וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: Fuji Z5fd

בוריס בולטיאנסקי

21.1.2008 / 12:08

בוריס בולטיאנסקי בדק את הקומפקטית של פוג'י ומצא מצלמה סבירה לצילום ביתי שלא מתאימה למקצוענים

הדרך הכי טובה לכתוב ביקורת על מצלמה היא לשכוח למשך כמה ימים שהמצלמה הזאת הגיעה לידיי לצורך הביקורת ולהעמיד פנים שזאת המצלמה האישית שלי. וזה, תאמינו או לא, מה שעשיתי.

צילום

ה-Z5 היא מצלמה מסדרת המצלמות הדקות (עוביה אינו עולה על 2 ס"מ, והיא נכנסת בנקל לתוך הכיס) ואינה מיועדת לצלמים מקצועיים אלא לכל המשפחה. מצלמות מהסוג הזה מתחלקות לשתי קבוצות עיקריות מבחינת המבנה שלהן – בעלות תריס חשוף (דבר המאפשר צילום מהיר מהרגע בו מפעילים את המצלמה) ומצלמות בעלות דלת הזזה המגינה על העדשה – דבר שהמוסיף עוד 1-2 שניות מרגע פתיחת הדלת ועד שאפשר להתחיל לצלם.

על פניו, עיכוב של שנייה או שתיים לא נשמע כמו משהו רציני, אבל לפעמים צריך לצלם משהו שמתרחש עכשיו, ואז הזמן הזה יכול לעשות את כל ההבדל בין תמונה מעניינת לתמונה סתמית. כאן, למרות העיכוב המורגש בזמן שעובר מרגע פתיחת המצלמה, אפשר לציין לטובה את המהירות שבין תמונה לתמונה.

המצלמה מצלמת בהפרדה של 6.3 מגה פיקסל ומאפשרת זום אופטי כפול 3 (למצלמה יש עדשה קבועה, דבר שלא מאפשר תזוזה רבה של עדשות ושינוי רב במרחק הפוקוס). היא גם מתהדרת במערכת זיהוי פנים נסבלת ביותר, אשר מסוגלת לזהות עד 8 פרצופים בתמונה, ואפילו מצליחה לצלם 4 מתוכם באופן מפוקס למדי. עם זאת, במקרים רבים נוטה המנגנון לטעות ולזהות פנים במקומות לא נכונים (בעיקר כאשר מצלמים את בנות המין היפה).

בנוסף לצילום סטילס ניתן לצלם באמצעות ה-Z5 גם וידאו עם קול. צילום הוידאו מתאפשר בשתי איכויות וידאו שונות, בפורמט AVI באמצעות הקודק Motion JPEG. בורר מצב הצילום בין הסטילס לוידאו ממוקם בצורה נוחה לצד כפתור הצילום ומאפשר מעבר מהיר ונוח (אך עם זאת לא מבלבל) בין מצבי הצילום.

איכות התמונה

פעמים רבות תמונות המתקבלות כתוצאה משימוש במצלמות Point & Shoot סובלות מבעיות של עיניים אדומות בעת השימוש בפלאש. הדבר נובע מן הקרבה בין העדשה לפלאש (כך שהעדשה מסתנוורת). מנגנון תיקון העיניים האדומות ב-Z5 כלל אינו מורגש, ומצליח לעבוד במקרה הטוב רק פעם אחת מתוך 10 תמונות. כמו כן, צילומי הלילה המתבצעים במצלמה כוללים, פעמים רבות, רעש הנובע מצפיפות חישני המצלמה, אך אפשר לתקן זאת כאשר לא משתמשים במצב הצילום האוטומטי ונוטלים את הפיקוד על הגדרות תיקון התאורה וסוג הצילום.

אחד המצבים בהם יודעת המצלמה לצלם הוא מצב ה-Text, אשר נועד לצילומי מסמכים . לא הצלחתי לעמוד על הבדל נראה לעין בין פונקציית המקרו הרגילה לבין מצב ה-Text, ועם זאת, כאשר מפעילים מצב מיוחד המותאם למקרו, ניתן לראות הבדל משמעותי בין ההגדרות ברירת המחדל של הפונקציה לבין המצב הניתן להגדרה פרטנית.

בהדפסת התמונה בגודל סטנדרטי מתקבלות תמונות ללא דופי, למעט מספר מקרים של צילומי לילה במצב אוטומטי, או כאשר ישנה כמות רבה של פרצופים בתמונה - דבר שכפי כל הנראה מבלבל את מנגנון זיהוי הפנים.

ממשק ותוספים

כמו מרבית המצלמות הדקות, גם ה-Z5 עושה שימוש בסוללת ליתיום דקה, אשר מספיקה קרוב ל-500 צילומים במשך היום ובסביבות ה-100 במהלך הלילה כשמשתמשים בפלאש (ובתיקוני התמונה בהגדרות). עם המצלמה קיבלתי כרטיס זכרון מסוג xD בנפח זעום של 64MB, המספיק בקושי ל-100 תמונות ברזולוציה נסבלת, ומספר נמוך עוד יותר של תמונות ברזולוציה הגבוהה ביותר אליה המצלמה מסוגלת להגיע – 2848 על 2136 פיקסלים. ייתכן מאוד שבחנות אפשר יהיה לרכוש את המצלמה עם כרטיס גדול יותר, אבל בעידן שבו נפח הזיכרון מזמן נמדד בגיגהבייטים, מדובר בהחלטה תמוהה לצרף כרטיס בגודל כה סמלי. מעבר לזה, המצלמה מגיעה עם זכרון פנימי קטן בו ניתן להשתמש אם הכרטיס התמלא.

ממשק המצלמה נוטה לבלבל קצת בהתחלה, אבל לאחר כמה דקות של שימוש אפשר להתרגל ולא לחשוב יותר על אילו כפתורים צריך ללחוץ. הממשק עצמו מגיע במספר שפות (ללא עברית כמובן) ובסה"כ נותן שליטה מלאה על הפונקציות של המצלמה.

למרות כל ניסיונותי, לא הצלחתי לגרום ל-Z5 להעביר תמונות באמצעות התקן ה-IR המובנה. לא למצלמות אחרות, לא למחשבים ולא לטלפונים סלולריים. ייתכן ומדובר בתקלה במכשיר הספציפי, או שאולי לא זאת הייתה כוונת המשורר מלכתחילה.

למרבה הצער מצויידת ה-Z5 בממשק USB לא סטנדרטי, דבר שמנע ממני את האפשרות להטעין אותה מבלי להסחב לכל מקום עם המטען (דבר המבטל במידה רבה את התועלת שבמצלמה דקה). הטעינה עצמה מהירה ביותר, ומתבצעת בפחות משעה ממצב של סוללה ריקה עד למילוי מחדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

סיכום

בסך הכל מדובר במצלמה קטנה, מהירה ונוחה אשר במחירה הנוכחי יכולה להוות בחירה טובה למצלמה לשימוש ביתי ופשוט. עם זאת, מי שרוצה להתמקצע בתחום ולא רק לכוון-ולצלם, עדיף שיבחר במצלמות יותר מתקדמות ומתוחכמות.

מחיר: 1,100 ש"ח

האריזה מכילה את המצלמה עצמה, סרט נשיאה, מטען המורכב משני חלקים – כבל USB לא סטנדרטי ושנאי לצורך החיבור לרשת החשמל, דיסק התקנה, חוברת הוראות וכן מתאם לחיבור המצלמה לטלויזיה.

  • עוד באותו נושא:
  • z5
  • fuji

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully