וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: Acer 5920G

עידן דקל

13.1.2008 / 14:37

מחשב נייד חדש מבית Acer לא מצטיין באף תחום ספציפי, אבל עושה עבודה טובה בלהיות תחליף למחשב שולחני

ה-Aspire 5920G של acer הוא מחשב שיש בו הרבה מהכל. החבר'ה שתכננו אותו לא רצו, ככל הנראה, להתחייב לשום התמחות ספציפית, אז הם פשוט שפכו לתוך המארז את כל הטכנולוגיות הזמינות שהיו להם, והוציאו אותו לשוק. התוצאה - מכונת גיימינג-מולטימדיה כבדה ומרשימה ביותר, שמצליחה לשמור על תג מחיר שלא יצריך מכירת כליה.
מולטי כיף

מבחינת ביצועים, ה-5920G הוא כלי מולטימדיה סביר. הרמקולים שלו חזקים למדי, ובזכות כרטיס המסך שלו הוא מסוגל להתמודד גם עם תכנים ב-Full HD בלי לקטר על זה שקשה לו. אבל למרות זאת, הוא לא מספק חוויית צפייה אופטימלית. מסך ה-CrystalBrite שלו אכן בהיר. זה מצוין כשאתה רוצה לגלוש באינטרנט באיזה בית קפה, והשמש מציצה מהחלונות, אבל קצת פחות כשאתה יושב בחושך בבית ורואה שהוא לא מספק גוונים שחורים מספיק. חוץ מזה, מאוד קשה לשקוע בתוך סרט, כשמסביבך זורח האור הכחול של כפתור ההפעלה, של מקשי המולטימדיה ושל איזה פס אחד שאין לו שום מטרה חוץ מלהפריע לי לראות סרטים.

Acer מתגאה בכך שה-Aspire היא הסדרה הראשונה שתומכת ב-Dolby Home Theater עם Virtual Surround Sound, אבל בתכל'ס - הקול שמוציאים הרמקולים לא מספיק עמוק. על באסים אין בכלל על מה לדבר, למרות שלמחשב יש סאב וופר. הפעלת אופציית ה-Surround אכן מוסיפה יותר נפח לצלילים שבוקעים מהרמקולים, אבל זה לא משהו שמתקרב לחוויית Surround אמיתית.

כן, כן תשחק איתי

המחשב, לרוב, לא מאכזב גם בתחום הגיימינג. כל עוד יודעים למה לצפות ממנו, כמובן. כרטיס המסך שלו מבוסס על 8600GT עם 256MB של זכרון ייעודי (ויכול להשלים עד 1GB בעזרת הזכרון הראשי של המחשב). מדובר באחד הצ'יפים הכי חזקים ש-nVidia מציעה לשוק הניידים, ובהחלט מרגישים את זה. משחקים כמו Need for Speed Pro Street, TimeShift או F.E.A.R. Perseus Mandate רצו עליו בצורה חלקה בהגדרות ששואפות למקסימליות. לעומת זאת, Lost Planet טען כל הזמן שהוא טוב מדי בשביל המחשב הזה, וביקש ממני יפה לצאת ולא לחזור עד שאני לא משדרג את המערכת. הלפטופ אפילו הסכים להריץ את Crysis, אבל כשראיתי את קצב הפריימים שהוא מסוגל לספק בהגדרות הכי נמוכות, אני והמשחק נפרדנו כידידים.

ה-5920G מגיע עם חבילת המולטימדיה Acer Arcade Deluxe. זו חבילה שהיא מעין מוצר משלים/מתחרה ל-Windows Media Center. היא מאוד דומה לה בעיצוב, וכוללת גם היא כלים לניגון קבצי וידאו ואודיו מכל מחשב ברשת וסרטי DVD. בנוסף, תמצאו בה גם את DVDivine, שהיא תוכנה לצריבה ועריכת תכנים ע"ג DVD, כלי ללכידת וידאו ממצלמת DV ואת VideoMagician - תוכנה לעריכת סרטים ביתיים. כל התוכנות פשוטות למראה ולהפעלה, ומנסות כמה שיותר להיראות לא מאיימות ומזמינות, אבל אני עדיין מעדיף לעבוד עם תוכנות ייעודיות, שבחרתי והתקנתי, ואני יודע בדיוק מה הן מציעות.

בנוסף, שילבה Acer ב-5920G את ה-Empowering Technology – תוכנה שמציגה לוח בקרה לשליטה קלה על תכונות המחשב, כמו אפקטי צליל, חיבור לרשת אלחוטית, הוצאת וידאו למקרן, נעילת קבצים ועוד. הוא גם מאוד יעיל וגם נותן את המידע שלו בצורת ווידג'טים, ע"י לחיצה על הכפתור המתאים במחשב.

מסתכלים על החומרה, בחומרה

המקלדת של ה-5920G נוחה, עם מקשים שהגיבו ברכו?ת לאצבעות שלי, אבל היא מעט צפופה מדי לטעמי. בתחתיתה נמצא לוח מגע רחב עם שני כפתורים, כמו גם כפתור ייעודי לגלילה. בנוסף למקשי המקלדת הרגילים וכפתור ה-Empowering, מגיע ה-5920G עם שני טורים של מקשים ייעודיים משני צדדיו. לשמאלכם תמצאו מקשים להדלקת ה-WiFi וה-Bluetooth, כמו גם להפעלת הדפדפן ותוכנת הדואר האלקטרוני (אם אתם עדיין משתמשים באחת). מצד ימין נמצאים מקשי המולטימדיה – מקשי מגע שזוהרים באור כחול, ומאפשרים לשלוט על נגינה של סרטים ומוזיקה.

הלפטופ משופע ביציאות וחיבורים מכל-טוב. יש בו ארבעה שקעי USB, יציאות וידאו מסוג VGA, HDMI ו-S-Video, יציאת אוזניות לצד יציאת אודיו דיגיטלית מסוג SPDIF, קורא כרטיסים 5 in 1 וכניסת Firewire. מי שמעוניין בשיחות וידאו ברשת ימצא בראש המסך מצלמת רשת שנותנת תמונה יפה מאוד ברזולוציה של 1.3MP, כשלידה נמצאים זוג מיקרופונים סטריאופוניים ואיכותיים.

היופי הוא בעיני המתלונן

Acer לקחו סיכון עם העיצוב של המחשב, שאני לא בטוח אם הוא היה שווה את זה. הוא אמנם מעביר רושם אלגנטי, עם הקוים החלקים והמעוגלים שלו, אבל הגימור השחור מבריק של גב המסך (החלק שכולם רואים כשאתה עושה את עצמך עובד) מדגיש כל פעם שנגעת בו בלי כפפות. האזור הפנימי של המחשב צבוע באפור-בז', במתכונת המחשבים השולחניים של פעם, וזה לא מתאים לכולם.

בעצם, זה מחשב שכתוב עליו "תחליף שולחני". כאילו, לא באמת, כי זה לא ייראה יפה על הגימור השחור המבריק שלו, אבל תדמיינו כאילו זה כתוב שם. הביצועים שלו לא נופלים בצורה משמעותית מאף מחשב שתמצאו היום בחנויות, וייקח הרבה זמן עד שתמצאו מספיק חומר דיגיטלי למלא את 200 הג'יגות שבדיסק הקשיח שלו. המסך שלו מעט קטן מדי לסטנדרטים של היום, זה נכון, אבל זה המחיר שמשלמים תמורת ניידות. חוץ מזה, עם משקל של 3 ק"ג, לא תוציאו אותו הרבה מהבית בכל מקרה.

בסופו של דבר, המחשב שווה את מחירו. תמורת הסכום ממנו תיאלצו להפרד תקבלו מכונה מלאת כל טוב, שתספק את כל הדרישות שלכם, כל עוד אתם לא מצפים ממנה להצטיין במיוחד בתחום ספציפי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מפרט

מערכת הפעלה: Microsoft Windows Vista Premium .
מעבד: Intel Core 2 Duo T7300 2.0GHz 4MB Cache 800 MHz FSB.
זיכרון: DDR2 GB2 עד .4GB
כונן קשיח:200GB SATA .
כרטיס גרפי:Nvidia GeForce 8600M GT 1024MB (256MB Dedicated)
כרטיס קול: Dolby®4-certified surround sound system with two built-in stereo speakers and one subwoofer .
כונן אופטי: צורב פנימי DVD Super Multi Dual Layer.
מודם פנימי 56K.
רשת: GIGA Lan.
רשת אלחוטית: Intel PRO/Wireless 3945BG 802.11b/g + Bluetooth.
מסך:TFT LCD 15.4" WXGA 1280X800 CristalBrite .
מצלמה מובנית Acer Cristal Eye Orbicam.
משטח עם 4 כיווני גלילה.
סוללה בעלת 6 תאים.
חיבור HDMI
קורא כרטיסים 5 ב-1.
יציאת SVIDEO
משקל: 2.9 ק"ג מותנה באבזור.
מידות (מ"מ): ג-3,ר-36,ע-27.
אחריות בינלאומית: שנה

מחיר: 7,999 ש"ח

  • עוד באותו נושא:
  • acer

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully