וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום 2007: משחקים - חלק א'

אנחנו מתחילים מהמנצחים בקטגוריות האזוטריות ביותר. אז מהו משחק השנה של יוסיף סטאלין?

הגיע הזמן לסכם שנה גם בתחום המשחקים. ואיזו שנה זו היתה, גברותי ורבותי. אני לא סתם מדבר בקלישאות, אלא באמת נדהם מכל מה שקרה במהלך 2007. השנה ראינו לראשונה את התחרות האמיתית בין סוני, מיקרוסופט ונינטנדו, קיבלנו הוכחה שמשחקי המחשב עדיין לא מתו אבל תערוכות משחקים ענקיות דווקא כאן, ואפילו דיוק ניוקם הגיע לבקר בארוחת חג המולד. הייתה זו שנה גדולה לתעשייה, שגלגלה רק בארצות הברית כ-18 מילארד דולרים, ובעולם כולו מתחילה להשתוות לתעשיות בידור ותיקות יותר.

היום ומחר אנסה לסכם כאן כמה מהמשחקים הבולטים של השנה. מחר יהיה זה מצעד שגרתי ומאוד סובייקטיבי שמראה מי הם, לדעתי, עשרת המשחקים הטובים של 2007. אבל היום נעשה את הסיכום באופן קצת שונה. במקום להתאים משחקים לקטגוריות, נתאים דווקא את הקטגוריות למשחקים. בואו נתחיל:

המשחק שסטאלין היה אוהב - Resistance: Fall of Man

יוסיף ג'וגשווילי, הידוע יותר בשם יוסף סטאלין, אולי לא היה איש נחמד, אבל אי אפשר להגיד שהוא לא היה פטריוט. הבן אדם אהב את ברית המועצות יותר מאת חייהם של מיליונים מנתיניו. אם הוא היה כאן היום, בוודאי היה מוחה דמעה על Resistance – משחק בו חיילים מרוסיה משתלטים על כל אירופה והופכים אותה לגן עדן עלי אדמות.

אז נכון שהחיילים הם חוצנים שמשעבדים את הגזע האנושי, אבל מה זה משנה מאיפה הם באו, כל עוד הם בחרו להגר לרוסיה והפכו אותה למעצמה הכי חזקה בעולם. זה כמו גאידמק, שהחליט לעלות לארץ ולהעצים את כוחה של מדינת ישראל בעזרת הכסף שלו, וכמעט לאף אחד לא אכפת מאיפה הגיע ומה המטרה הסופית שלו. סטאלין בוודאי היה מבין את זה, ומוחה דמעות של אושר.

המשחק שעילי בוטנר יאהב - Ratchet & Clank: Tools of Destruction

אני לא בא לדבר כאן על הכישרון של עילי בוטנר, אלא על התפקיד שלו בזוגיות עם רן דנקר. מה לעשות, בעיני העולם נתפס מר בוטנר כסיידקיק. כזה הוא גם קלאנק – הסיידקיק הרובוט מסדרת משחקי Ratchet & Clank. ואם בפרקים הקודמים בסדרה הוא היה רק העוזר הנאמן והציני של ראצ'ט, הפעם מקבל קלאנק עלילה משלו.

ועוד איזו עלילה. מסתבר שיש לו, לקלאנק, סיידקיקים משלו – הזוני. הם אפילו מסוגלים לנוע בזמן, ולהיכנס לחלומות של רובוטים, אז מה הפלא שתחושת החשיבות העצמית של הרובוט עולה פלאים. ואם הוא מקבל תפקיד ראשי, כל אחד יכול!

המשחק שכל נגד משמעת יאהב - Overlord

אם עברתם שירות צבאי, אתם מודעים לקיומה של קבוצה מיוחדת מאוד בתוך מדינת ישראל: נגדי המשמעת. לא ברור אם הם מרושעים באופן טבעי, או רק משחקים את התפקיד, אבל השרוך הכחול-לבן בדרך כלל מביא איתו צרות לכל מי שנקלע לדרכו. אז בטח שמשחק על שליט מרושע שרודה בנתיניו יתאים לכל נגד.

אבל זו לא הסיבה היחידה. האנטי-גיבור של Overlord הוא לא באמת רע. הוא אולי מנסה להיות כזה, אבל בעצם מדובר במישהו שפועל לטובת הכלל. וזה החלק איתו כל נגד משמעת יכול להזדהות. הם הרי חושבים שכל הרוע שלהם הוא לטובת הצבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שני משחקים שכל אמא פולניה תאהב - Phoenix Wright ו-Trauma Center

אם יש לכם אמא פולניה ואתם לא עורכי דין או רופאים, רוב הסיכויים הם שאתם אכזבה בשביל המשפחה. עזבו אתכם מהיי-טק, זאת בועה והיא עוד תתפוצץ, אבל ביקוש לעורכי דין ורופאים תמיד יהיה. שני המשחקים הבאים, שהגיעו דווקא מיפן, ונוצרו בשביל קונסולות של נינטנדו שאפילו לא מיובאות באופן רשמי לישראל, ייתנו לכם להראות לאמהות הפולניות שלכם שיש עוד תקווה.

המשחק הראשון, שמיועד לקונסולת ה-DS הניידת, הוא סאגת בית משפט אינטראקטיבית, העוקבת אחרי עורך דין צעיר ומצליח. פניקס רייט תמיד יודע מה להגיד, ומתומדד היטב עם כל המכשולים.שהחיים זורקים לכיוונו. מה עוד אפשר לבקש?

המשחק השני, שהושק לקונסולת ה-Wii, מציב אתכם בנעליו של רופא עליו אפשר להמליץ בחום לכל המשפחה והחברים. לא רק שהוא טוב לב, יש לו גם יכולת על-טבעית להתמקד ולבצע את עבודתו גם בתנאים הקשים ביותר..

אם תשחקו בכותרים האלה בזמן שאמא שלכם תבוא לבקר, היא בוודאי תחשוב שאתם מתעניינים במקצוע עצמו. ואז, עם קצת מזל, יהיה לכם שקט לכמה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully