וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל רוצה שטחי פרסום בעיתונים

סוכנויות הידיעות

30.12.2007 / 13:40

גוגל מנהלת מגעים עם עיתונים לגבי מכירת שטחי פרסום בעמודים שלה

גוגל מנהלת מגעים עם כמה מו"לים של עיתונים לגבי מכירת שטחי פרסום בעמודים שלהם ללקוחות המקוונים שלה, כך מדווח ה"טיימס אונליין" הבריטי. ההתרחבות של גוגל, השליטה הבלתי מעורערת של האינטרנט, מדאיגה כמה מנהלים של חברות מדיה, בהם יו"ר ITV מייקל גרייד, שקרא כבר להגברת הרגולציה על גוגל.

מערכת הפרינט אדס (Print Ads) של גוגל היא הרחבה של אד-וורדס (AdWords), מערכת מכרזים המאפשרת לחברות להגיש הצעות לרכישת מקום למודעה ליד תוצאות חיפוש לפי מילות מפתח שונות.

במקרה של פרינט אדס, הלקוחות מגישים דרך גוגל הצעה לרכישת שטח פרסום פנוי בעיתון ובעמוד מסוימים, ובתאריך מסוים. אך במקום לשלם את המחיר הקבוע, הלקוחות נוקבים במחיר שהם מוכנים לשלם, והמו"לים מחליטים אם לקבל את ההצעה או לסרב לה.

גוגל מקבלת נתח מההכנסות מפרסום של כל עסקה שנחתמה. היא גם מציעה לעצב את הפרסומת, אם ללקוחות אין זמן או יכולת לעשות זאת לבדם.

ההכנסות מפרסום של גוגל בבריטניה עלו בכ-40% ל-1.25 מיליארד ליש"ט השנה. מדובר בסכום גדול מההכנסות של טריניטי מירור, הכוללות הכנסות ממכירות עיתונים והכנסות מפרסום. גוגל עקפה כבר את צ'אנל 4 ואת ITV1.

פרינט אדס, שהושק בארה"ב בקיץ, משתף פעולה עם 600 עיתונים נכון להיום, חלקם קטנים למדי. רבים מלקוחות פרינט אדס הם שרברבים וחשמלאים שמעולם לא פרסמו בעיתון בעבר, משום שחשבו שלא יוכלו לעמוד במחיר.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • google

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully