וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום CES: לא קרה כלום

דידי חנוך

13.1.2008 / 16:39

אז מה התחדש השנה בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם? כלום, בעצם. עכשיו העיניים נשואות לאפל

האנליסטים ידעו את זה מראש. אנשים כמו מייקל גרטנברג מ-Jupiter ואחרים בחרו שלא להגיע לתערוכת CES השנה, ולא מתוך תחושת בטן. אנליסטים מקבלים את החומרים מראש במקרים רבים, כדי שיוכלו לספק פרשנות להכרזות ולמשמעותן. גרטנברג כתב בבלוגו לפני התערוכה שאין לו כוונה להגיע השנה מכיוון שלא צפויים חידושים משמעותיים.

סקירה של ההכרזות שסיקרנו - והרבות מהן התעלמנו - מראה שהוא צדק. ראינו בתערוכה נגנים, מחשבים, מסכי ענק ומזרימי מדיה. במילים אחרות, ראינו גרסאות גדולות יותר או זולות יותר או מתקדמות מעט יותר של מה שראינו בשנה שעברה.

זה לא אומר שלא היתה התקדמות משמעותית גם השנה, אבל רובה עדיין לא מתממשת עדיין למוצרים. קטגוריית ה-MID - מכשירי מולטימדיה ואינטרנט בסגנון נוקיה N800 - הפכה השנה לקטגוריה משמעותית, וחברות רבות הציגו גרסאות מוקדמות של מכשירים המבוססים על הפלטפורמה שאינטל בנתה למכשירים אלה והעובדים ברובם על לינוקס.

אבל אף אחד מהמכשירים האלה אינו מוצר עדיין, וסביר שכאשר הם יצאו לשוק, הם יהיו שונים במידה מהותית ממה שהוצג.

תפוח דומיננטי

בשנה שעברה, אפל האפילה על התערוכה עם מקוורלד שהתרחשה במקביל ועם הכרזת האייפון. השנה, החברה מקופרטינו אפילו לא היתה צריכה לערוך את הארוע שלה במקביל ל-CES. הכרזת הדור החדש של המק פרו עם מעבדי 8 ליבות לא היתה הכרזת מרעישה באמת - יש כבר מחשבים מקבילים בשוק. אבל העובדה שאפל חשה שהיא יכולה לזרוק הכרזה כזאת שבוע לפני התערוכה שלה מבלי לפגום באימפקט של ההכרזות ששמרה למקוורלד גרמה לרעש גדול בתערוכה.

היו רבים שהתמרמרו על ההכרזה של אפל, בטענה שהחברה גוזלת את תשומת הלב מהמציגים ב-CES. לטעמי, מדובר במרמור מעט מטופש. אפל עושה את מה שהיא צריכה כדי לגרום לעיתונות ולתעשייה לדבר על המוצרים שלה. אם יחסי הציבור של חברות אחרות אינם אפקטיביים באותה המידה, זאת באמת לא בעיה של סטיב ג'ובס.

ובכל זאת, יש מנצחת

למרות שמדובר היה בתערוכה מאכזבת, נראה שיש מנצחת אמיתית ב-CES. התערוכה בוגאס היתה סיבוב הניצחון של אסוס, שפרצה לקראת סוף השנה לליגה של הגדולות עם השקת ה-EEE. החברה הטאיוונית הציגה דגמים חדשים של ה-EEE בגדלים שונים ואף דגם עתידי עם WiMax. אסוס גם הציגה מכשירים ברוב הקטגוריות המשמעותיות של התערוכה: מחשבים, MID, מכשירי ניווט ועוד.

אסוס נחשבת כבר שנים ליצרנית חומרה מעולה, ורבות מהחברות האחרות נסמכו על שירותיה כדי שתייצר את הקרביים של המכשירים שלהן. עכשיו, כמו סמסונג לפניה, הופכת החברה את המותג שלה למתחרה לגיטימי בשוק הצרכני. אנו מצפים מאסוס לשנה מרשימה מאד ב-2008, והתערוכה שהסתיימה זה עתה היא התחלה יפה מאד לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully