וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק: מפעיל וירטואלי תמורת הקלות

אמיתי זיו

15.1.2008 / 14:17

בזק מוכנה לשקול הכנסת מפעיל וירטואלי תמורת הסרה משמעותית של חסמים רגולטוריים

גורמים בכירים בשוק התקשורת מעריכים שחברת לא תתנגד עוד למודל של מפעיל וירטואלי (אנבנדלינג) באם יינתנו לה הקלות רגולטוריות משמעותיות.

כזכור, אם יופעל מודל האנבנדלינג, חברות תקשורת אחרות יוכלו לספק שירותי טלפוניה נייחת על בסיס התשתית של בזק.

בעבר התנגדה בזק באופן ברור וגורף למודל העסקי של אנבנדלינג וגם כיום מאמינים בחברה שהוא יזיק לתחרות ולמשק. במספר התבטאויות בנושא הבהיר מנכ"ל החברה, אבי גבאי, את עמדתו בנושא באומרו ש"מדיניות של אנבנדלינג - לא תעודד השקעה בתשתיות".

כעת, כך נמסר, מוכנים בבזק להתפשר על התנגדותם למודל, אולי מתוך הבנה שוועדת גרונאו, שדנה בין היתר בסוגיה של אנבנדלינג, תתמוך במודל אנבנדלינג בין כה וכה.

בבזק מוכנים להסיר את ההתנגדות הנחרצת במידה ויינתנו לחברה הקלות בהגבלות שמטילה משרד התקשורת. ניתן להעריך שבחברה מתכוונים בעיקר לפיקוח התעריפים שהחברה מחויבת ושלדעת החברה פוגע ביכולת ההתחרות שלה.

מדובר בשינוי עמדה משמעותי בבזק משום שבעבר דרשה החברה שמודל האנבנדלינג לא יופעל למשך חמש שנים, ושיתאפשר לבזק להיות המפעילה הבלעדית על גבי הרשת שלה בתמורה לכך שבזק תשדרג את הרשת שלה לרשת תקשורת מתקדמת (NGN).

הקמת רשת NGN תעלה לבזק סכום גדול שמוערך בחברה בכחצי מיליארד דולר ובבזק כבר אמרו בעבר שהחברה לא תמהר לבנות רשת כזאת אם חברות מתחרות יוכלו "לרכב" על הרשת.

  • עוד באותו נושא:
  • בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully