וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

15.1.2008 / 13:19

צבא ארצות הברית לא מסתפק בפיתוח משחק בשביל למשוך גיימרים. עכשיו הם גם נותנים חסות לתחרות היילו 3

בארצות הברית אין גיוס חובה, ולכן הצבא שם עובד כל הזמן על שכנוע של אנשים צעירים להתגייס. בשנים האחרונות המאמץ הזה כולל לא רק פרסומות ומרכזי גיוס בהם מישהו נחמד מסביר לכם כמה כיף בצבא, אלא גם פעילויות מקוונות. אחת מהן היא America’s Army– משחק מחשב שפותח על ידי הצבא בשביל שיפור התדמית שלו.

השבוע נודע על עוד מאמץ יחסי ציבור של הצבא – תחרות 'היילו 3'. בית הספר לצלפים של הצבא האמריקאי נותן חסות לתחרות בה יחולקו אלפי פרסים, כשהפרס הראשון הוא ציור ממוסגר של מאסטר צ'יף שיצא במהדורה מוגבלת.

אולי גם צה"ל צריך לעשות משהו כזה? אני יודע שיש לנו גיוס חובה, אבל לאנשי הצבא יש משום מה בעיה קשה עם זה שרבים לא מתגייסים. אני חושב שארגון מסיבת רשת צהלית יכול להעלות את אחוזי הגיוס הרבה יותר מאיומים והצעות חוק ביזאריות נגד האנשים שלא מתגייסים.

שמרנות נגד העובדות

למרות שלרובנו יש יכולות חשיבה ביקורתית, אנחנו עדיין נוטים להאמין למה שאנחנו קוראים בעיתונות. תאמינו לי, זה נכון. האתר Townhall.com הוא כלי תקשורת מוכר ומכובד בקרב השמרנים בארצות הברית, שרואים בטורים המתפרסמים באתר בכל יום לא סתם פוסטים של בלוג אלא משהו יותר מזה.

לפני יומיים, פרסם קווין מקולו – שדרן רדיו וסופר שמרני, טור בו הוא ניסה לשכנע מועמדים לנשיאות ארצות הברית לשים לב לכך שמשחקי מחשב הם מהשטן. כדוגמה, הוא מביא את Mass Effect, ש"משווק לבנים בני 15" (הדירוג שלו מאפשר קניה מגיל 17 או 18, בהתאם למדינה), ומאפשר לשחקנים – "כולם זכרים, ללא ספק" (כי ספק זו מלה גסה) "לעסוק בפעילויות מין הכי ריאליסטיות שאי פעם נוצרו".

האיש ממשיך ומפרט: "השחקן יכול לקבוע את הצורה, הגוף, המין, התספורת וגודל החזה של הדמות ואז לראות על מסך בגודל 54 אינץ', באיכות HD, איך ה"דמויות" במשחק מקיימות יחסי מין בכל צורה, פורמט ושילוב מבחינת מינים".

לאחר מכן, ממשיך מקולו לרדת על המשחק והתעשייה, בניסיונו לשכנע שזה נושא שחשוב לעסוק בו בבחירות לנשיאות. אבל הדיעה שלו היא לא הבעיה – הוא זכאי להיות שמרן שונא-משחקים מתוקף חוקי ארה"ב. מה שמפריע לי הם השקרים אותם הוא מפזר על המשחק. מין ריאליסטי? כל השחקנים זכרים? יחסי מין בכל צורה...? כל זה נובע מסרטון בן 2 דקות בו יש רמז למין בין שתי נשים, אחת מהן חוצנית. הכל שם נעשה בטוב טעם, בלי דברים בוטים מדי ובלי חלקים שצריך לטשטש אם מראים אותם במהדורת חדשות.

הבעיה היא שמקולו הוא עיתונאי שהתבטא בטור "ממוסד", ואנשים נוטים להאמין לדברים שנכתבים בצורה כזאת. אני בספק אם מישהו מהקוראים שלא הכירו את החומר פקפק במה שהוא קרא – הרבה יותר קל להאמין למישהו שנתפס כבעל סמכות, מאשר לטרוח ולבדוק אם מה שהוא אומר נכון. למזלנו, אנחנו חיים בעידן הטוקבקים, וב-Townhall.com יש אפשרות להשאיר אותם. לאחר שהסיפור יצא לתקשורת שמסקרת גיימינג, הופיעו באתר מאות תגובות ביקורתיות שהפריכו את כל התיאורים של מקולו. אני מקווה מאוד שזה שכנע כמה מקוראיו להפסיק להאמין לו.

  • עוד באותו נושא:
  • mass effect
  • halo 3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully