וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: מוטורולה Z6

דידי חנוך

27.12.2007 / 16:50

Z6m הוא מכשיר הדגל החדש של מוטורולה בפלאפון והסלולרי החדש של נינט. בדקנו אותו

כל מי שקורא באופן קבוע את וואלה! מחשבים יודע שלא חסכנו את שבטנו מחברת מוטורולה. החברה, שירדה לאחרונה מהמקום השני לשלישי בעולם, חטפה כאן בעיקר על שלושה דברים: הממשק, הממשק והממשק.

Z6 - אותו קיבלנו לביקורת עוד לפני שהפך למכשיר של נינט טייב במקום הסלקום שנתפס בעדשת הפפראצי - לא מציג שיפורים בתחום ממשק התוכנה, אבל כמה שיפורים קטנים בממשק הפיזי בנוסף לרשימת יכולות יפה הופכים אותו למכשיר סביר בהחלט.

הממשק - תוכנה

נתחיל בעקב אכילס המוכר של המכשירים של מוטורולה. דווקא היה בסיס לתקווה לשיפור ב-Z6. זה המכשיר הראשון שמגיע לארץ שבנוי על הפלטפורמה החדשה של מוטורולה, שמבוססת על לינוקס וג'אווה. פלטפורמה חדשה, פירושה יכול להיות גם ממשק חדש. אבל לא. הממשק של Z6 נראה כמעט זהה לקודמיו. וכבר אמרנו כל מה שיש לומר עליו: הוא מכוער. הוא לא נוח. הוא לא אינטואיטיבי.

בבדיקה שעשינו מול מכשיר של חברה אחרת שהגיע לסקירה במקביל, נדרשנו למספר רב יותר של לחיצות לביצוע פעולות בסיסיות כמו הפעלת שעון מעורר ושליחת SMS. אנחנו בסוף 2007. הגיע הזמן שמוטורולה תפסיק לחפש וריאציות חדשות לרייזר ותתחיל לעבוד ברצינות על ממשק.

הממשק - חומרה

בעוד המתכנתים שעבדו על Z6 הפיקו תחת ידיהם את אותו הדבר כמו במכשירים קודמים, המהנדסים דווקא נתנו עבודה. הממשק הפיזי של Z6 מוצלח מאד, עם כמה תכונות ספציפיות שהופכות את השימוש בו למהנה.

הדבר הראשון שבולט לעין הוא הזיז הקטן שנמצא מתחת למסך בקדמת המכשיר. הזיז נועד למטרה פשוטה מאד: להקל על הפתיחה של הסליידר. זה לא דבר גדול, אבל זה דבר חשוב, כי כבר ראינו סליידרים שהיה קשה מדי לפתוח ביד אחת, ואחרים שנפתחו בקלות רבה מדי. ב-Z6, מנגנון הסלייד נוקשה מספיק כדי שהמכשיר לא ייפתח לבד בכיס, אבל הזיז מאפשר לפתוח אותו בקלות.

דבר נוסף שראוי לציון הוא כפתור הנעילה שנמצא בצד המכשיר. ברוב הסליידרים, הבחירה האם לנעול את המכשיר בזמן סגירת הסלייד מתבצעת ברמת התוכנה או נקבעת על ידי היצרן. כאן, קל מאד לבחור האם תרצו שהמכשיר יינעל, וניתן לשנות את הבחירה. זה נוח במיוחד מכיוון שהמכשיר מיועד במידה רבה לניגון מדיה.

מדיה

ואם כבר מדיה, הרי ש-Z6 הוא מכשיר שמותאם ממש לא רע להצגתה וניגונה. הנגן המובנה טוב מאד, עם ממשק מוצלח מאד. עם כרטיס מיקרוSD, ניתן להרחיב את האחסון למימדים סבירים בהחלט ולהשתמש במכשיר כנגן מוזיקה לכל דבר.

לוידאו המכשיר מומלץ פחות. נגן Windows Media הכלול הוא סביר, אבל המסך קטן מדי לצפייה נוחה בוידאו.

אחד היתרונות הבולטים של המכשיר לעומת רוב המכשירים שמתיימרים לתואר "טלפון מוזיקה" הוא החיבור הנוסף לאזניות. מעבר לחיבור המוכר לדיבורית, יש חיבור 3.5 מילימטר אליו ניתן לחבר כל אזניה סטנדרטית. כך תוכלו ליהנות מהאוזניות שלכם, ולא להיתקע עם האזניות של מוטורולה.

לטעמי, חיבור לאזניות, בין אם ישיר כמו כאן או במתאם לדיבורית, הוא הכרח למכשיר שרוצה להיחשב לנגן מוזיקה. זה חשוב בהרבה ממקשי מוזיקה ייעודיים, לדוגמה. Z6m תומך גם באוזניות בלוטות' סטריאופוניות לשמיעת מוזיקה ודיבור.

המצלמה של המכשיר היא מצלמת 2 מגפיקסל, שעושה עבודה טובה בהחלט יחסית למגפיקסלים שלה. הפלאש הוא אמנם פנס ולא פלאש אמיתי, אבל באור יום המצלמה מפיקה תוצאות טובות.

אין-טרנט

כשקיבלנו את ההודעה הראשונית על המכשיר, חשבנו שמדובר ב-MotoRizr Z6m. זה הלהיב אותי מאד, מכיוון שהריזר, שהושק בארה"ב ברשת ורייזון, כולל דפדפן אופרה. אבל מה שהגיע אלינו הוא גרסת הקרזר, וזאת מצוידת בדפדפן Openwave. כתבתי בעבר על Openwave, כנראה הדפדפן הגרוע ביותר שאי פעם איתרע גורלי להשתמש בו. ואני משתמש בדפדפנים מאז Netmanage העתיק שעבד על דוס 3.11.

Openwave מותאם אך ורק לגלישה בפורטל הסלולרי. לכך הוא ממוטב ואת זה הוא יודע לעשות. אם תנסו לגלוש לאתרים אחרים, גם כאלה שמותאמים ל-WAP, תגלו עולם של תסכול ובעיות. כאמור, התסכול גדול יותר כאשר חושבים על מה יכול היה להיות לו היו בוחרים בפלאפון את הדגם התאום שיש בו אופרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

סיכום

לא חסרות בעיות ל-Z6m, אבל בסה"כ הבעיות האלה הן מה שמפריד בין היותו מכשיר טוב, כמעט טוב מאד, למכשיר מצוין. למי שרגיל לממשק של מוטורולה, בהחלט מדובר במכשיר מצוין. לטעמנו, זה כרגע המכשיר הטוב ביותר ברשת פלאפון.

מספרים

משקל: 105 גר'
רוחב: 45.5 מ"מ
גובה: 105.5 מ"מ
עובי: 16 מ"מ

זמן דיבור מירבי: עד 225 דקות
זמן המתנה מירבי: עד 260 דקות

פורמטי מוזיקה: MP3, AAC, AAC+, WMA

קישוריות: דור 3, USB

הרחבה: מיקרוSD עד 2 גיגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully