וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי מק בעברים- מק רויאל

הפעם זיו מתמקד בהסברים אודות הגדרות ה-MacOS, עם טיפ חשוב למשתמשי העברית במק

במקודם או במאוחר משתמשים חדשים מתחילים לשחק עם המערכת שלהם כדי להתאים אותה לצרכים שלהם. הגדרות המערכת מתחלקות לשתי קבוצות: ההגדרות פשוטות, אותן כל משתמש כדאי שיכיר - שינוי תמונת מסך, הגדרת שומר מסך, הגדרת המדפסת או העכבר וכדומה. הקבוצה השנייה היא המתקדמת יותר, ונועדה למשתמשים מתקדמים יותר, שרוצים יותר שליטה, ומעוניינים לשנות את הגדרות הרשת, שיתוף הספריות, הגדרת המשתמשים ועוד.

כל ההגדרות הנפלאות האלה מסתתרות בתפריט התפוח הנמצא בחלק השמאלי-עליון של המסך.
כמו כל דבר במק, גם תפריט ההגדרות מעוצב בצורה נוחה לעין ומחולק לחמישה אזורים: אישי, קושחה, אינטרנט ורשתות, מערכת ואחרים. על מנת שלא להלאות אתכם בפרטים ומאחר ורוב ההגדרות ברורות ומוכרות נתרכז רק בכלים הייחודיים למק וכלים אותם קרוב לוודאי אנשים יחפשו.

התאמה אישית

למק מספר כלים להתאמה אישית. מעבר לבחירת תמונת המסך ושומר המסך שנמצאים כאן, (ונגישים גם בלחיצה על הלחצן הימני בעכבר כשהוא מעל שולחן העבודה ובחירה באפשרות Change Desktop Background), תמצאו פה את הגדרות ה-Dock אשר תעזורנה לכם לקבוע את גודלו, היכן הוא ימוקם, ולהפסיק או להפעיל את ההגדלה של הצלמיות כאשר עוברים מעליהן עם הסמן.

יש יתרון מסוים לאפשרות הזו, שבא לידי ביטוי אם אתם מפעילים עשרות תוכנות יחד או אוהבים לגרור אל ה-Dock שלכם המון תוכנות - מה שהופך אותו לקטן מאוד על מנת להתאים לגודל המסך. גם בעלי קשיי ראייה שמשתמשים בתוכנות רבות בצורה כזו יכולים ליהנות מיכולת ההגדלה כדי לגשת בצורה נוחה יותר לתוכנה הנדרשת.

יעילות עבודה

כלי נוסף שנמצא כאן, ומשנה באופן משמעותי את הדרך בה אתם עובדים עם המחשב הוא כלי המכונה "אקספוזה וחללים" או רק "אקספוזה" אם אתם עדיין על טייגר. לרוב אנחנו עובדים עם מספר חלונות פתוחים, וכאשר יש צורך רוצים לעבור ביניהם במהירות, הדרך הרגילה לעשות זאת היא בעזרת Alt+Tab בחלונות או Cmd+Tab במק. אבל מה אם יש לכם באמת הרבה חלונות? בעזרת קיצור מקשים שתקבעו לכם תוכלו לחשוף את כל החלונות בצורה נוחה לעין ולבחור.

במערכת ההפעלה לאופרד הוסיפו מערך של שולחנות עבודה וירטואלים, המכונים חללים. זהו לא קונספט חדש, אבל מדובר בכלי נוח. בלחיצת כפתור תוכלו להתאים לכם את צורת העבודה כך שלא תאלצו לראות את כל החלונות של כל התוכנות איתן אתם עובדים בו זמנית. במקום זה, יהיו אצלכם מספר חללים ייעודיים לאינטרנט, למשחקים, לגראפיקה וכמובן חלון אחד לעבודה, כדי שהבוס לא ישים לב שאתם לא עושים כלום.

שפות ואזהרה חשובה למשתמשים

באזור ההגדרות תמצאו גם את הגדרות השפה, וכאן יש לשים לב לעניין בעל חשיבות רבה. נכון לרגע זה, מערכת ההפעלה של המק תומכת בעברית וניתן להוסיף אותה לרשימה (במידה ואינה נמצאת שם כאשר אתם מתקינים אותה) אבל אין המערכת מתורגמת לעברית. אתם תמצאו תחת הגדרת השפות (international) רשימה של שפות שיש למערכת. אסור להפוך את השפה העברית לשפה המובילה, קרי השפה שמופיעה ראשונה ברשימה. כל עוד העברית תהייה השפה השנייה הכל יעבוד כמו שצריך. כאשר המערכת תתורגם, יהיה ניתן לשנות את סדר השפות. בינתיים תקלות שונות ומשונות מתרחשות כאשר עברית היא השפה המובילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ציוד היקפי

בחלק הזה ניתן להגדיר מגוון רחב של ציוד היקפי: מדפסות, מסכים חיצוניים, הגדרות קול ואנרגיה, אילו תוכנות יפתחו כאשר אתם מכניסים דיסק עם מוסיקה, או די.וי.די או ריק וכו. הגדרות עליהן כדאי להשתהות בחלק הזה הן אלה של העכבר והמקלדת, כיוון שבהגדרות אלה נפתח עולם של אפשרויות.

במק ניתן להגדיר עשרות קיצורי מקשים שיפעילו כל אפשרות שיש לכם בתפריטים.למרות נוחות השימוש בעכבר, שליטה בקיצורי מקשים על גבי המקלדת מאפשרת עבודה מהירה ונוחה הרבה יותר. מחקרים שנעשו על קבוצות משתמשים הראו שאלו ששולטים ברזי המקלדת הגיעו לתפוקה של 40% יותר מאשר אלו שהשתמשו בעכבר לכל דבר. במחשבים ניידים ניתן להגדיר גם את משטח הגלילה לנוחות מקסימלית. המק יודע, למשל, אם אתם עושים שימוש באצבע אחת או שתי אצבעות וניתן להגדיר שתנועה עם שתי אצבעות על גביו תפעיל את הגלילה או שהקשה קלה עם שתי אצבעות על המשטח תשמש כלחצן עכבר ימני.

אם יש לכם את העכבר של אפל ה-Mighty Mouse, תוכלו להגדיר פה את הלחצנים שלו, כולל לחצן ימני. כפי שכבר ציינתי בעבר, נראה שלעכבר יש רק לחצן אחד, אך זה עניין של עיצוב ולא של פונקציה. הוא יודע איפה אתם לוחצים.

מתפעלים את מכונת הזמן

הגדרה נוספת הקשורה לציוד היקפי מופיעה בלאופרד אם אתם עובדים עם מערכת הגיבוי "מכונת הזמן". לחיצה על כפתור מכונת הזמן יוביל אתכם למסך בו תוכלו לבחור אם להפעיל או לכבות את השירות ומכאן תוכלו להכנס להגדרות של אילו קבצים, כוננים או תיקיות לא תרצו שהמכונה תגבה.

מכונת הזמן הוא שירות מדהים שמאפשר לשחזר את osx במלואה או קובץ בודד אחד. האפשרות הזו היא אחת מהיכולות לה רבים חיכו מהרגע שהוכרזה, ובתקופה הקצרה בה אני משתמש בה (פחות מארבעה ימים) כבר מצאתי את עצמי משתמש ביכולת לאתר קובץ שמחקתי בטעות יומיים לפני כן. בעבר הייתי צריך לחפש בגיבוי היומי שלי באופן ידני ולגרור את הקובץ. כעת פשוט מאתרים אותו במכונת הזמן והמערכת משחזרת אותו למקום הנכון.

מערכת ההגדרות של OSX כוללת גם אפשרויות רבות של ניהול זמני שימוש של משתמשים (אם יש לכם ילדים, למשל), אפשרויות די נרחבות שעוזרות לנכים המשתמשים במחשב - החל מהקראה של טקסטים, שמות עצמים ותפריטים מעליהם מרחף העכבר ועד קבלת הוראות קוליות להפעלת המחשב והתוכנות השונות שלכם. בנוסף תמצאו פה מערכת הגנה חזקה על קבצים שונים, עליה נרחיב בכתבה מאוחרת יותר, שתעסוק במערך האבטחה של המק ותוכנות שונות הקיימות שיכולות לשמור על הקבצים שלכם בצורות שונות.

מערכת ההפעלה OSX היא פשוטה ורבת עצמה. היכרות עם החלק הזה שלה יכולה להפוך את החיים שלכם לקלים יותר ומהנים.

מקזיו היקר - שאלות למערכת

לאחר הכתבה הראשונה, גל של שאלות הציף את תיבת הדואר שלי. חלק מהשאלות נענו מייד, לאחרות הבטחתי לענות בכתבה. מה שהיה ברור הוא שיש שאלות קטנות שהתשובה אליהן פשוטה אך הן חזרו על עצמן ולכן החלטנו לפתוח את המדור "מקזיו היקר". כאן ארכז את השאלות הנפוצות שלכם, ואענה עליהן כמיטב יכולתי.

אז בואו ונתחיל

מקזיו היקר, האם זה נכון שמק לא תומך בעברית? - נעה ממרכז הארץ

היי נעה. חשוב להפריד בין שתי נקודות עיקריות: תמיכה וגיור. מערכת ההפעלה של אפל תומכת בעברית. ניתן לכתוב בה בעברית, יש תמיכה בכתיבה מימין לשמאל, אפשר לקרוא אתרים בעברית או מסמכים שאחרים שולחים. גיור, לעומת זאת (קרי תפריטים בעברית) עדיין לא קיים. מקורות באידיגיטל מספרים לנו שעם קצת סבלנות גם זה יקרה.

מקזיו היקר, האם מק צריך אנטי וירוס? - חיים מאריאל

היי חיים. לא. נכון לרגע זה הסתובבו ברשת שני וירוסים שיכלו לתקוף מק אבל הם לא ממש הגיעו לתפוצה. הסיבה העיקרית היא שבגלל צורת העבודה של מערכת ההגנה במק וירוסים כאלו לעולם לא יכולים להתקין את עצמם. אנשים שנפגעים מהוירוסים האלו למעשה חייבים להתקין אותם. כאשר וירוס מנסה לשנות הגדרות עולה תיבת דיאלוג שמבקשת מהמשתמש לאשר ססמת הנהלה. אם המשתמש החליט להרשות סתם כך לתוכנה שהוא לא התקין אפילו לעשות את זה, הבעיה היא בו ולא במערכת. יש כיום חברות המייצרות אנטי וירוסים למק, בעיקר כי זו דרך טובה לעשות כסף. קרוב לוודאי שעם עלייה מתמשכת של פופולאריות המק יצוצו בסופו של דבר וירוסים, אבל עוד חזון למועד.

  • עוד באותו נושא:
  • tech

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully