וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקי-וידיאו

מעיין כהן

20.1.2008 / 12:55

מיזם משותף לוויקיפדיה וחברת קלטורה הישראלית יאפשר להוסיף וידיאו לאתרי ויקי

קולטורה, המאפשרת לקבוצות של משתמשים ליצור יחד סרטונים, תאפשר למשתמשים גישה לקוד שפיתחה

ארגון ויקימדיה (Wikimedia Foundation)‏, העומד מאחורי האנציקלופדיה השיתופית המקוונת ויקיפדיה, וחברת קלטורה (kaltura) הישראלית הודיעו על שיתוף פעולה, במסגרתו יאפשרו למשתמשים להתנסות בשיתוף במדיה עשירה בתוך אתרי ויקי כגון ויקיפדיה, כלומר להוסיף ולשתף בקטעי וידיאו, צלילים, קטעי אנימציה ותמונות.

קלטורה מאפשרת לקבוצות של משתמשים ליצור יחד סרטונים, תוך שימוש בוידאו, אודיו ואנימציה. כשלב ראשון של הפרויקט, קלטורה משחררת את הקוד שפיתחה כקוד פתוח. לדברי שי דוד, סמנכ"ל הטכנולוגיה של קלטורה, "זהו צעד נוסף חשוב של התמיכה שלנו בקוד פתוח וסטנדרטים פתוחים. כחלק משיתוף הפעולה שלנו עם ויקיפדיה, ‏נמשיך ונוודא שהפלטפורמה שלנו עובדת ללא תלות בתוכנות או סטנדרטים סגורים".

הוספת קטעי מדיה משותפים תודגם באתר WikiEducator‏, ובאתר הויקי של קלטורה. תוכנית הבטא נועדה לתת למשתמשים הצצה לטכנולוגיה שנבנתה על-ידי קלטורה, ולעודד את קהילת המפתחים של הקוד הפתוח להשקיע מזמנם בפרויקט.

סו גרדנר, דירקטורית בכירה בארגון ויקימדיה, אמרה כי "אנחנו שמחים לעבוד עם חברה שמראה תמיכה חזקה בקוד פתוח וסטנדרטים פתוחים. אנחנו מאמינים שסטנדרטים פתוחים הם קריטיים לעתיד אינטרנטי, בו כולם יכולים לתרום - בדומה לרוח האמיתית של ויקיפדיה".

קלטורה הוקמה בניו יורק ב-2006, ועם יזמיה נמנים מיכל צור, שהיתה בין מייסדי חברת אבטחת המידע סאיוטה, ערן איטם, שהיה ממייסדי מיראביליס ורון יקותיאל ושי דוד, ממייסדי חברת ההיי-טק Destinator Technologies.

  • עוד באותו נושא:
  • ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully