וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

8.1.2008 / 16:48

בתערוכת CES הוצגו יכולות חדשות של הפלייסטיישן 3, ה-PSP והאקס-בוקס 360. כי שדרוג זו לא מלה גסה

תערוכת ה-CES, שמתקיימת בימים אלה בלאס וגאס, לא מתרכזת בעולם הגיימינג, אך לא יכולה גם לפסוח עליו לחלוטין. לפני מספר שנים בחרה חברת מיקרוסופט בבמה הזו בשביל להראות את קונסולת האקס-בוקס, וגם כונן ה-HD-DVD לאקס-בוקס 360 נחשף שם.

עם זאת, השנה לא ראינו בתערוכה הכרזות חומרה. מה לעשות – הדור הנוכחי של קונסולות המשחק הושק כבר לפני יותר משנה, וההכרזות על הדור הבא לא תגענה בשנה-שנתיים הקרובות ככל הנראה. אבל הקונסולות שיש כיום בשוק הן כבר לא מכונות סגורות שרק מריצות משחקים, אלא מוצרי מולטימדיה מתקדמים, ולכן שמענו לא מספר הכרזות תוכנה מהאירוע.

סוני

הכרזת הגיימינג הגדולה ביותר של סוני ב-CES 2008 היא כנראה גרסה של סקייפ לקונסולת ה-PSP הניידת של החברה. בחודשים האחרונים שמענו לא מעט שמועות על כך שזה מגיע, אבל עכשיו יש אישור רשמי ופרטים ראשונים.

התוכנה תגיע כעדכון בסוף ינואר, ותאפשר לבעלי הקונסולה לשוחח עם מנויי סקייפ אחרים בחינם דרך רשת אלחוטית. כמו בשאר הגרסאות, גם כאן ניתן יהיה לקנות קרדיט ל-Skypeout ו-Skypein – השירותים שמאפשרים להתקשר למספרים קוויים וסלולריים, ולקבל מהם שיחות.

אך אליה וקוץ בה. שמו של הקוץ הוא PSP Slim – הגרסה ה"משופרת" של הקונסולה שהגיעה לחנויות בספטמבר. רק היא, מסתבר, תוכל לתמוך בשירות הזה, כשבעלי ה-PSP הרגיל יצטרכו להישאר בלי סקייפ. הסיבה הרשמית לכך היא בעיות זיכרון – בסוני אומרים שלקונסולה הותיקה אין את היכולת להתמודד עם השירות.

בגלל שזה טור, ולא כתבה עניינית נטו, ארשה לעצמי לפקפק קצת בהצהרה הזאת. אני לא מתיימר להיות מומחה בתכנות, אבל יש לי היכרות רבת שנים עם סוני. הם, ובכן, לא תמיד אומרים את האמת, במיוחד כשהם רוצים למכור לכם משהו. ועכשיו, הם רוצים שתקנו PSP דק גם אם יש לכם כבר אחד רגיל. אולי זו באמת בעיית זיכרון, אבל כשמישהו צועק "זאב, זאב" סתם יותר מדי פעמים, כבר קשה להאמין לו.

סוני 2

ואם כבר ב-PSP עסקינן, סוני הדגימה ב-CES אפשרות עליה שמענו מאז השקת הפלייסטיישן 3 – העתקת סרטי בלו-ריי לקונסולה הניידת. כשהיא תגיע – ועדיין אין לוח זמנים לזה – יהיה ניתן להכניס סרט בלו-ריי לכונן הקונסולה, לחבר אליה את ה-PSP והפלייסטיישן 3 יקודד בעצמו את הסרט לפורמט מתאים ויעתיק אותו לכרטיס הזיכרון של המכשיר הנייד.

בסוני עדיין לא אמרו האם הגרסה שתועתק תכלול הגנות כלשהן, והאם כל הכותרים יתמכו בשירות, אבל עצם הרעיון מגניב, ומחזק הן את המעמד של הפלייסטיישן 3 כמכונת מולטימדיה והן את הייתרון שיש למחנה בלו-ריי על מתחריהם מה-HD-DVD.

מיקרוסופט

כשמסתכלים על כונן הבלו-ריי המובנה בתוך הפלייסטיישן 3, ועל כך שבאקס-בוקס 360 של מיקרוסופט יש DVD רגיל (כונן HD-DVD חיצוני קיים, אבל עולה לא מעט כסף), אפשר לחשוב שיש ל-PS3 ייתרון ברור בתחום המולטימדיה. לא כך הוא הדבר, וכל מה שצריך בשביל להבין את זה הוא להסתכל על ההכרזות הגדולות של מיקרוסופט מתערוכת ה-CES.

בזמנו האמנתי לשמועה שמיקרוסופט יציגו גרסה חדשה של האקס-בוקס 360 עם HD-DVD מובנה בשביל להילחם בבלו-ריי, אבל הם עשו משהו יותר חכם – קפצו דור, ישירות אל ההפצה הדיגיטלית.

מיקרוסופט הכריזו על הסכם עם רשתות הטלוויזיה דיסני ו-ABC, ועם אולפן קולנוע MGM, שיספקו תכנים לשירות האקס-בוקס לייב של החברה. חלק גדול מהתכנים – מבטיחים במיקרוסופט, יהיה באיכות HD. תוך מספר חודשים, אני מניח שההיצע הזה יגדל, ורשתות נוספות יצטרפו להסכם. וכשכל התוכן שאתם רוצים זמין ברשת, ומוזרם אל המחשב שלכם תוך דקות, באופן חוקי ובאיכות גבוהה, מי צריך דיסקים? אפילו אם מדובר בדיסקים עם השם המפוצץ בלו-ריי.

  • עוד באותו נושא:
  • psp
  • ps3
  • xbox 360

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully