וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הטוקבקים עבר טרומית

צבי זרחיה

16.1.2008 / 15:46

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק המטילה על אתרי האינטרנט הגדולים אחריות לתוכן תגובות הגולשים

מליאת הכנסת אישרה בצהריים בקריאה טרומית את הצעת החוק הקובעת שעל אתרי האינטרנט הגדולים תחול האחריות לתוכן תגובות הגולשים. הצעת החוק הוגשה על ידי ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו).

29 ח"כים תמכו ושניים התנגדו: גדעון סער ושלי יחימוביץ'.

לפי ההצעה, כל אתר אינטרנט שמספר הכניסות היומיות אליו הן מעל 50 אלף, יהיה אחראי לכל התוכן של הטוקבקים הנכתבים בתחומו.

הצעת החוק גובשה לאחר שיח והתייעצות ארוכה עם כל בעלי האתרים הגדולים ומומחי משפט בתחום, ואחרי "כנס הטוקבקים הראשון" שאירגן אשתקד ח"כ חסון בכנסת.

חסון אמר כי הוא דוגל "בחופש הביטוי אך לא בחופש השיסוי. מאז שהעלינו את נושא אלימות הגולשים לסדר היום הציבורי, חלה התמתנות גם ברמת ארס התגובות המתפרסמות, וגם חלו התפתחויות משפטיות משמעותיות בנושאי איסור הלשון הרע באינטרנט.

"קיבלנו מבול תגובות להצעותינו וגיבשנו הצעת חוק חדשה שתגן על חופש הביטוי. ההצעה תשים 'מבוגר אחראי' שישא באחריות שווה לזו של עורך עיתון מודפס".

לדברי חסון, "אין שום סיבה שתגובה, לרבות תגובה אנונימית שמפורסמת במדור 'קוראים כותבים' בעיתון מסוים, תהיה באחריות עורך העיתון המודפס, אך תגובה שתפורסם באתר האינטרנט השייך לאותו עיתון תהיה ללא אחראי. אסור לנו לנצל את הרשת ולהפוך אותה לכלי משחית ורוע".

עוד ציין חסון כי "אנו יוצרים מצב חדש שלפיו אין כל צורך מצד הטוקבקיסטים להזדהות כאשר הם רושמים את תגובותיהם, ובכך אנו שומרים על חופש הביטוי. מצד שני אנו מונעים מצב של הפקרות מילולית בכך שאנו מפקידים את האחריות על תוכן האתר בידי מנהליו".

"אני סבור כי הוגן ביותר ליצור מצב שאתר אינטרנט המגדיל את הכנסותיו פי כמה בזכות פרסום טוקבקים המגבירים אליו חשיפה, יקבל לצד זכות הרווח גם את חובת האחריות".

חסון הוסיף כי הגיש את הצעת החוק לאחר "שעורכי האתרים היו יכולים לבחור בין אפשרויות של הסדר תרבותי ומוסכם המבוסס על רצון והבנה לבין לאלץ את הח"כים להגיע לחקיקה שתסדיר את הנושא. כנראה שהם בחרו באופציה השנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully