וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל גייטס נפרד ממיקרוסופט

ביל גייטס, שמפסיק בעוד כמה חודשים לנהל את מיקרוסופט, נאם הלילה את נאום הפרידה שלו בתערוכת CES

השעה היא 4 ו-18 דקות. בלילה. או בבוקר, תלוי בנקודת המבט שלכם. מבחינתי, לפחות, השעה הזאת לא קיימת בימי חול, אבל הפעם אני ער. הסיבה לכך היא ביל גייטס – אחד האנשים החזקים בעולם המחשבים, שעומד לנאום, בפעם האחרונה כנראה, בתערוכת ה-CES – תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית הגדולה בעולם.

גייטס, שהיה בין מקימי מיקרוסופט והינו האיש שהכי מזוהה עם החברה, צפוי להפסיק את המעורבות היום-יומית שלו בענייני החברה בעוד מספר חודשים, מה שיהפוך את הנאום הזה – ה-12 במספר אותו הוא נושא ב-CES – לנאום הגדול האחרון שלו. אז מה יש לאיש הזה להגיד לנו? כיוון שאתם לא קוראים את המאמר הזה בזמן אמת, אין סיבה לכתוב אותו כמו סיקור חי. אז בואו נדלג שעה קדימה, ונראה מה הוא אמר.

העשור הדיגיטלי השני

זה לא היה אחד הנאומים החשובים של מיקרוסופט מבחינת ההכרזות, אבל מסתבר שזו לא הייתה המטרה. האירוע היה, ברובו, פרידה מביל גייטס. מי שנתרם לכך היו לא רק אנשי מיקרוסופט, אלא גם סלבריטאים רבים, החל מג'ורג' קלוני וסטיבן שפילברג, ועד למועמדים הדמוקרטיים לנשיאות – הילרי קלינטון וברק אובמה.

והנאום עצמו, הוא עסק פחות ב-2008 ויותר בעתיד הרחוק יותר. הנושא אותו בחר גייטס היה "העשור הדיגיטלי השני", והתחזיות שלו היו אופטימיות. אחרי שבעשור הדיגיטלי הראשון הפך עולם התוכנה לחלק כה חשוב בחיינו, "אין שום דבר שמונע מאיתנו ללכת רחוק יותר ומהר יותר בעשור הדיגיטלי השני" אמר גייטס.

לטענתו, לעשור הזה יהיו 3 יסודות. הראשון שבהם הוא הפרדה גבוהה – מכשירי תצוגה איכותיים שילוו אותנו בכל מקום ויהיו ניתנים להתאמה אישית. גם הממשק הוויזואלי יהיה יותר נעים למשתמש. לאוויר אפילו נזרקו דברים על חוויות תלת ממדיות.

היסוד השני עליו דיבר גייטס הוא הקישוריות. אם להאמין לו, העידן בו האדם היה צריך לגשר בין מכשיר למכשיר מגיע לסופו. בקרוב הכל יהיה מחובר, ידבר אחד עם השני ויצריך מינימום התערבות אנושית.

הייסוד השלישי, והכי פחות מוערך כיום – לטענת גייטס – הוא ממשק המשתמש. הוא הזכיר את העכבר והמקלדת המגבילים ולא היסס להזכיר את האייפון כדוגמה לממשק שיותר נעים ונוח. לטענתו, בעתיד גם זיהוי קולי יהפוך לחלק חשוב מאוד מחווית השימוש במכשירי האלקטרוניקה.

זון חברתי

בחלקו השני של הנאום, עלה לבמה רובי באך – נשיט חטיבת הבידור ומוצרי החומרה של מיקרוסופט. באך סיפר בגאווה על המכירות של האקס-בוקס 360. 17.7 מיליון קונסולות הופצו עד כה, ומספר המשתמשים בשירות האקס-בוקס לייב חצה את קו 10 המיליונים כחצי שנה לפני הצפי של מיקרוסופט.

מעבר לכך, באך הדגים בעזרת מולי אודונל – אשת יחסי ציבור של החברה - את ממשק ה-Zune Social – רשת חברתית שמבוססת על נגן המולטימדיה הנייד זון של מיקרוסופט, ואת מערכת ה-Ford Sync שמאפשרת לסנכרן מכשירי מולטימדיה וטלפונים לתוך מערכת המובנית בכלי רכב חדשים של פורד, בשביל שליטה קולית ללא צורך בידיים.

כותרת

ומה עם ההכרזות, אתם שואלים? כאמור, היו מעט כאלה באירוע, ורובן מתייחסות לשוק האמריקאי. ראשית כל, מיקרוסופט חתמו על הסכמים עם אולפני הטלוויזיה ABC ודיסני בשביל להביא את ספריית התוכן שלהם לאקס-בוקס לייב, מה שיאפשר למשתמשים האמריקאים של השירות לצפות (בתשלום, ככל הנראה) בפרקים של סדרות כמו 'אבודים' ו'עקרות בית נואשות'. בתחום הסרטים, נחתם הסכם עם חברת MGM, שתספק סרטים לשירות. לא ברור עדיין אם מדובר בהשכרה או קניה ומה יהיה מחיר השירות.

מעבר לכך, חתמה מיקרוסופט על הסכם עם חברת NBC – בעלת זכויות השידור למשחקים האולימפיים של בייג'ין בארצות הברית. בעקבות ההסכם, תספק החברה שירותים טכניים שיאפשרו לצפות בכל 3000+ שעות של המשחקים באתר אינטרנט מיוחד. מדובר הן בשידורים חיים והן ב-VOD. הדגש, מבחינת מיקרוסופט, הוא על פלטפורמת ה-Silverlight בה ישתמשו בשביל להביא את השידורים האלה לגולשים, ולהעשיר אותם בתכנים אינטראקטיביים. סילברלייט, שהושקה לפני מספר חודשים, אמורה להתחרות בפלטפורמות ותיקות כמו פלאש.

הכרזת החומרה הגדולה היחידה באירוע הייתה על הרחבת קו המכשירים שמאפשרים להזרים תוכן של Windows Media Center לטלוויזיה. סמסונג ו-HP מצטרפות לחגיגה, כש-HP תהיה החברה הראשונה שתציע טלוויזיה עם מזרים מובנה שתומך בתקן.

בנוסף, חברת British Telecom עתידה להציע גרסה של אקס-בוקס 360 שתהווה לא רק קונסולת משחקים אלא גם ממיר בשביל שידורי הטלוויזיה המקוונים של החברה. ואם אתם גרים בקנדה – באביב הקרוב תוכלו לקנות את ה-Zune.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

העתיד על פי מיקרוסופט

מספר דקות הוקדשו להדגמת פיתוחים עתידיים של החברה. אחד מהם הוא תוכנת Say and See, שמשתמשת בזיהוי קולי יחד עם מערכת ניווט לוויינית בשביל לעזור לכם. בזמן הנאום הודגמה הזמנת כרטיסי קולנוע בעזרת אמירת מספר מילים לתוך הטלפון, כשהתוכנה מצאה בעצמה את בתי הקולנוע בסביבה, הראתה מה מוקרן והזמינה כרטיסים.

מכשיר נוסף – פיתוח עתידני למדי של מיקרוסופט, השתמש בעינית של מצלמה בשביל לזהות אנשים ומקומות, ולתת את המידע שיש לו עליהם. כך, למשל, כשגייטס כיוון את המכשיר לבאך, על המסך הופיע השם של האיש והתרעה על כך שהוא חייב לגייטס 20 דולרים. כשכוון לתמונה גדולה של וגאס, לאזור כללי של מסעדה בה היה לגייטס מקום מוזמן, זיהה המכשיר את המסעדה והציע לספק מפה תלת-מימדית שתעזור להגיע אליה, כמו גם את התפריט ואת פרטי ההזמנה. זה לא משהו שנראה בשוק בשנים הקרובות, אבל נחמד לראות שבמעבדות של מיקרוסופט מתעסקים ברעיונות כאלה.

סיכום האירוע

ומה לא ראינו? לא הייתה אפילו הכרזה גדולה אחת על חומרה או תוכנה של מיקרוסופט. השמועות על אקס-בוקס 360 עם כונן HD-DVD מובנה התבררו כלא נכונות, והסכמי התוכן, שבאמת מעניינים אם אתם גרים בארצות הברית, לא ממש מעניינים אם אתם גרים בכל מקום אחר בעולם. אבל הייתה זו פרידה הולמת מהאיש שהקים את מיקרוסופט, וזה היה כל הרעיון כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully