וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום 2007: אלקטרוניקה ביתית

31.12.2007 / 16:11

חברינו מאתר Homeheater סיכמו את השנה בתחום האלקטרוניקה הביתית והכתירו את המנצחים הגדולים

השנה נמשיך בפרוייקט שהופך למסורת - פרסום רשימת המוצרים "שעשו לנו את זה" השנה.. הרשימה הורכבה ממוצרים אשר ראינו, שמענו, הרגשנו, או השתמשנו בהם במהלך השנה. הקריטריונים של צוות האתר היו שונים עבור כל מכשיר, ולכן ישנן קטגוריות בהן יש יותר ממוצר מוצלח אחד (הם פשוט הצליחו להדליק אותנו בדרכים שונות או לפי קריטריונים שונים).

הבה נתחיל בסקירה.

המסך המטורף של השנה: מסך 103" של פנסוניק

יש שיאמרו שמדובר בקוריוז ולא יותר, אבל השנה היה קשה לפספס את המסך הזה. בכל בוקר כשאני פותח את הטלויזיה, אני רואה את אברי גלעד משתזף לו לאור ה-103", ושמועות על הסרטים שצוות התוכנית רואה לאחר תום השידורים הגיעו גם לאוזנינו. את המסך ראינו ב-IFA, בקסטיאל וכמובן בנתב"ג 2000.

נגן ה-HD של השנה: פלייסטיישן 3

שילוב של מחיר אטרקטיבי, יציבות מפתיעה וסט של פיצ´רים יוצא מהכלל הופך את הקונסולה הזו לנגן התוכן המוצלח ביותר שפגשנו השנה.

ההתלבטות היחידה היתה האם ה-Super Blu 2 של LG יכול לקחת מהמכשיר את הבכורה, בתור היותו הנגן האוניברסלי המלא הראשון, אך ה-PS3 עדיין לוקח מחמת הספק...

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

שלט לבית החכם: Philips Pronto 9400

בתחום השלטים לבית חכם, יושב לו כרגיל שלט פרונטו. השנה היה קושי רב להחליט בין שני המודלים המוצלחים שיצאו - ה-פרונטו 9600 וה-9400 הקטן יותר.

לבסוף בחרנו ב-9400 שהתמחור שלו, איכות המגע שלו והמבנה שלו הם מוצלחים מאוד למוצר מסוג זה.

שלט אוניברסלי: סדרת Harmony של לוג'יטק

לא כל אחד יכול להרשות לעצמו שלט אוניברסלי מחוכם כמו הפרונטו (מה גם, שלא כל אחד יכול להשקיע את המשאבים לתכנת או לעצב אותו כראוי).

בתחום השלטים האוניברסליים יש קושי רב להחליט על מודל ספציפי ולכן נבחר בכל סדרת השלטים של לוג´יטק - הרמוני. אם תלחצו אותנו במיוחד נודה שה-HARMONY 1000, עם תמחור זול במיוחד לשלט מסך מגע באמת ראוי לכתר

מסך השנה: Pioneer 508LX

את המסך הזה ראינו לראשונה בתערוכת IFA, בחדר אפל שהותאם במיוחד למידותיו. מדובר על ההתקדמות המשמעותית ביותר בטכנולוגית פלזמה ב-5 השנים האחרונות. פיוניר השקיעה בטכנולוגיה הון עתק ואת התוצאות רואים מיד.

מסך ה-LCD של השנה: Philips Cineos 9632

בתחום מסכי ה-LCD השנה היה קרב צמוד, היו הרבה מסכים מוצלחים וראויים, אך דקה לפני שסגרנו את רשימת המועמדים הגיע אלינו המסך שהתברר כזוכה: פיליפס CINEOS 9632.

איכות תמונה פנומנלית, עיבוד תמונה מוצלח ל-HD ול-SD, תמיכה ב-100HZ מניבים מסך שבאמת קשה היה להיפרד ממנו בתום הבדיקה.

Streamer השנה: TVIX 4100

כשקיבלנו אותו הוא היה סוג של הימור משוגע. לא היה ברור בדיוק מה הוא יוכל לחדש בתחום, מעבר להצגת תכני H264 מסויימים. בפועל, חברת DVICO התעלתה על עצמה, סיפקה שדרוגי תוכנה קבועים והיתה הראשונה שהוסיפה תמיכה תקינה ומלאה בפורמט הפופולרי שתופץ תאוצה כיום - MKV.

רמקול השנה: Vivid Audio B1

הרמקול שהכי הרשים אותנו (זה היה בתערוכת CES 2007) היה ה-Vivid Audio B1. זהו דגם אמצעי, מבחינת המחיר, בקטלוג שלהם שלהם. מחירו כ-9K פאונד והוא תוכנן ע"י אחד המתכננים של הנאוטילוס האגדי של B&W. מדובר ברמקול עם כמה וכמה פטנטים יחודיים, סאונד נייטראלי ומאוזן ביותר ועם דינאמיות ואנרגיה שלא מוצאים ברמקולים בגודל הזה. לאחרונה נתבשרנו כי הרמקול אפילו נחת בארץ.

רמקול השנה: Magico V3

רמקול נוסף ממנו לא ניתן היה להתעלם הוא ה-Magico V3.
ברמקול הזה ייושם כל מה שאלון וולף ויאיר תמם (מאודיו-דיזיינז ברשפון) למדו ב-15 שנים האחרונות.

זהו רמקול בתיבה סגורה. מרבית הרכיבים בו הם פרי תכנון מקורי ויחד שוקלים כ-70 ק"ג ליחידה. הרמקול הינו בעל שני וופרים לבאס, מיד וטוויטר.

הוא מאוד נייטראלי ויש שיגידו כי הוא לא מלהיב בשמיעה הראשונה, אולם זה דווקא מה שאהבנו בו. הוא ניגן כל דבר בצורה ניטראלית ושווה.
מחיר - 22,800$.

אוזניות: Shure SE530

בתחום האוזניות, בלטו ה-SE530 של חברת Shure האמריקאית. אלו הן אוזניות IN-EAR בעלות 3 אלמנטים (!) המפיקות סאונד צלול, מפורט עם באס מפתיע.

אם מחיר של 499$ לזוג לא מרתיע אתכם, אלו הן אוזניות IN-EAR בשבילכם.

רסיבר היי-אנד: Pioneer LX-70 וה-Onkyo 875

בתחום הרסיברים המאוד-מתקדמים, התקשנו לבחור ולכן שני מועמדים מחזיקים את הטופ - האונקיו 875 חולק את המקום הראשון עם הרסיבר LX-70 של פיוניר.

שני מוצרים מוצלחים, וכוללים תמיכה בפורמטי האודיו החדשים שבאים עלינו לטובה.

רסיבר מיד-אנד: Onkyo 605

בתחום הרסיברים הפחות מתקדמים, היתה לנו בעצם רק אפשרות אחת:

האונקיו 605 הוא המוצר הראשון בטווח המחירי ה-MID END שכולל את מלוא הפיצ´רים שחובבי קולנוע ביתי מושבעים זקוקים להם: בראש ובראשונה, תמיכה בפורמטי אודיו החדשים.

פספוס השנה: Squeezebox 3

ראינו לנכון לציין גם מוצר שהוא הפספוס הגדול של השנה. בעינינו היה זה ה-SQUEEZEBOX 3 של לוג´יטק, אשר שווק תחת השם B-MUSIC על ידי בזק.

כבר מזמן לא ראינו מוצר מוצלח כל כך שמשווק באופן כל כך רע. כואב הלב ונקווה שאנשים בתחום ישימו לב ויחזירו את המוצר הזה למקומו הטבעי

  • עוד באותו נושא:
  • קולנוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully