וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום 2007: משחקים - חלק ב'

28.12.2007 / 22:58

החלק השני של סיכום 2007 במשחקים מוקדש לכותרים הטובים של השנה. אז מהו משחק השנה שלנו?

כבכל תחום אחר, גם בתחום המשחקים צריך לסכם את השנה בבחירת המנצחים הגדולים. וכפי שאמרתי אתמול - הייתה לנו שנה מוצלחת מאוד. עשרות כותרים טובים הגיעו לשוק, ולבחור את הטוב שבהם היה קשה.

עם זאת, שלא כמו בשנה שעברה או בזו שלפניה, היה לי ברור מלכתחילה מי יהיה במקום הראשון. המקומות האחרים, והסדר שלהם, היו בעייתיים יותר, אבל בסוף מישהו צריך לעשות את הבחירות הקשות. אז קבלו בבקשה את משחקי השנה של וואלה!מחשבים:

מקום חמישי: Puzzle Quest

עם כל הכבוד לכל המשחקים האחרים ברשימה הזו, פאזל קווסט הוא כנראה הכותר בו שיחקתי הכי הרבה שעות השנה. עם זאת, רובכם כנראה לא מכירים אותו. הוא אמנם הגיע למרבית הפלטפורמות, החל מנינטנדו DS וה-PSP, ועד למחשב ואקס-בוקס 360.

מדובר בשילוב מאוד מוזר, בין משחק פאזל בסגנון Bejeweled, לבין כותר תפקידים. קשה לי להסביר איך זה עובד, אבל העובדה היא שזה באמת עובד.

עיקר המשחק מתרחש בקרבות ביניכם לבין היריב הממוחשב. רק שממקום לתת מכות אחד לשני, אתם יושבים מול לוח משחק ומזיזים עיגולים בצבעים שונים בשביל ליצור קומבינציות ולבצע קסמים. דמיינו את אותו ה-Bejeweled, רק שהמטרה שלכם היא לא ליצור שלשות של סימנים זהים, אלא לעשות זאת ובו בזמן למנוע מהאויב שלכם לצבור קומבינציות.

המלצתי אליכם היא: כנסו לאתר המשחק, המופיע מתחת לפסקה הזאת, והורידו את הדמו למחשב. ואז, אם אהבתם את מה שאתם רואים, קנו את המשחק המלא ופנו לעצמכם כמה שבועות.

זמין ל: PSP, DS, PS2, X360 PC

מקום רביעי: Assassin's Creed

אפשר לתת למספרים לדבר, ולהזכיר שהמשחק הזה מכר 2.5 מיליון יחידות בחודש הראשון להפצתו. אפשר גם להזכיר את קריסטן בן (מממ, קריסטן בל) שמופיעה בו בתפקיד קטן אך משמעותי, ואפשר גם להתעסק במשחק עצמו.

Assassin's Creed הוא ה-GTA של תקופת מסעות הצלב. במקום כלי רכב יש לכם רגליים והיכולת לטפס כמעט על כל קיר בתנועות טבעיות כל כך עד שאפשר לחשוב שכל זה מצולם. במקום נשק חם יש לכם חרב, פגיון וידיים. ובמקום עלילה טובה יש, ובכן, עלילה מצויינת. בנוסף, מדובר כאן באחד המשחקים היפים ביותר שהגיעו לקונסולות הדור השביעי עד כה, ואחד הראשונים שהראה לנו עד כמה חזקים הם מעבדי ה-PS3 וה-X360

מה שמונע מ'אחוות המרצחים' להגיע גבוה יותר, זו העובדה שהוא רפטטיבי מאוד. אין איך להימנע מזה – עם כל חיבתי הרבה למערכת הקרב שלו, היא יכולה להיות מאוד מייגעת לעיתים, בדיוק כמו המשימות שצריך לבצע או דינמיקת הבריחה מהאויבים. היה נחמד גם לראות איזשהו מצב מקוון, אבל אין אחד כזה.

התקווה הגדולה שלי היא שאנשי Ubisoft מקשיבים לתלונות הגיימרים ששיחקו במשחק. הרי ברור לכולם שמדובר בפרק ראשון, וההמשכים שלו יגיעו עוד מעט. כולי תקווה ש-Assassin's Creed 2 יהיה מועמד לתואר משחק השנה של 2008, או 2009 במקרה הגרוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

צל"ש – God of War 2 (PS2), על שאיבת כל טיפת מיץ טכנולוגי מקונסולה ותיקה

היו הייתה לה קונסולת הפלייסטיישן 2, שהצליחה לקראת השנה החמישית לקיומה בשוק לייצר איכות גרפית מסויימת. ואז בא קרייטוס, וגרם לה להגיע לרמה גרפית מדהימה. בזמן ששיחקנו ב-GoW 2, אפשר היה לשמוע את המכשיר נאנח בזמן שהציג את ההמולה שהייתה על המסך.

זמין ל-PS2

מקום שלישי: Call of Duty 4: Modern Warfare

קצת מוזר לי לכתוב שוב על Call of Duty 4, אחרי שכתבתי עליו ביקורת לפני מספר ימים. אבל בואו ונחזור על הסיבות שהביאו אותו למקום השלישי במצעד המשחקים הזה.

סדרת Call of Duty ברגעיה הטובים (אלה שפותחו על ידי חברת Infinity Ward), הייתה סדרת משחקי מלה"ע 2 מוצלחת שהתאפיינה ביופי מרשים ותסריט לא רע. אבל ב-Modern Warfare – החלק החדש של המשחק, המפתחים באו ושברו את כל הכלים ישר על הראש של השחקן.

חווית המשחק ב-CoD 4 מלחיצה יותר ואינטנסיבית יותר מכל משחק אחר שראינו השנה. הסיפור מרתק, הקרבות אפיים ומפחידים, והמשימות המיוחדות מצליחות לתת לנו להירגע קצת מהירי הבלתי-פוסק ועדיין שומרות על האיכות הכללית. הוסיפו לכך את המעבר לתקופה המודרנית שעשעה טוב עם הסדרה, את האינטליגנציה המלאכותית שהתקדמה מ מאז משחקי הסדרה הקודמים ואת המצב המקוון המגניב, וקיבלתם את אחד מהמשחקים הטובים של השנה.

אבל לא את הטוב ביותר. כי שני המשחקים שנמצאים מעליו ברשימה, היו טובים יותר.

זמין ל-PS3, X360, PC

מקום שני: Bioshock

סיפרתי על כך כבר, אבל אני מחשיב את ההסתננות המרהיבה שלי אל אולם התצוגה של ביושוק להצלחה הכי גדולה בתערוכת E3 בשנה שעברה. עד אז שמענו קצת על המשחק, אבל באולם ההוא ראיתי לראשונה במה מדובר, וזה היה מדהים. קצת יותר משנה לאחר מכן, כבר יצא לי לשחק בביושוק, ולא התאכזבתי בכלל.

כמו במשחקים טובים אחרים בז'אנר פעולה, מדובר בסיפור אינטראקטיבי. אבל אם במקומות אחרים הנראטיב הוא מילולי, כאן הוא כמעט לחלוטין ויזואלי. המפתחים לוקחים את היד שלכם בשניה הראשונה של המשחק, ומובילים אתכם דרך עולם דקדנטי מרהיב שמלא באירועים קולנועיים מתוסרטים, אך אינטראקטיביים מספיק בשביל שתרגישו שאתם נמצאים בתוך הסיפור. והוא – הסיפור הזה, ממש לא רע, לפחות עד החלק האחרון.

אך יש מספר דברים שמונעים מביושוק להיות משחק השנה. הראשון הוא המתח – אין כאן הרבה ממנו, בזכות מנגנון שמאפשר לכם למות אינסוף פעמים ועדיין לחזור לחיים מטר מהמקום בו מתתם. שנית, וזה ספוילר מינורי, השלב האחרון של המשחק מסריח. אז כן, הוא לא משחק השנה שלי, אבל הוא עומד חזק במקום השני.

זמין ל: PC, X360

צל"ש - Ratchet&Clank: Tools of Destruction שעשה הכל נכון

כמעט והכנסתי את ראצ'ט וקלאנק לאחד המקומות בחמישיה, אבל אז הגיעו משחקים אחרים ותפסו את מקומו. עם זאת, חייבים לציין אותו לטובה – מדובר היה בכותר הראשון שגרם לי לראות את הפוטנציאל של הפלייסטיישן 3. עד אז הבנתי שהוא קיים, אבל כשהגיע המשחק הזה, גם ראיתי אותו במו עיני.

כל מה שהוא עשה, הוא עשה נהדר – החל משימוש בנוסחה המוכרת והמוצלחת של המשחקים הקודמים, ועד לשילוב של מיני-משחקים חמודים. גם היום, כשאין לי במה לשחק, וממש בא לי על משחק PS3 כלשהו, אני מדליק את הקונסולה, מכניס את הדיסק של המשחק ונרגע בעזרת צליל נעים של איסוף ברגים. וזה אחרי שסיימתי אותו 3 פעמים.

זמין ל-PS3

משחק השנה: Half Life 2: Orange Box

לקרוא ל-Orange Box של חברת Valve משחק השנה זה קצת מוזר, הרי מדובר ב-3 משחקים נפרדים. אבל החלטתי לא לפרק את החבילה, גם כי מדובר בחוויה כוללת, וגם כיוון שריבוי משחקים הוא חלק מהעניין.

בשנים האחרונות, הפכו משחקי הפעולה לקצרים יותר ויותר, לדאבונם של גיימרים רבים. אחת הסיבות לכך היא רמת ההשקעה בכל שניה ושניה מהמשחק. אם ב-Doom 2 היה לנו גיבור שהסתובב ברחבי שלבי המשחק ורצח מפלצות, כיום אנחנו רואים יותר ויותר כותרים מתוסרטים שגם רוצים להעביר סיפור. מה שזה אומר, הוא שתכנון השלבים לא מסתכם בבניית המפות, אלא מצריך גם חשיבה על בניית מסלול של סיפור. בסופו של תהליך הפיתוח, המטרה היא שכל שניה מהמשחק תהיה מעניינת בשבילנו.

אחת הסיבות לזכיתו של ה-Orange Box היא היותו הגרסה הורודה לעתיד של משחקי הפעולה. במחיר של משחק אחד, אנחנו מקבלים כמה כותרים קצרים אך מהנים. הגרסה השחורה לעתיד, היא המיקרו-תשלומים, כשבמחיר של משחק אחד אנחנו מקבלים חצי ממנו, ואז נאלצים לקנות את שאר הרכיבים במחיר של כמה שקלים.

החוויתיות של החבילה גם מאוזנת להפליא. המשחק הראשון בה הוא ה-Episode 2 של האף לייף 2, שמספק לנו משחק פעולה באורך 5 שעות, שמצליח להיות מהנה אפילו בלי חדשנות של ממש; השני הוא Team Fortress 2 – כותר פעולה מקוון נהדר, שמוסיף לכל החבילה ערך אל מעבר להשלמת שני המשחקים הלא מקוונים, ויספק מאות שעות משחק למי שנהנה ממנו; המשחק השלישי בחבילה הוא Portal.

וידוי קטן: אם הייתי מפרק את חבילת ה-Orange Box לגורמיה, פורטל עדיין היה זוכה. קשה לי לתאר כמה מושלמת החוויה הזאת. האורך של הכותר – 15 משימות אותן ניתן לסיים בפחות מ-3 שעות, הוא אורך מושלם לניאו-משחק שמעמיס עלינו מבחינה חוויתית בכל שניה נתונה. המשחקיות שלו נהדרת, עם כלי חדש שמשנה בשבילנו את תפיסת השלבים ה"רגילים" ויוצר פאזלים מרתקים. ואל לנו לשכוח גם מהתסריט הקומי המרהיב, ומהדבר-הזה-שקורה-בסוף-אבל-להזכירו-יהיה-ספוילר.

אם יש לכם שמץ של חיבה למשחקי פעולה, זה הכותר בשבילכם. שלושה כותרים, יותר נכון. והם, כפי שכבר אמרתי, כותרי השנה של וואלה!מחשבים

זמין ל-PC, X360, PS3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully