וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגים שמוגים

בוריס בולטיאנסקי

9.1.2008 / 16:43

אתר הבלוגים הפופולרי ברוסיה - LiveJournal נמכר לאוליגרך שמקורב לקרמלין. האם חופש הביטוי של הבלוגרים בסכנה?

הטלגרף הבריטי מפרסם כתבה ארוכה הכוללת, בין היתר, ראיון עם אלכסנדר ממוט, בעלים של קבוצת מדיה רוסית. אחת החברות הנמצאות בבעלותו של ממוט היא SUP, אשר לאחרונה רכשה מידי חברת Six Apart את אחת הרשתות החברתיות הותיקות ביותר באינטרנט – LiveJournal.

משתמשי LJ הרוסיים מהווים למעלה מ-25% מכלל המשתמשים באתר, והם חולקים במידה רבה את החשש שהאינטרנט - מעוז חופש הביטוי האחרון ברוסיה, עלול לספוג פגיעה קשה כתוצאה משינוי הבעלות בלייב ג'ורנאל. ממוט, אשר נחשב לחבר קרוב של אוליגרך רוסי אחר - רומן אברמוביץ (הבעלים של צ'לסי), מזוהה עקב כך עם השלטון בקרמלין ואף מודה בריאיון שאינו מתכוון לעסוק בביקורת כלפי המשטר, מכיוון שהוא רואה את עצמו בתור איש עסקים ולא פעיל זכויות אזרח.

עם זאת, ממוט טוען כי אינו מתכנן להכניס שינוי בחוקי האתר, אף על פי שהוא רואה בלייבג'ורנל הזדמנות עסקית אותה ניתן לנצל לצורך שילוב עם שאר החברות הנמצאות בבעלותו (ראוי לציין שלהבדיל מאוליגרכים רוסיים רבים, ממוט עשה את עונו בעסקי השקעות ובמדיה ולא באמצעות שליטה בנפט או מחצבים).

תיאום גרסאות

נראה שאחרי הכל לא נזכה לקבל את גרסת ה-2.4 של וורדפרס, לא ב-24 בינואר (התאריך המקורי שבו הגרסה הייתה אמור להיות משוחררת) ולא בתחילת מרץ (התאריך אליו נדחה שחרורה). בשעות האחרונות הופיעו בבלוגים העוסקים בוורדפרס הודעות כי הוחלט לדלג על גרסה 2.4 ולעבור ישירות לגרסה 2.5 (כאשר מפת הדרכים של וורדפרס מדברת על ה-24 במרץ כעל תאריך השחרור הצפוי של הגרסה המדוברת).

מאט מולנווג - מייסד וורדפרס, הודיע באמצעות קבוצת הדיון wp-hacks, אשר עוסקת בפיתוח ותכנות בוורדפרס, כי הדילוג והדחייה נובעים מן השינויים הרבים המתרחשים כעת בממשק הניהול, כמו גם בשל החגים. נוכח העובדה כי יציאתה של 2.4 נדחה בסמיכות רבה לתאריך יציאתה המתוכנן של 2.5, הוחלט פשוט לדלג על הגרסה ולהמשיך בתכנון המקורי של מפת הדרכים.

בינתיים, כל עוד אנחנו מחכים להשקת הגרסה החדשה, אפשר להעיף מבט בהדגמה של ממשק הניהול החדש אשר כבר הספיק לזכות לתגובות צוננות. ייתכן מאוד והחשיפה המוקדמת הזו של ממשק הניהול והתגובות שהיא הולידה תביא את מפתחי וורדפרס להכניס שינויים נוספים במטרה למנוע את תחושות האכזבה הקיימת כיום.

טעיות בבלוגיות

כבר בשבוע שעבר הקדשתי פסקה קצרה לפוסט של [[ארז וולף]]. הפוסט המדובר עסק ב"מהומה" אשר מתרחשת, לדברי וולף, בבלוגיה של תפוז, אליה הצטרפו לאחרונה מספר בלוגרים בולטים מתוך הבלוגוספירה הישראלית, בעיקר מישרא-בלוג. הבלוגרים המקוריים של תפוז החלו להתבטא בגנות המהלך מאחוריו עומדת דבורית שרגל (שבזמנו כתבה תחת שם בדוי את הבלוג של ולווט אנדרגאונד וחיש מהר הפכה לבלוגרית המסתורית הפופולארית ביותר לתקופה). משפרצו הרוחות השליליות הגיבה שרגל להאשמות אשר הוטחו בהנהלת הבלוגיה ומאוחר יותר אף הוחלט להזמין את הבלוגרים הותיקים לישיבה על מנת ליישב את המחלוקת ולהוציא את שני הצדדים מרוצים ולפעול יחדיו.

[[אביעד קדרון]] מתייחס בבלוג שלו לאירועי החודשים האחרונים, ובעיקר לשתי טעויות עיקריות אותן הוא רואה בהתנהלות הבלוגיות הישראליות העיקריות – ישרא-בלוג ותפוז.

בתפוז בחרו במהלך ההצנחה מלמעלה של בלוגרים פופולאריים ומוכרים מבלוגיה אחרת על מנת לקדם את האתר ולהביא להגעתם של קוראים ויוצרי תוכן חדשים, אשר ינהרו לתפוז אחרי הבלוגרים האהובים עליהם. הרעיון למשוך קהל נוסף באמצעות דמויות מפתח אינו חדש, אבל כאן קם קול מחאה של בלוגרים אשר הרגישו כי הם לא זוכים לאותו הקידום שהבלוגרים הזרים זוכים לו.

בישרא-בלוג, המצב קצת דומה. נראה שתכני המשתמים הוותיקים באתר אינם זוכים לקידום וחשיפה לה זוכים הכתבים של ערוץ 10, אשר ניסו לשכנע את הקוראים שהם פתחו בלוג כי הם תמיד רצו אחד ובכלל לא מאיזשהם שיקולים של רייטינג וקידום נענע10 בתור ספקית תוכן איכותית.

נראה ששני אתרים גדולים שגדלו על תוכן גולשים טהור, מפנים עתה עורף למכרה הזהב שלהם וחוזרים למצב בו הגולש נמצא בשוליים ואינו באמת משחק תפקיד מפתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully