וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מקבוק באוויר

מה שאתם רואים בתמונה הוא ה-Macbook Air - הלפטופ הדק בעולם שהוצג היום בתערוכת Macworld

חברת אפל פתחה היום את האירוע השנתי שלה – ה-Macworld, שמתקיים בסן פרנסיסקו, עם נאומו של מנכ"ל החברה סטיב ג'ובס. מדובר באירוע שנתי לו מצפים כל חובבי המק, ורבים מחובבי הטכנולוגיה בכלל, כיוון שמוכרזים בו מוצרים חדשים של החברה לחצי הראשון של שנת 2008.

המקבוק באוויר

ההכרזה הגדולה של הערב הייתה, ללא ספק, ה-Macbook Air – הלפטופ החדש של אפל שנחשב כיום למחשב הנייד הדק בעולם. כמה דק? 1.9 ס"מ בחלק הכי עבה שלו, ו0.4 ס"מ בחלק הכי דק. המסך שלו הינו בגודל 13.3 אינץ', המקלדת מוארת עם חיישן של תאורה סביבתית ומשטח המגע כולל תמיכה בתנועות של שלוש אצבעות ובתנועות מתוחכמות.

מבחינת חומרה, יש כאן מעבד Core2Duo של אינטל במהירות 1.6 גיגה-הרץ (ניתן לשדרג ל-1.8), כונן קשיח של 80 גיגה (עם אפשרות שדרוג לכונן SSD של 64 גיגה), 2 גיגהבייט זכרון, חיבור אלחוטי 802.11n, מספר חיבורים סטנדרטיים (USB, DVI) וסוללה של 5 שעות. מה אין כאן? חיבור רשת וכונן אופטי.

סטיב ג'ובס טוען שהגיע הזמן לעבור לחיבור אלחוטי. ניתן להוריד את כל התכנים אותם אתם צורכים על הדיסקים מהרשת האלחוטית, ובשביל הגיבוי יש את מכשיר ה-Time Capsule (עליו בהמשך). ומה באשר להתקנת תוכנות? מעכשיו ניתן יהיה להתקין על כל מחשב Mac או PC תוכנה מיוחדת שתאפשר ל-Macbook Air לשתף עם המחשב הנ"ל את הכונן האופטי. כך ניתן יהיה להתקין תוכנות דרך הרשת. ואם זה לא מספיק, יש כונן אופטי חיצוני ב-99 דולר, אבל סטיב ג'ובס לא בעדו כי הוא פוגע בזמן הסוללה.

מחירו של ה-Macbook Air יהיה 1799 דולרים במפרט הבסיסי שלו, וניתן יהיה להזמין אותו כבר היום. המשלוח הראשון צפוי להתקבל בעוד כשבועיים.

האייפון מגלה אתכם

מכשיר ה-iPhone הסלולרי של אפל – שמכר 4 מיליון עותקים ב-200 הימים שעברו מאז השקתו - זכה היום לתוספות ועדכונים. כפי שג'ובס אמר בעבר, בחודש הבא תוצע למפתחים ערכת פיתוח תוכנות למכשיר. מעבר לכך, יתווספו לטלפון יכולות חדשות, כגון יכולת לשלוח SMS למספר משתמשים בו זמנית, הוספת כתוביות בסרטים, הוספת מילים לשירים ושינוי דף הבית והתפריט.

שיתוף פעולה עם גוגל מאפשר לגרסה החדשה של –Google Maps על האייפון לכלול מערכת ניווט. לא מדובר במערכת לווינית, אלא בטריאנגולציה של מיקום בעזרת מיפוי של נקודות Wifi של חברת Skyhook ומערכת ה-Celltower של גוגל. ניתן יהיה לא רק למצוא את המקום שלכם, אלא גם לבקש הוראות הגעה.

אחיו הצעיר של ה-iPhone – ה-iPod Touch, זוכה לעדכון שכולל מספר אפליקציות שהיו באייפון – דואר, מניות, מזג אוויר, רשומות ומפות. גם כאן תיכלל מערכת ניווט, שמבוססת על הטכנולוגיה של Skyhook, אשר ממפה נקודות גישה אלחוטיות. עם זאת, למי שכבר רכש את ה-Touch נכונה אכזבה. העדכון אמנם יהיה חינמי למי שיקנה את המכשיר החל מהיום, אך כל השאר ייאלצו לשלם עליו 20 דולרים.

ספריית ההשכרות של ה-iTunes

גם מערכת ה-iTunes קיבלה עדכון. בצעד צפוי, הכריז ג'ובס על הוספת ספריית השכרות לסרטים, שכוללת הסכמים עם כל האולפנים הגדולים. את הסרטים ניתן יהיה להוריד למחשב או ל-Apple TV ולהתחיל לצפות בהם כחצי דקה לאחר תחילת ההורדה. את הסרטים ניתן לשמור על הכונן הקשיח במשך 30 ימים, אך יש לכם רק חלון של 24 שעות מאז שהתחלתם לצפות בסרט ועד שהעותק שלכם יהפוך לבלתי-שמיש. עם זאת, ביממה הזו תוכלו להעביר את הסרט מהמחשב לאייפוד או ל-Apple TV, בשביל לראות אותו בדרך לעבודה או בסלון. מחיר הסרטים יעמוד על 2.99 לסרט ישן, 3.99 לסרט חדש ו-4.99 לסרט HD. הסרטים (1000 רגילים, 100 סרטי HD עד סוף פברואר) יגיעו לחנות 30 יום לאחר השקת ה-DVD שלהם.

מכשיר ה-Apple TV, שלא זכה להצלחה רבה עד כה, מקבל היום עדכון תוכנה ענקי ומחיר חדש – 229$. מעכשיו ניתן לרכוש ולהוריד סרטים, סדרות ומוזיקה ישירות מהאינטרנט אל המכשיר ולסנכרן אותם עם המחשב. מעבר לכך, יש כאן גם ממשק חדש ותמיכה ב-Digital Surround 5.1, כמו גם בהורדת תמונות מפליקר ו-.mac

בשביל חובבי הגיבוי הכריז ג'ובס על מוצר חדש בשם ה-Time Capsule. מדובר במערכת גיבוי אלחוטית שעובדת יחד עם תוכנת ה-Time Machine שהוצגה בגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה OS X. ה-Time Capsule יגיע בגודל של 500 גיגהבייט (299$) ו-1 טרהבייט (499$), כשהוא מסתנכרן עם המחשב דרך חיבור אלחוטי 802.11n

  • עוד באותו נושא:
  • Apple
  • macbook air

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully