וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרויאל

זיו קיטרו

13.1.2008 / 12:27

עוד חמש תוכנות חובה למק עם חלק ב' של 10 התוכנות החינמיות שאי אפשר לחיות בלעדיהן

אנחנו ממשיכים בסקירת התוכנות החופשיות אשר ישפרו לכם עוד יותר את חווית השימוש במק.

כמו תמיד, בסוף הכתבה תמצאו את מדור "מקזיו היקר" עם עוד עצות ותשובות לשאלות שנשלחו לנו במהלך השבוע.

Appdelete

אם יש לכם תוכנה שאתם רוצים להסיר מהמק, כל מה שצריך לעשות הוא להשליך אותה לפח וזהו זה, הסרתם אותה (תוכנות של אדובי מסובכות יותר ומומלץ להשתמש בתוכנת ההסרה של החברה). יחד עם זאת, לפעמים נשארים אחרי התוכנה קבצים מלווים כמו קבצי הגדרות אישיות. אלו לא קבצים גדולים אבל אם אתם חולי ניקיון (כמוני) אתם רוצים להעיף אותם כמה שיותר מהר. Appdelete עושה בשבילכם את העבודה. גוררים אליה את התוכנה שתרצו להסיר, היא סורקת את המחשב ומוצאת תיקיות וקבצים נלווים ושואלת אתכם אם למחוק או לא. אשרתם לה למחוק? הקבצים עפים אל הפח וזהו זה. שימו לב שאם יש לכם תוכנות שאתם מסירים מחוסר מקום או חוסר שימוש מיידי, אבל חושדים שאתם עלולים להתקין אותן מחדש כדאי לשמור על קבצי ההגדרות. כאשר תתקינו תוכנה מחדש תגלו שכל מה שהגדרתם לנוחות השימוש האישית שלכם עדיין שם.

Image Tricks

איזו מן המלצה זו תהייה אם אני לא אתן לפחות תוכנה גראפית אחת? אחרי הכל זה מק, מחשב שמעצבים גראפיים נולדו עבורו... או להיפך.

בכל מקרה, Image Tricks היא תוכנה הניתנת בחינם ופותחה בבית BeLight המייצרים מגוון רחב מאוד של תוכנות עיצוב סקסיות ביותר. עם Image Tricks תוכלו לערוך בקלות תמונות, להוסיף שכבות פילטרים ואפקטים שונים, לחתוך להגדיל ולכווץ והכל במהירות אדירה, בזכות השימוש שהתוכנה עושה במנוע הגראפי של OSX המכונה Core Image.

כשמה כן היא, תוכנה שעושה טריקים מגניבים מאוד לתמונות שלכם בין אם עבור הבלוג או עבור הזמנה למסיבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

Vienna

המכורים לבלוגים ואתרי חדשות כבר יודעים שבלי RSS פשוט אי אפשר להיות מעדוכנים כמו שצריך. תוכנות RSS הפכו להיות פופולאריות מאוד בשנים האחרונות ומציעות הרבה מעבר להודעת טקסט בכל פעם שאחד מעשרות (מאות) האתרים שאתם עוקבים אחריהם מתעדכן. Vienna בנויה בצורה נעימה לעין, עם אפשרות לשנות את הדרך בה יוצגו החדשות וכניסות הבלוג השונות לעיניכם. העיצובים האישיים כוללים לא רק שינויי צבעים אלא גם מראה כך שתוכלו לקרוא את כל האתרים כאילו היו כתבות בניו יורק טיימס לדוגמה. מעבר לכך שהיא צעצוע נחמד, Vienna יודעת לדבר עם תוכנות לניהול בלוג ובלחיצת כפתור היא תזרוק את המידע שאתם קוראים ותכין ממנו תקציר עם קישורים שתוכלו להוסיף לבלוג שלכם. אם יש קבצים המלווים את הבלוג אותו אתם קוראים Vienna תאפשר לכם להוריד אותם בלחיצת כפתור. תוכלו להגדיר תיקיות חכמות שיסננו את התכנים שלכם כך שאם אתם עוקבים אחרי חדשות הטכנולוגיה ונשבר לכם לקרוא על האיפון, תוכלו לבנות תיקייה שתעשה בדיוק את זה. ממשק משתמש נוח, טאבים, שלושה מצבי קריאה שונים? מה עוד צריך מתוכנת RSS?

Sidenote

זוהי תוכנה שלוקחת את שמה באופן מילולי למדי. לאחר ההתקנה היא תסתתר בצד המסך, מוכנה לזנק ברגע שתזדקקו לה. היא לא דורשת משאבים גדולים מידי ומספקת כלי נהדר ללכוד בו את כל המחשבות שיש לכם לאורך היום, מספרי טלפונים שמגיעים אליכם, מטלות שנוחתות עליכם מימין ומשמאל, קטעי טקסט שאתם רוצים לשמור כדי להעתיק למקום אחר, רשימות קישורים ובקיצור - כל הערה שהייתם כותבים על חתיכת נייר ומאבדים אחרי זה.

Senuti

אפל אולי הביאה את מהפכת המוסיקה, אבל העסקאות שלה עם חברות המוסיקה מעיקות מאוד על המשתמשים. אם נעזוב לרגע את ה-DRM הארור נגלה בעיה מעצבנת במיוחד בכל הקשור לשימוש באיפוד. יש לכם 160 גיגה של שירים באיפוד. היו לכם את אותם השירים במחשב. אבל הוא נשבר / נשרף / נגנב / התאבד / נמחק בגלל טעות משתמש. נו, גיבוי עשינו עם Copy Carbon Cloner אבל מה אם כל השירים שלא היו לנו על הכונן הקשיח אלא רק על האיפוד שלכם, פשוט כי לא היה לכם מקום יותר? ובכן, אתם יכולים להמשיך להקשיב להם על האיפוד. אבל מה עם אתם בכל זאת רוצים אותם שוב במחשב? התשובה הרשמית היא - בעיה שלכם. אין דרך להחזיר חזרה את השירים נגועי ה-DRM שרכשתם במלוא כספכם חזרה למחשב.

כאמור, זו התשובה הרשמית. לא מעט תוכנות מאפשרות לכם להציץ אל תוך האיפוד שלכם ולהחזיר ממנו אל תוך המחשב את השירים שאתם רוצים. Senuti פשוט עושה את זה יותר טוב מכל תוכנה אחרת. התוכנה מהירה כמו שד, מתחברת בצורה מושלמת ל-itunes ומאפשרת לא רק להעביר שירים, אלא גם את רשימות השמע שהכנתם וסנכרנתם להנאתכם. פשוט וקל.

מקזיו היקר

הייתם עסוקים מאוד השבוע. או אולי בעצם לא היה לכם מה לעשות אז התיישבתם מול המחשב והתחלתם לשגר אימיילים לכל עבר. בכל מקרה, הנה השאלות שחזרו על עצמן והתשובות שאני מקווה שיספקו אתכם.

עד הפעם הבאה זאת אומרת.

מקזיו היקר, קניתי מק לאחרונה והעברתי את אוסף התמונות שלי ל-iPhoto אבל כשאני מחפשת את התמונות על המחשב ולא דרך התוכנה אני לא מוצאת אותן? איפה המק הזה מחביא את התמונות שלי? גליה ממרכז הארץ

היי גליה. מהשאלה שלך נראה שאת עושה שימוש ב-iphoto ‘08. גרסה הקודמת תוכלו למצוא את התמונות בספריית pictures/iphoto library. בגרסה החדשה התמונות עברו אל תוך “חבילה” סגורה והדרך הפשוטה לשלוף תמונות היא דרך iPhoto. אם בכל זאת את רוצה לגשת לתמונות, לחצי מקש ימני על הקובץ iphoto library ובחרי באפשרות show package content. מרגע זה את מנווטת בתוך החבילה כמו בכל ספריה אחרת. את התמונות תמצאי בספריית Originals. אם יש תמונות שערכת, תמצאי אותן בספרייה Modified.

מקזיו היקר, יש לי נייד של אפל, מקבוק רגיל. הורדתי כמה תוכנות שמבקשות להפעיל את כפתורי ה-F שבשורה העליונה במקשים אבל אני לא מצליח להפעיל אותם. כל כפתור עושה משהו אחר בשליטה על המחשב (ווליום, תאורה וכדומה). מה עושים? ערן מתניה

היי ערן. אתר את כפתור ה-Fn. הוא הכפתור השמאלי התחתון ביותר. לחיצה עליו ועל אחד מכפתורי ה-F יהפוך אותם לכפתורים ללא הפונקציות המיועדות להם במק. אגב, זה כפתור שקיים בכל הניידים של כל החברות. אפשרות אחרת היא כניסה ל-system preferences שם להיכנס ל-Keyboard & Mouse ולסמן V באפשרות הראשונה (ראה בתמונה המלווה).

מקזיו היקר, כבר הרבה זמן שאני חושב לרכוש מק. הבעיה העיקרית היא שאני לא בטוח מה לקנות? מה עדיף? נייד או נייח ואיזה סוג? פיסיסט מודאג

היי פיסיסיט, למה להיות מודאג מנושא כזה? בכל מקרה זו שאלה שמגיעה אלי הרבה והתשובה מורכבת. מה השימושים שאתם רוצים לעשות במכשיר? האם זה מכשיר לבית בשביל אינטרנט, אולי קצת מסמכים וצפייה בסרטים שהעברתם באופן חוקי מאוסף הדי.וי.די שלכם ישירות לכונן הקשיח? במקרה הזה כדאי ללכת על המקמיני שחזק מספיק גם להרצה של Vmware ומאפשר להריץ חלונות במקביל. אם ניידות היא שם המשחק ואין דרישות גבוהות של עריכת וידאו ומוסיקה אז המקבוק הוא פיתרון נפלא. שבו, החליטו מה השימוש שיש לכם במכשיר וכך תדעו מה המוצר שאתם צריכים.

מקזיו היקר, למה צריך את Copy Carbon Cloner עליו המלצת, אם יש את מכונת הזמן בלאופרד? - סנטירנו, פורום מק-איט

היי סנטרינו. ראשית CCC מתאים גם לטייגר שם אין מערכת גיבוי. שנית CCC יוצרת העתק מושלם של הכונן הקשיח שלך על דיסק חיצוני אותו תוכל לחבר למחשב אחר ולעבוד עם המערכת שלך. מכונת הזמן אמנם מגבה באופן מושלם את המערכת שלך אבל לא תוכל לגבות את הכונן עליו היא נמצאת למחשב אחר ולהפעיל אותה באותה הצורה. אלו שני סוגי גיבוי המתאימים לדברים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully