וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה זה בא

דידי חנוך

3.1.2008 / 15:33

שניים מהארועים החשובים ביותר בלוח השנה הטכנולוגי עומדים לפנינו. מה יקרה ב-CES ומקוורלד?

כל שנה נפתחת עם שני ארועים שמתרחשים קרוב זה לזה - או במקביל, כפי שהיה בשנה שעברה. בארוע אחד נמצאת תעשייה שלמה, שמכוונת את כל השנה שלה לפיו. הארוע השני הוא של חברה אחת. לפעמים לא ברור מה מהארועים חשוב יותר.

בשנה שעברה היה זה מקוורלד שגנב לגמרי את אור הזרקורים. בעוד ב-CES לא היו הכרזות הופכות עולם, במקוורלד הוכרז האייפון, המכשיר ששינה את תעשיית האלקטרוניקה הצרכנית וימשיך לשנות אותה ככל הנראה.

השנה לא צפויה הכרזה בסדר הגודל של האייפון במקוורלד, אם כי יש שמועות מעניינות בנוגע להכרזות הצפויות. ואנליסטים שקיבלו גישה מוקדמת לחשיפות של CES קובעים שהשנה לא תהיה מהפכה אמיתית גם בתערוכה בלאס וגאס. עם זאת, ודאי יהיו הכרזות מעניינות, ומספר דברים חשובים יקרו בשבוע הקרוב.

האחרונה של גייטס

זאת הפעם האחרונה של ביל גייטס ב-CES כבוס של מיקרוסופט. גייטס הוא הנואם הפותח הקבוע של התערוכה, והנאום שלו הוא בדרך כלל החשוב ביותר. זאת מכיוון שמיקרוסופט קשורה לתעשיות כה רבות ונמצאת בכל פינה בעולם הטכנולוגיה.

השנה מדברות השמועות על כך שגייטס יכריז על גרסה חדשה של Xbox 360 שתכלול בתוכה כונן HD-DVD. אם זה יקרה, זה בהחלט ישפיע על מלחמת הפורמטים המיותרת בין בלוריי לבין HDDVD, וייתן לצד של טושיבה ומיקרוסופט נשק שעומד ישירות מול הפלייסטיישן 3 של הבלוריי.

בכל מקרה, הנאום של גייטס צפוי להיות ארוע גדול. יו"ר מיקרוסופט פותח את CES כמעט כל שנה מאז 1995, וזאת הפעם התשיעית ברציפות שלו כדובר הראשון והבכיר של התערוכה.

מה עוד צפוי

מחשבים קטנים (כולם שמו לב שה-EEE מוכר בטירוף), מסכים גדולים, מזרימדיה, מכשירי ניווט שינסו לחדש, ובעיקר גרסאות חדשות וטובות יותר, חכמות יותר וזולות יותר למוצרים קיימים.

כאמור, CES השנה צפויה להיות רבת התפתחויות אבל מלאת מהפכות. אנחנו נעקוב ונביא לכם סיקור יומי של ההכרזות החמות ביותר מהתערוכה הגדולה ביותר.

ובסן פרנסיסקו

ביום שלישי צפוי סטיב ג'ובס לעלות על הבמה במקוורלד בסן פרנסיסקו. על מה הוא יכריז? השמועות הישנות דיברו על מחשב לוח, ויכול להיות שזה עדיין יקרה. אבל השמועה הלוהטת ביותר היא גרסה קטנה ודקה יותר של המקבוק. לאחרונה היתה הופעה של מוזיקאים במפקדת אפל בקופרטינו, ודווח שאלה קיבלו את התשלום שלהם בדמות אותם לפטופים קטנים.

הדיווחים החדשים ביותר משדרגים את המקבוקים הקטנים עוד יותר. הטענה היא שלוחית המגע שלהם מצוידת בממשק המולטי מגע המוכר מהאייפון והאייפוד Touch, מה שודאי יספק חוויית משתמש ייחודית ומעניינת.

עוד יכריז ג'ובס על דבר שכבר ידוע ברבים: פתיחת הפלטפורמה של האייפון למפתחים חיצוניים. אחרי שבעבר טען ש-AT&T מסרבת לעשות זאת מחשש שיישומים אלה יפילו את הרשת (טענה מופרכת להפליא בהתחשב בעובדה שמכשירים של נוקיה ומכשירי Windows Mobile מלאים ביישומי צד שלישי ועוד לא הפילו שום דבר), יציג ג'ובס את נפלאות הפתיחות.

גם אחר הנאום של ג'ובס אנחנו נעקוב ונביא לכם את כל ההכרזות לאחר סיומו. היו עימנו.

  • עוד באותו נושא:
  • ces
  • מקוורלד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully