וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מק רויאל

זיו קיטרו

6.1.2008 / 10:52

זיו קיטרו ממשיך במסע ההמרה עם 10 התוכנות החופשיות שבעלי מק חדשים לא יכולים לחיות בלעדיהם

מי שרוכש מק חדש מקבל יחד עם מערכת ההפעלה המצוחצחת עוד מספר תוכנות רבות ושימושיות וחבילת תוכנות נאה בשם iLife. החבילה כוללת את iPhoto איתה ניתן לקטלג תמונות באלבומים, לערוך עריכות פשוטות מבלי לפגוע בקובץ המקורי ולבנות אלבומים מסוגננים אותם ניתן לסגור בקובץ pdf ולהעביר לדפוס. תוכנה נוספת היא iMovie, שתעזור לכם לערוך את הסרטי ם שלכם. זו תוכנה שעברה שינויים בשנה האחרונה ואיבדה הרבה מהיכולות המקצועיות יותר שלה בתמורה לפשטות שימוש שמאפשרת לכל אדם לבצע עריכה שתכלול מעברים, הוספת פסקול, תקריבים ועוד. את הסרט שיצרתם ב-iMovie תוכלו להעביר אל iDvd שתבנה עבורכם תפריטים תלת ממדים עם אפשרות לפרקים, הוספה של ”קטעים מיוחדים“, מוסיקה שתלווה את התפריט ובקיצור - כל מה שתמצאו ב-DVD מקצועי שרכשתם. iWeb היא תוכנה לבניית אתרים ובלוגים. יש לה מספר תבניות בסיסיות עם יכולת לערוך אותן, להוסיף תמונות מ-iPhoto, שירים מ-Garageband, סרטים מ-iMovie וליצור אתר מקצועי ומדליק. לחובבי הקול שביניכם, אפל מספקת בחבילה את Garageband שהיא תוכנה מדהימה לעריכת קול, יצירת פסקולים, פודקאסטים או את האלבום הבא שלכם. בגרסתה האחרונה Garageband זכתה ליכולות נוספות אשר הפכו אותה עוד יותר מקצועית. כל התוכנות בחבילת iife עובדות באופן מלא האחת עם השנייה.

חבילת התוכנה של iLife היא בהחלט מוצר מרשים, אבל עולם המק כולל עוד המון תוכנות חופשיות ומסחריות שהופכות את השימוש בו למדהים עוד יותר. בינינו, התוכנות המופקות למערכת ההפעלה הזו הן אלו שבאמת מונעות ממני לעזוב לטובת מחשבים מבוססי חלונות.

את התוכנות המסחריות נסקור בהזדמנות אחרת ונתרכז בשני המאמרים הקרובים ברשימה של תוכנות שישנו לכם את חווית המשתמש וכל זאת מבלי לעלות לכם שקל נוסף למחיר הנאה ששילמתם על מכונת החלומות.

Quicksilver

אנשים הנתקלים בתוכנה הזו בפעם הראשונה מוצאים עוד תוכנה להפעלה מהירה של תוכנות אחרות. אין צורך ללכת לספריית התוכנות שלכם ולהתחיל לחפש את הדפדפן או את הצייר או את נגן המדיה שלכם. פשוט מזמנים את קוויקסילבר בעזרת קיצור מקשים, מקלידים כמה אותיות והתוכנה המבוקשת מופיעה. [[Launchy]] היא תוכנה לחלונות ששאבה את הרעיון מקוויקסילבר. אבל קוויקסילבר עושה הרבה יותר. בעזרת קיצורי מקשים בלבד או הקלדה היא יכולה לסרוק את כל המחשב שלכם בחיפוש אחר קובץ, להעביר קבצים ממקום למקום, לשנות גודל של תמונות, לערוך חישובים מתמטיים, לפרש מילים בעזרת המילון של OSX ומילונים חיצוניים, להזכיר לכם דברים שאתם צריכים לעשות, לשמש שעון מעורר, לשלוט באייטונס וכל זה מבלי שהזכרנו עשרות פלאגינים שאנשים כותבים לה המאפשרים לה להתחבר לתוכנות אחרות ולשלוט בהן. כל זאת בעזרת המקלדת בלבד, דבר שהופך את הכל למהיר יותר. היפה מכל הוא שקוויקסילבר לומדת אתכם ומזהה אילו תוכנות אתם מזמנים באיזו צורה.

Journler

היומן הדיגיטלי האישי שלכם. Journler הפכה מתוכנת יומן פשוטה למערכת מחוכמת בעזרתה תוכלו לא רק לשמור את המחשבות בכתב אלא גם להקליט את קולכם או אפילו לצלם את עצמכם בעזרת המצלמה המובנת בכל מק חדש ולשמר את הזיכרון לדורות. journler משתלבת היטב עם itunes ו-iphoto כך שתוכלו לגרור שירים אל תוך הרשומה ביומן כדי שתוכלו לקרוא אותה שוב עם אותו שיר שגרם לכם להתרגשות או להביט בתמונות עליהן אתם מדברים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

Adium

לא חסרות תוכנות דומות לחלונות אבל אדיום עושה את מה שהיא עושה בסגנון עדות המק מה שאומר שהיא גם נראית טוב. מה היא עושה? אדיום מאפשרת לכם לשוחח עם החברים שלכם בגוגול טוק, מסנג‘ר, איסיקיו, AOL, יאהו מסנג'ר ועוד אי אילו תוכנות מסרים אחרות והכל ממקום אחד. בגרסאות המתוכננות לעתיד ניתן יהיה למצוא גם שיחות וידאו בנוסף לטקסט. כמו לקוויקסילבר, גם לאדיום אנשים כתבו וממשיכים לכתוב, עשרות פלאגינים שמשנים את מראה החיצוני ומוסיפים לה יכולות.

Copy Carbon Cloner

המק הוא מכונה. כמו כל מכונה, דברים רעים יכולים לקרות לה. באופן ספציפי יותר: לכונן הקשיח שלכם. הביטוח והאחריות של המחשב יכסו את ההוצאה הפיזית של החלפת הכונן, אבל מה לגבי המידע שהיה בפנים. גרוע מכך, מה אם המחשב נשלח לתיקון ואתם מקבלים מחשב חלופי? זה אסון להיתקע באמצע פרויקט או בזמן קריטי בעבודה בלי כל המידע שלכם. מילא המידע, מה לגבי ההגדרות האישיות? התמונה שבחרתם לשולחן העבודה, סדר הספריות? התוכנות האהובות עליכם, השירים שרכשתם באופן חוקי ברחבי הרשת? כאן נכנסת לתמונה Copy Carbon Cloner הקטנה שעושה דבר אחד ועושה אותו טוב. היא משכפלת את המידע שעל הכונן הקשיח לכונן אחר. בניגוד לתוכנות גיבוי המגבות מידע בלבד, CCC יודעת לגבות את כל הקבצים של המערכת, ההגדרות ושאר החלקים שאנחנו לא תמיד רואים אבל המערכת לא תעבוד בלעדיהם. בעלות של 0 דולר בלבד, CCC עושה עבודה יפה יותר מהרבה תוכנות מסחריות אחרות באותו התחום. אבל CCC לא רק מגבה לכם את הדיסק. היא עושה את זה בצורה חכמה ואם עברו כמה ימים של עבודה ורק אז הפעלתם אותה שוב, CCC תזהה את השינויים ותגבה רק אותם, מה שיחסוך לכם זמן רב בגיבוי מלא. תוכלו לבקש מהתוכנה לגבות את הכונן בשעות הנוחות לכם, אולי בלילות כשאתם ישנים. ככה תהיו בטוחים. לא משנה מה יקרה, אתם מוגנים.

Cyberduck

אם אתם צריכים להעלות קבצים לשרת FTP או SFTP אתם זקוקים לקליינט FTP. למה לשלם כשיש לכם מוצר כל כך מדהים ובחינם? סייברדק מספקת ממשק נוח ואינטואיטיבי ועורך פנימי וגישה לעורך חיצוני לזמנים שאתם זקוקים לאחד כזה. היא מתחברת אל ה-spotlight (החיפוש המובנה של המק) מה שמאפשר לה לעשות חיפוש מהיר וחכם אחר קבצים ויש לה מגוון רחב מאוד של תכונות נוספות ההופכות אותה לקלה לשימוש ומאוד חזקה.

מקזיו היקר - מכתבים למערכת

גם השבוע שלחתם לא מעט מכתבים, אז הנה כמה תשובות מהירות.

מקזיו היקר, אני רוצה לרכוש מק אבל אני לא בטוחה אם כדאי עכשיו. שמעתי שיש הכרזות בקרוב ושלפעמים אפל מוציאים חומרה חדשה ככה סתם. איך אפשר לדעת? - עידית מרמת השרון

ובכן עידית, אי אפשר לדעת. אפל גאה מאוד בעובדה שהיא מצליחה לשמור על סודיות בכל הקשור למוצרים שלה. אבל לא לאבד תקווה. קודם כל, אם רכשת מקבוק לדוגמה ובאותו השבוע (או עד 30 יום, תלוי היכן את בעולם) יצא מקבוק טוב יותר תוכלי להחזירו ולקבל אחד חדש. ניתן גם לעקוב אחרי מדריך הקנייה של Macrumors שם תוכלי לראות את מחזורי ההוצאה של המוצרים השונים ולקבל המלצה ממנהלי האתר אם אפשר לקנות או שכדאי לחכות. ההכרזה הקרובה, אגב, היא ב-15 לינואר, ממש עכשיו. (http://buyersguide.macrumors.com/)

מקזיו היקר, למה אני לא מצליח לעשות Copy & Paste על המק? - דויד

היי דויד, זה בגלל שאת קיצורי המקלדת המוכרים לך מחלונות שם עושים שימוש במקש Ctrl מחליף מקש ה-cmnd. זה המקש הקרוב למקש הרווח. תוכל לזהות אותו גם בגלל התפוח החרוט עליו בנוסף לסימן משונה. Cmnd-C ואז Cmnd-V והכל יעבוד כמו שאתה רגיל.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • תוכנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully