´). בכל אחת מהתמונות, הצופה מתבקש לבחור את התמונה שהוא מעדיף. המסך מחדד את השאלות שלו עד אשר הוא "לומד" את העדפותיו של הצופה.

איכות התמונה - HDTV

את נושא ה-SDTV (שידורי יס והוט) כיסיתי בפרקים הקודמים, אך גולת הכותרת של מסך זה הוא בהחלט תמונת HDTV מפתיעה באיכותה. כמה מהקטעים בהם צפיתי פשוט שאבו אותי לתוך התמונה. קטע ספציפי שזכור לי הוא נוף מושלג מתוך הסרט נארניה. התמונה הייתה כל כך עמוקה ואמינה שניתן היה לחוש שאתה מביט על הנוף עצמו.

גם באלמנט החמישי, עומק התמונה כאשר לילו נחשפת לראשונה לעיר העתיד, פשוט מעורר קריאות השתאות. אבל אין מדובר בתמונה מושלמת. כך, בקטעים חשוכים בסרט, ניתן לראות שיש חוסר פרטים בגוונים של שחור. אני מעריך שהדבר נובע מגאמה גבוה מדי, אשר מנסה לתת תחושה תלת מימדית, אך גורמת לאיבוד של פרטי השחור.

מדיה

חיבור ה-USB של המסך אינו מוגבל לשדרוגי תוכנה בלבד. העובדה שהמסך בנוי ממערכת ההפעלה לינוקס מקנה לו כמה יתרונות, כגון יכולות להציג תמונות ומוזיקה ממקור מזיכרון נייד. לצורך זה הבאתי דיסק און קי שכלל תכני מוזיקה, סרטים ותמונות בפורמטים שונים. המסך זיהה רק תכני MP3 ותמונות JPEG. אותיות בעברית הופיעו עם סימני שאלה.

בעת צפיה בתמונה ספציפית ניתן לצפות בנתונים שלה (גודל, שם , תאריך וכו´) וכן לסובב את התמונה לפי הצורך.

ניתן לסמן ספריה ולשמוע את המוזיקה שנמצאת בתוכה באופן רציף או אקרעי. בעת השמיעה ניתן לראות מד התקדמות שמציג איפה בשיר אנחנו נמצאים, ופרטים אודות השיר ממנגנון ה-ID3. חסרה דרך לכבות את המסך או לשים אפקטים ויזואליים.

למרות גודלם הזעיר של הרמקולים במסך, הם מסוגלים להגיע לעוצמת צליל גבוהה למדי, שבהחלט מספיקה כאשר המסך משמש לצפייה בטלוויזיה. כשצפיתי בתכנים שהועברו למסך ב-5.1, היה לי קושי להבחין בבמה רחבה למדי, ובפירוש לא הרגשתי באפקטים למרות הפעלת Dolby Virtual Surround.

שלט ותפריטים

השלט של המסך מהווה את אחד החסרונות הגדולים שלו. העיצוב שלו אמנם מהודר והוא בנוי היטב, אך חסרים בו לא מעט כפתורים.

איפה כפתור יעודי לכל כניסת וידאו? במקום זה הרווחנו 10 כפתורי מספרים ששימושיים מאוד לצפיה בטלטקסט ולדפדוף בין כל ערוצי הכבלים האנלוגיים. המעבר בין כניסות מסורבל וניתן לביצוע על ידי לחיצה ממושכת על כפתור SOURCE, או לחיצה על כפתור OK ואז דפדוף בין הכניסות.

פעולות רבות נעשות על ידי כפתורי הצבע, למרות שניתן בקלות לממש את הכל בעזרת כפתורי החיצים. גם נושא התפריטים של המסך מעט מסורבל. שינוי פרמטר פשוט כגון בהירות מסך, ידרוש מכם מספר רב של פעולות, ורק בשלב מתקדם יותר ניתן לראות את התמונה. כפתור יעודי לכך, שהופך את התפריטים לשקופים בעת השינוי של הגדרות התמונה, היה מתבקש מעליו.

סיכום

ככלל, חסרונות המסך מינוריים ביחס ליתרונותיו. איכות התמונה כאן היא גבוהה ביותר, ומציבה רף חדש לעיבוד גם בשידורי טלויזה רגילים וגם בשידורי HD נושא ה-100HZ וטיפול בנושא הגמגום ראוי להערכה, אם כי עלול לדרוש מעט הסתגלות ממי שרגיל לשידורים הרגילים. יחס הניגודיות של המסך גם הוא גבוה למדי, אך גאמה מעט גבוהה מעמיקה את התמונה על חשבון איבוד פרטים בגווני השחור.

מחיר מומלץ לצרכן: 18,900 ש"ח כולל מע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully